‘אלמגור’ על שחרור מחבלים: “בשום אופן” • ‘בוחרים בחיים’: לא להיכנע

חברי ארגון 'אלמגור', שנלחמו בעסקת שליט, מזהירים את נתניהו ולגלנט מהיענות לדרישות חמאס לשחרר את כל המחבלים מבתי הכלא • 'פורום בוחרים בחיים' למשפחות החטופים: "אל תתפתו לקבלת סיוע מגורמים מפוקפקים שמטרתם היא שחרור מחבלים"
חיים טוויל
י"ד חשון התשפ"ד / 28.10.2023 22:47

“מספר ארגונים רדיקליים שתומכים במחבלים ובקידום החרם על מדינת ישראל מעורבים באחרונה בפעילות סביב משפחות החטופים וזאת מתוך מטרה לשחרר כמה שיותר מחבלים מהכלא”, כך נמסר הערב (מוצ”ש) ממחלקת מחקר ב’פורום בוחרים בחיים’.

בין הגופים הרדיקליים הדורשים לבצע “עסקת חליפין עכשיו” ניתן למצוא את עמותת ‘עומדים ביחד’ שתמכה במחבלים שנעצרו, עמותת ‘בצלם’ שפועלת באופן שיטתי להפצת תעמולה נגד צה”ל ולהאשמת מדינת ישראל ב”אפרטהייד וביצוע פשעים”, עמותת ‘מסתכלים לכיבוש בעיניים’ המקדמת “חרמות והתנגדות לכיבוש הישראלי”, תנועת חד”ש שיש לה היסטוריה ארוכה של תמיכה במחבלים רוצחים, וגופים נוספים.

הרצל ומירב חג’אג’, חברי ‘פורום בוחרים בחיים’, המאגד משפחות שכולות ונפגעי טרור, התייחסו לממצאים ולמשמעותם: “יש פה ניצול ציני של הטבח המזעזע, ושל החרדה והחשש של משפחות החטופים, והרבה מאוד צביעות שזועקת לשמיים. האם ניתן להאמין שהסיבה והמניע לפעילות הגופים הללו זו דאגה כנה לגורלם של החטופים? אנחנו בפורום מכירים את פעילותם בשגרה ומבינים שגופים שתמכו במחבלים הכלואים במהלך השנים מבקשים כעת להשפיע על השיח הציבורי ולהפעיל לחץ במטרה לשחרר מחבלים מהכלא.”

חג’אג’ הוסיפו: “אנחנו מבקשים הערב מכל משפחות החטופים להיות עירניים מאוד לנושא הזה, ולא לשתף פעולה עם גופים רדיקליים ובלתי מוסריים המנצלים את הכאב והזעזוע בישראל ואת דאגת המשפחות כדי לקדם שחרור מחבלים לחופשי. מבחינתם שחרור המחבלים אותם הם מכנים “לוחמי חופש” או “אסירים פוליטיים” הוא מעשה רצוי מלכתחילה”.

דבורה גונן, חברת ‘פורום בוחרים בחיים’ שאיבדה את בנה דני הי”ד בפיגוע שביצעו מחבלים משוחררי עסקת שליט: “לצערי התקשורת מטשטשת את העובדה שאת הטבח המחריד בחג שמחת תורה יזמו, קידמו והוציאו לפועל מחבלים משוחררי עסקת שליט. אנחנו דורשים מישראל להפיק לקחים. אסור לנו להיכנע ולחזור על הטעות פעם נוספת. ניסיון העבר הוכיח לנו שכל שחרור מחבלים הביא עד היום להגברת הטרור. אנחנו קוראים לחברי הקבינט לפעול להשיב את כל החטופים בדרך שתשמור על האינטרס הבטחוני, תוך ניצחון על האויב, חיסול מחבלי החמאס ועוזריהם.”

גונן ביקשה להעביר מסר אישי למשפחות החטופים: “אני קוראת למשפחות היקרות: אל תתפתו לקבלת עזרה ‘פרו בונו’ מגופים מפוקפקים ובעלי אינטרס זר. אמנם יש להם משאבים וכוח תקשורתי שהם מציעים לכם כ’סיוע’ אך למעשה בכל פעולה משותפת איתם, ובעיקר במחאות בשטח, הם מרחיקים אתכם מלראות את יקיריכם שבים הביתה. את הלחץ הציבורי יש להפעיל כעת בכל העוצמה בזירה הבינלאומית ולא במדינת ישראל.

“חלק ממשפחות החטופים כבר פנו אלינו ואנחנו קוראים למשפחות נוספות לפנות בדחיפות לפורום ‘בוחרים בחיים’ לקבלת תמיכה ועצה טובה כיצד כן כדאי ונכון לפעול באופן מידי להשבת החטופים. אנחנו מבקשים לחזק אתכם ומבקשים שתאמינו בכך שיש דרכים להשבת החטופים שלא באמצעות כניעה מסוכנת, שחרור מחבלים ועידוד פיגועי טרור נוספים.”

גם חברי ארגון אלמגור העבירו הערב מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט זאת על רקע דרישות חמאס לשחרר את כל המחבלים בבתי הכלא הישראלים.

“אסור בשום אופן לחזור על הכשלים שהביאו אותנו מלכתחילה למצב הזה. כל העסקאות הקודמות פגעו בביטחון המדינה ועסקת שליט בפרט”, כתבו.

“שחרור מחבלים ייתפס כהפסד במלחמה כולה. מטרת החמאס הייתה שחרור המחבלים הכלואים, כניעה לדרישה זו תביא לאסון בהיקפים חמורים מכפי שראינו בטבח השבעה באוקטובר”.

בארגון אלמגור שהוביל בעבר את המאבקים והעתירות נגד עסקת ג’יבריל ועסקת שליט מביעים חשש שהממשלה מושפעת יתר על המידה מלחצים חיצוניים.

האב השכול ד”ר אריה בכרך אמר “אם חלילה ניכנע פעם נוספת בסוגייה זו המחיר שנשלם בעתיד יהיה כפול ומכופל. המחבלים ששוחררו בעסקת שליט הורשעו בדין לאחר שרצחו יותר מ-500 ישראלים. לאחר שחרורם הפכו למנהיגי חמאס ועכשיו תכננו וביצעו את הפיגועים בהם נרצחו לפחות 1400 יהודים וישראלים”.

בכרך מוסיף “ישראל נמצאת בצומת דרכים ועליה להכריע בהתאם לאינטרס הביטחוני ולא בגלל לחצים בינלאומיים או חמ”ל תקשורתי מטעם. חובתנו להפיק לקחים ולהגיב בשלילה לכל דרישה לשחרור מחבלים”.

יו”ר הארגון סא”ל במיל’ מאיר אינדור שנלחם נגד שחרור סינוואר בעסקת שליט אמר: “אנו פונים לרה”מ נתניהו ולשר הביטחון גלנט ומבקשים לעמוד איתן מול הלחצים ולפעול להשגת ניצחון על האויב ולהשבת החטופים לישראל במתווה הומניטרי בלבד, כזה שאינו פוגע באינטרסים הביטחוניים ארוכי הטווח.

“לא יעלה על הדעת להצהיר מצד אחד שמטרת המלחמה היא חיסול ארגון החמאס, ובמקביל לשחרר אל החופש את מי שישקמו ויובילו את הנהגת חמאס בעתיד. ישראל זקוקה להנהגה אחראית שתוביל לניצחון ולא כזו שממשיכה באותו קו שהוכח כמעודד ומגביר את הטרור.

“עלינו להסתכל למציאות בעיניים. המחבלים הרוצחים שיזמו ותכננו את פיגועי הטבח, וגם המחבלים שהובילו אותו בשטח ביישובי העוטף הם ממשוחררי עסקת שליט. אנחנו אומרים לראש הממשלה נתניהו, אין מקום לטעויות נוספות מול החמאס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות