צה”ל: יירטנו טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון לעבר כטב”מ ישראלי

בתקיפות בעזה נפגעו מנהרות שמוטטו כבישים ותשתיות • דיווח: מאות מחבלים מהרצועה קיבלו אימוני לחימה מיוחדים באיראן בחודש ספטמבר • 138 מהחטופים שמוחזקים בשבי החמאס בעזה הם בעלי אזרחות זרה • בני גנץ לתושבי העוטף: לא בטוח שתחזרו בשנה הקרובה אל הבתים
חרדים 10
י' חשון התשפ"ד / 25.10.2023 02:07

היום ה-18 של מלחמת ‘חרבות ברזל’: הכניסה הקרקעית עדיין מתעכבת, ובינתיים חיל האוויר ממשיך בתקיפות ברחבי הרצועה, שמסיבות לחמאס נזקים כבדים, לצד חיסולים של מפקדים בכירים. אחרי רגיע בירי הרקטות, מטחים כבדים שוגרו מהרצועה לעבר יישובי המרכז, השרון והשפלה.

חידוש רישיון? תחבורה ציבורית? כל המידע על הנחיות משרד התחבורה

בזיקים חוסלו מחבלים במהלך ניסיון חדירה מהים. גם בגבול לבנון סוכלו חוליות ששיגרו נ”ט לעבר ישראל.

עדכונים שוטפים:

23:58 –  מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, שיבח את רוסיה וסין, על כך שסיכלו את הצעת ההחלטה האמריקנית במועצת הביטחון, שנוטה לטובת ישראל

23:55  – ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא ארה”ב ביידן

23:50 –  יו”ר בית הנבחרים החדש מייק ג’ונסון אמר: “הצעת החוק הראשונה שאביא להצבעה תהיה הצעת תמיכה בחברתנו היקרה ישראל”

23:25 – לוחמי ההגנה האווירית יירטו טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה”ל. מדובר צה”ל נמסר כי כלי טיס של צה”ל תקף את מקור הירי בשטח לבנון.

23:15 – פיקוד העורף: בהתאם להערכת מצב שבוצעה, תושבי עוטף עזה אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן.

23:05 – רוסיה וסין הטילו וטו במועצת הביטחון של האו”ם על ההצעה האמריקנית לגינוי חמאס, תמיכה בישראל וקריאה לשחרור כל החטופים. בהצעה תמכו: ארה”ב, אנגליה, שוויץ, צרפת, יפן, מלטה, גאנה, אקוודור, אלבניה וגבון. הצביעו נגד: רוסיה, סין ואיחוד האמירויות. ברזיל ומוזמביק נמנעו.

22:30 – מייק ג’ונסון, יו”ר בית הנבחרים החדש של ארה”ב: “ההצעה הראשונה שאביא לחקיקה ממש בקרוב היא תמיכה בידידתנו היקרה ישראל”.

22:10 – בכיר חמאס אל-עארורי על החטופים הישראלים: “הזרים שבידינו הם ‘אורחים’, בעוד שהחטופים הישראלים ישמשו לעסקת חילופין עם האסירים שלנו”.

22:00 – מספר 2 בחמאס, סאלח אל-עארורי, לאל-מנאר: “אנחנו מקיימים מפגשים רציפים ועומדים בקשר עם כל כוחות ההתנגדות. חיזבאללה פועל בכל הרמות והמערכה הזו היא המערכה שלהם. יש לנו מטרה אחת וגורל אחד. העונש על הפשעים של ישראל יגיע”.

21:40 – הירי למרכז: ישנן שתי זירות נפילה בראשון לציון. פונו שלושה פצועים באורח קל. בפתח תקווה – שני בני אדם נוספים נפצעו באורח קל כתוצאה מחבלה בדרך למרחב המוגן.

21:30 – ירי לשפלה ולגוש דן: אזעקות בשורת ערים בהן ראשון לציון, חולון, בת ים, ראש העין פתח תקווה ואלעד.

21:15 – גורמים מדיניים על המעורבות האמריקנית בלחימה: “אנחנו מכבדים את הגנרלים ואת בעלי הניסיון שנשלחו לפה ומדברים על הניסיון שלהם במלחמה בדאעש, אבל כאן זה עולם אחר. אין להם רעיונות חלופיים והם חיים בשלום עם היציאה שלנו לתמרון קרקעי”.

21:05 – מטוסי קרב של צה״ל תקפו  מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. במהלך התקיפה, הושמדו תשתיות טרור ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה.

20:50 – דובר צה”ל אישר: הותקפו בעזה תשתיות טרור שהיו מתחת לקרקע. התקיפות מהאוויר עוזרות לנו לשפר את מצבנו לקראת השלבים הבאים בלחמה. אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה. המלחמה תהיה ארוכה ונדרשת סבלנות.

“אנחנו אומרים לתושבי עזה לנוע דרומה”, אמר בהצהרה לתקשורת. “אנחנו נמשיך לתקוף כל הזמן על מנת להשיג את המטרות שלנו. חיסול בכירים הוא בעדיפות עליונה”.

20:10 –  בני גנץ נועד היום עם תושבי נתיב העשרה וזיקים, שפונו למלון במעלה החמישה. בשיחה עמם אמר כי עליהם להיערך לגור מחוץ לבתיהם למשך שנה או יותר. “בשנה הקרובה לא בטוח שתחזרו לבתים. תיערכו להישאר במלונות עוד 3 חודשים ואז לעבור למגורים חלופיים. המדינה מתכוונת לשכן את התושבים שביתם נהרס במחנות זמניים עד לשיקום היישובים.

20:02 – הערכה: בתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה נפגעו והתמוטטו מנהרות ששימשו את ארגון חמאס וכתוצאה מכך נהרסו כבישים ומבני תשתית.

20:02 – חדשות 12: ארבעה שבועות לפני המתקפה הרצחנית על עוטף עזה – גורמים צבאיים זיהו תנועה חריגה על הגדר. אותם גורמים תיעדו טנדרים לבנים של מחבלי חמאס שנסעו לאורך הגדר ועצרו בכמה נקודות לביצוע תצפית. מי שתיעד את האירוע דיווח עליו לגורמים בכירים ממנו.

20:00 – דובר צה”ל הפיץ תיעוד מחיסול חוליית מחבלים ב-7 באוקטובר על ידי כוחות שלדג. הלוחמים ירו לעבר המחבלים, שנסעו ברכב לכיוון השער של קיבוץ בארי, וחיסלו את הנהג שאיבד שליטה על הרכב. בהמשך הכוחות חיסלו את המחבלים הנוספים בחולייה שניסו להימלט.

20:00 – לפי נתוני ממשלת ישראל, 138 מהחטופים שמוחזקים בשבי החמאס מחזיקים בדרכון זר. בין היתר מדובר ב-54 תאילנדים, 15 בעלי אזרחות ארגנטינאית, 12 בעלי אזרחות אמריקנית, 12 בעלי אזרחות גרמנית, שישה בעלי אזרחות צרפתית ושישה בעלי אזרחות רוסית.  בנוסף, חמישה חטופים מנפאל, אחד מסין, אחד מסרי לנקה, שניים מטנזניה ושניים מהפיליפינים.

19:55 – מתחילת היום חוסלו 5 חוליות מחבלים בגבול לבנון

19:55 – צה”ל תקף שלוש חוליות מחבלים בגבול לבנון; כלי טיס של צה”ל תקף חוליית מחבלים שככל הנראה ניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב דוב”ב. בנוסף, חוליית מחבלים זוהתה במרחב ערב אל עראמשה שבגבול לבנון, טנקים של צה”ל תקפו את החולייה. כמו כן, כוחות צה”ל תקפו מוקדם יותר היום את החולייה ששיגרה טיל נ”ט משטח לבנון לעבר כוח צה”ל במרחב אביבים.

19:20 – משרד הפנים של חמאס: הותקף בית משפחת אל-כחלות במחנה הפליטים ג’באליא. התקיפה בוצעה אחרי שצה”ל חשף כי דובר חמאס “אבו עובידה”, הוא חד’יפה כחלות.

19:15 – דובר הג’יהאד האיסלאמי באל-ג’זירה, בהתייחסות לסוגיית החטופים: “לא ניתן לנהל משא ומתן תחת אש. על ישראל לנצור את האש כדי להתחיל בתהליך המשא ומתן”.

19:15 – ראש הממשלה נתניהו צפוי לשאת הערב הצהרה, לאחר דיון קבינט המלחמה. גורם מדיני בכיר לחדשות 12 על המגעים לשחרור החטופים: “הסיכוי למהלך משמעותי לא גדול”. אותו גורם הסביר, שישראל לא תאפשר לחמאס להמשיך במדיניות של שחרור כמה חטופים בכל פעימה.

19:05 – ירי לשפלה: אזעקות בראשון לציון, נס ציונה, פלמחים, נטעים, בית חנן, אירוס וגן שורק. לא התקבלו קריאות על נפגעים או נפילות.

19:00 – הוול סטריט ג’ורנל: בשבועות שקדמו למתקפת אוקטובר של חמאס: מאות מחבלי חמאס קיבלו אימוני לחימה מיוחדים באיראן. האימונים היו ל-500 מחבלים בחודש ספטמבר. הבכיר במשמרות המהפכה איסמעיל קאני, מפקד כח קודס, שהה באימונים.

18:55 – התאם להערכת מצב, על תושבי אזור עוטף עזה לשהות עד להודעה חדשה בקרבת מרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות: ממ”ד, ממ”ק, מקלט, חדר מדרגות פנימי או חדר פנימי. יש להימנע משהייה ומתנועה בחוץ שלא לצורך חיוני.

18:35 – אונר”א טוענת כי בית ספר ברפיח, בו מסתתרים יותר מ-4,500 בני אדם, נפגע לאחר שהיה באזור של התקפה ישראלית.

18:33 – אזעקות באשקלון, ניר עוז, נירים ומגן.

18:28 – צבע אדום בנתיב העשרה שבעוטף עזה.

18:20 – משרד הבריאות הפיץ נוהל לטיפול בחטופים שחזרו מהשבי. הטיפול בחטופים יהיה במתחם נפרד מיתר המטופלים, אליו יכנסו משפחות החטופים, גורמי רפואה וגורמי ביטחון בלבד.

18:05 – דיווח בוול סטריט ג’ורנל: ישראל הסכימה לדחות את הכניסה הקרקעית לעזה כדי שארצות הברית תוכל לפרוס את טיליה ההגנתיים להגנה על כוחותיה

18:00 – הותר לפרסום: רס”ם זיו דדו הי”ד, בן 36 מרחובות, נפל בקרבות ב-7 באוקטובר. דדו היה מנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 בחטיבת גולני, משפחתו עודכנה.

17:50 – הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס הערב בשעה 20:00.

17:50 – שר החוץ הסעודי אופטימי לגבי הסיכויים לשלום: “כרגע מחכים להפסקת אש, אחרי זה צריך להתחיל מחדש את תהליך השלום”. כשנשאל האם המהלך אפשרי והשיב: “חייבים שזה יהיה. אם לא נהיה מוכנים להתגבר על המכשולים וההיסטוריה מעולם לא יהיה סיכוי לשלום. הערבים הראו שהם רציניים ומוכנים, מקווים שיקרה בקרוב”.

17:10 – . מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש טען כי דבריו אתמול במועצת הביטחון סולפו וכי הוא ב”הלם” מהתיאור השגוי שפורסם להתבטאותו. גוטרש, שאמר כי “התקפות חמאס לא הגיעו בחלל ריק”, הכחיש שהצדיק את פעילות הטרור של הארגון. שגריר ישראל באו”ם ארדן תקף: “זו חרפה שהמזכ”ל אינו חוזר בו ואינו מסוגל אפילו להתנצל על דבריו הברורים מאתמול – הוא חייב להתפטר”.

17:05 – כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על רצף של תקיפות ממושכות בעיר עזה.

17:00 –  גורם זר המעורה בפרטים לכאן חדשות: התפתחויות חיוביות במגעים לשחרור החטופים.

17:00 – ישראל בגינוי חריף לנשיא טורקיה ארדואן. “החמאס הוא ארגון טרור מתועב הגרוע מדאעש שרוצח באכזריות תינוקות, ילדים, נשים וזקנים”, כתב דובר משרד החוץ ליאור חייט. “גם הניסיון של נשיא טורקיה להגן על ארגון הטרור ודברי ההסתה שלו לא ישנו את מחזות הזוועה שכל העולם ראה ואת עובדה החד משמעית: חמאס=דעאש”.

17:00 – אתר ynet: ניצב בדימוס ניסו שחם נחקר ביום רביעי שעבר באזהרה במשטרה לאחר שהעסיק והלין ללא היתר פועלים פלסטינים מעזה בפארק ג’ננה בקרית ענבים שבבעלותו, בזמן המלחמה.

16:55 – דיווח ב-CNN: מומחים צבאיים אמריקנים שנשלחו לסייע לישראל ממליצים לתכנן מתקפה בעזה שתהיה מבוססת על תקיפות אוויריות מדויקות ומבצעי פשיטה מיוחדים וממוקדים. המומחים המליצו ללמוד מלקחי הצבא האמריקני במלחמה בפלוג’ה בעיראק בשנת 2004 ונגד דאעש במוסול כעשור לאחר מכן – ולהימנע מכניסה אגרסיבית לרצועה שתגבה מחיר כבד מהאוכלוסייה האזרחית וחיילי צה”ל, ותעמיד בסכנה גם את חיי החטופים.

16:50 – אחרי פוסט התמיכה בחמאס: השחקנית מאיסה עבד-אלהאדי שוחררה למעצר בית. השופט עראפת טאהא, כתב בהחלטה: “אכן שני הפוסטים קשים, מעוררי זעם ואכזבה – אך ספק שיש בהם משום עבירה פלילית”.

16:40 – חיזבאללה קיבל אחריות לירי לעבר ישראל. לטענת ארגון הטרור הירי בוצע לעבר טנק צה”לי. בתגובה לירי מלבנון: צה”ל תוקף בארטילריה לעבר מרחב השיגור.

16:35 – הפלסטינים מדווחים: תקיפה עוצמתית של צה”ל ברצועת עזה.

16:25 – ירי לצפון: בתוך שתי דקות – אזעקות בקריית שמונה, כפר גלעדי ותל חי. דובר צה”ל: זוהו ארבעה שיגורים לעבר שטח ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים. בהתאם למדיניות – לא שוגרו מיירטים.

16:20 – נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמר. “הדרישה של כל עם ישראל היא לשחרר ולהשיב במיידי את החטופים. אני שומע אמירות של מנהיגים שמנסים למצוא נימוק לטרור – אין סיבה לטרור ואין זכות לאף אדם להשתמש בטרור”. נהאמר גינה במהלך הפגישה את מתקפת הטרור: “על החמאס לשחרר את בני הערובה באופן מיידי וללא תנאים”.

16:10 – ראש הממשלה לראש ממשלת צ’כיה: “זוהי שעתנו האפלה, מעריך את זה שאתה נמצא כאן”. ראש ממשלת צ’כיה סיפר: “הגעתי הנה כדי להביע את תמיכתנו הברורה. התמונות והסרטונים שראינו מזעזעים. חמאס הוא אויבנו המשותף, אתם יכולים לסמוך על הקול והתמיכה שלנו”.

15:40 – צה”ל חשף – כך נראה דובר חמאס: “זה ח׳דיפה כחלות שמסתתר מאחורי הכינוי ‘אבו עוביידה’. הוא כמו שאר מנהיגי חמאס אוהבים להסתתר: במנהרות, מאחורי נשים וילדים, וגם מאחורי מסכות וצללים. חדיפה כחלות, אתה חשוף. הגיע הזמן להפסיק להסתתר”.

14:10 – לראשונה מאז תחילת המלחמה – תושבים בחבל אילות דיווחו כי שמעו פיצוץ באזור. הזרוע הצבאית של חמאס טוענת כי רקטה מסוג עיאש 250 שוגרה לעבר העיר אילת. רסיסים אותרו סמוך לאחד מבסיסי הדרום.

בצה”ל אישרו: “זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר חבל אילות, שנפל בשטח פתוח. הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטח פתוח בלבד על פי מדיניות – אין נפגעים”.

13:40 – בפעם השנייה ביממה: דיווחים על תקיפה ישראלית בנמל התעופה הבינלאומי של חלב.

13:20 – דיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני: תקיפה ישראלית באזור העיירה עיתרון בדרום לבנון

13:05 –מחבלים שיגרו טיל נ”ט משטח לבנון לעבר טנק של צה”ל במרחב אביבים. אין נפגעים.

13:00 – בפעם השניה בתוך שבועיים: אזעקות באזור הכרמל – חמאס קיבל אחריות על ירי רקטה מסוג R160. אין נפגעים

12:40 – נשיא טורקיה ארדואן: מדינות שתומכות בישראל אולי חייבות לה משהו, אך טורקיה לא. חמאס אינו ארגון טרור. לא אגיע לישראל כפי שתוכנן, בעוד היא מנצלת את כוונותיה הטובות של טורקיה.

12:35 – סיכול שני בתוך שעתיים: צה”ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי לעבר ישראל מלבנון.

12:15 – חיזבאללה: מחבל נוסף בשורותינו נהרג – הרביעי מהבוקר.

12:10 – ראש הממשלה הקטרי: יש התקדמות כלשהי ופריצת דרך מסוימת במשא ומתן לשחרור החטופים, “מקווים שהם ישוחררו בקרוב”.

12:10 –  ראש המל”ל צחי הנגבי בציוץ חריג: “קטאר הופכת להיות חלק חיוני ובעלת עניין בקידום פתרונות הומניטריים. המאמצים הדיפלומטיים של קטאר הם מכריעים בשלב זה”.

11:55 – שני מחבלי חמאס שניסו לחדור לשטח ישראל חוסלו אמש על ידי לוחמי חיל הים בשיתוף חיל האוויר והחטיבה הצפונית של אוגדת עזה. המחבלים יצאו דרך פיר מנהרה בחוף ברצועת עזה וחוסלו לאחר שבקריות השליטה זיהו אותם.

11:30 – פיקוד העורף: נכון לאתמול ב-20:00, פונו/התפנו מקריית שמונה 19,168 תושבים – מהם כ-6,000 התפנו עצמאית, ונותרו בעיר 3,780 תושבים. חמ”ל הפינוי יסיים את עבודתו היום ב-12:00 כשהאוטובוסים ליעדי הפינוי לכל רחבי הארץ ייצאו הערב ב-17:00.

11:00 –  צה”ל חיסל הבוקר שני מחבלי חיזבאללה נוספים – מתחילת המלחמה חוסלו 41 מכוחות הארגון.

10:55 – עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 798 חללים שהם כ-84% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 697 חללים.

10:45 – מפקד אוגדת איו”ש, תא״ל אבי בלוט: מתחילת המלחמה נעצרו מעל 930 מבוקשים ומעל 600 פעילי חמאס.

10:40 – דיווח ברויטרס: מתווכים קטאריים לוחצים על חמאס להאיץ את קצב שחרור בני הערובה ולכלול נשים וילדים המוחזקים בעזה ולעשות זאת מבלי לצפות לוויתורים ישראלים.

10:25 – כוחות צה”ל תקפו חוליית מחבלים שניסתה לירות טילי נ”ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב הר דב.

10:15 – דובר צה”ל: “איראן מסייעת לחמאס גם ברגעים אלה – במודיעין ובהסתה ברשתות”.

10:00 – צבע אדום בעוטף עזה.

09:42 – מתחילת המלחמה: המשטרה עצרה 110 חשודים והוגשו 17 כתבי אישום בהליך מזורז נגד מסיתים לאלימות וטרור

09:25 –  יו”ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין, במכתב חריף למזכ”ל האו”ם: “עדיף היה שלא היית מדבר בכלל, העולם ציפה ממך למסר של תקווה – וקיבל הצדקה לטרור”.

09:30 – המרכז הסורי לזכויות אדם: בתקיפת חיל האוויר הישראלי נהרגו 11 חיילים סורים, בהם 4 קצינים ו-10 נפצעו. גדוד מכ”ם בפרברי העיירה קרפא וחטיבה 12 בפרברי דרעא הצפוניים הותקפו – בהם מחסני טילים, נשק ומכ”ם של ההגנה האווירית, שנהרס לחלוטין

09:15 – מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נפגש עם מזכ”ל הג’יהאד האיסלאמי, זיאד נח’אלה ועם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי. נסראללה בהתייחסות ראשונה מאז המלחמה, לפעילי חיזבאללה: “כל הרוג חדש הוא הרוג בדרך לירושלים”.

08:50 –  התקיפה בסוריה: לפי מקור צבאי סורי, 8 חיילים מצבא סוריה נהרגו ו-7 נפצעו בתקיפה מהאוויר, שבוצעה הלילה מהגולן ופגעה במספר עמדות צבאיות בפרברי דרעא. נגרם נזק לרכוש.

08:40 – צה”ל תקף ביממה האחרונה מאות מטרות צבאיות ושלטוניות של ארגון הטרור חמאס. כך נמסר מדובר צה”ל. בהכוונת שב”כ, חיסל הצבא פעילים ותשתיות טרור של חמאס, בין המטרות שהושמדו: פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועמדות שיגור פצצות מרגמה וטילי נ”ט.

בנוסף, הותקפו הלילה חמ”לים, תשתיות ומפקדות צבאיות של מנגנון החירום של חמאס, שפרס חסימות המקשות על תושבי עזה להתפנות לדרום הרצועה, ובכך מונע מהם להגן על עצמם. זאת בנוסף להשמדת מתחמים ומפקדות צבאיות של מנגנון הביטחון של חמאס, שאחראי למשילות ארגון הטרור ברצועה ולמעצרם וכליאתם של מתנגדי חמאס.

08:30 – דיווח קטארי: שיירה חמישית נכנסה למעבר רפיח ועוברת שם בדיקה לקראת כניסתה לרצועת עזה. השיירה כוללת 20 משאיות בהן סיוע הומניטרי, מזון ותרופות

07:30 – לאחר נאומו של מזכ”ל האו”ם במועצת הביטחון אתמול, והאמירה המזעזעת שהצדיקה את הטבח, ניסה אנטוניו גוטרש לתקן מעט את דבריו. בחשבון הטוויטר שלו הבהיר: “התלונות של העם הפלסטיני אינן יכולות להצדיק את ההתקפות הנוראיות של חמאס”. עם זאת, הוא המשיך לתקוף את ישראל שמגיבה למתקפה, ותוקפת מטרות חמאס ברצועה: “ההתקפות הנוראיות (של חמאס) לא מצדיקות את הענישה הקולקטיבית של העם הפלסטיני”.

07:15 – בישראל מקדמים חקירות נגד פעילי חמאס בעולם: מדובר במרדף המדיני-משפטי אחר אנשי חמאס, אשר עשוי לכלול בהמשך פעילות להוצאת צווי מעצר בעולם.

06:50 – דובר משרד החוץ בקטאר, מאג’ד אלאנסארי, בריאיון לתקשורת הצרפתית: “לעוסקים במשא ומתן בקטאר יש תקווה גדולה להביא לשחרורם של חטופים נוספים. משרדי חמאס בדוחה מקיימים מגעים עם אנשי חמאס ברצועת עזה כדי להביא לכך. הסלמה במלחמה תקשה על הוצאת החטופים מהרצועה”.

04:25 – דיווח בוול סטריט ג’ורנל: המורדים החות’ים בתימן שיגרו לעבר ישראל ביום חמישי חמישה טילי שיוט איראניים ו-30 מל”טים. ספינת המלחמה האמריקנית USS Carney יירטה ארבעה טילים, ועוד אחד יורט על ידי מערכות ההגנה האווירית של ערב הסעודית, שפעלו בניסיון להגן על המרחב האווירי שלה.

03:40 – סיירת חרוב, ימ”ס איו”ש ומג”ב פעלו לפני זמן קצר בהכוונת השב”כ במרחב ואדי ברוקין שבחטיבת מנשה ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, הכוחות ירו לעבר מחבלים חמושים וזיהו פגיעות. במהלך פעילות במחנה הפליטים ג’נין מחבלים חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר כוחות צה”ל, כלי טיס מאויש מרחוק תקף את המחבלים, זוהו פגיעות. אין נפגעים בקרב כוח צה”ל.

מקורות פלסטינים דיווחו על לפחות ארבעה מחבלים שחוסלו בתקיפה.

02:30 – דובר צה”ל: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה של צבא סוריה, בתגובה לשיגורים לעבר ישראל אמש.

01:50 – לאחר שבפתח ישיבת מועצת הביטחון של האו”ם אמר כי: “המתקפה של חמאס לא קרתה בוואקום, הפלסטינים סובלים מ-56 שנות כיבוש”, צייץ מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש כי לאחר שנפגש עם משפחות החטופים, הוא “מדגיש את קריאתו לשחרור מיידי וללא תנאים של החטופים המוחזקים בעזה. שום דבר לא יכול להצדיק הרג, פציעה וחטיפה של אזרחים בידי חמאס”.

01:45: שגריר איראן לאו”ם התייחס למלחמת חרבות ברזל ואמר כי “ההאשמות של מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן, על מעורבותינו בתקיפת ישראל – שגויות. עוד אמר כי “ארצות הברית בחרה לעמוד לצידה של ישראל באופן מובהק, ובכך מלבה את הסכסוך”.

01:40: מקורות פלשתיניים מדווחים על חילופי אש באזור ג’נין בין כוחות הביטחון למחבלים.

00:55: חיזבאללה מודיע על פעיל נוסף של הארגון שנהרג במסגרת המלחמה עם ישראל. מתחילת הלחימה חיזבאללה איבד כ-40 ממחבליו הארגון שנהרגו בדרום לבנון.

00:35 – בעקבות המלחמה: חברת דירוג האשראי S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ-“יציבה” ל-“שלילית”. על פי הודעת החברה, אם העימות הצבאי יתרחב באופן מהותי – תיתכן הורדת דירוג בחודשים הקרובים. בניגוד לשתי סוכנויות דירוג האשראי האחרות – מודי’ס ופיץ, שהודיעו שהן רק מכניסות את ישראל למעקב שלילי, ב-S&P נעשה צעד שאינו זמני אלא ממשי.

00:01 –  8 משאיות של סיוע הומניטארי הוכנסו לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח – והן כוללות מים, מזון וציוד רפואי. בישראל מציינים כי כלל הציוד נבדק בידי גורמי הביטחון טרם כניסתו.

00:01 –  דובר צה”ל: כוחות זרוע הים איתרו חוליית מחבלים של ארגון הטרור חמאס שיצאה דרך פיר מנהרה בחוף ברצועת עזה וניסתה לחדור לשטח ישראל במרחב זיקים דרך הים. כוחות זרוע הים, בשיתוף חיל האוויר והחטיבה הצפונית של אוגדת עזה תקפו את המחבלים, וסיכלו את הגעתם לחוף. מטוסי קרב וכוחות זרוע הים תקפו ברצועת עזה את הפיר ממנו יצאו המחבלים ואת מחסן אמצעי הלחימה אשר שימש את המחבלים. עוד מסרו בדובר צה”ל כי הוסר החשש לחדירה נוספת נכון לשעה זו.

00:01 –  אונר”א, הסוכנות של האו”ם לסיוע לפלסטינים, פרסמה “אזהרה דחופה”: “אם לא נקבל דלק בדחיפות, ניאלץ לחדול את פעולותינו ברצועת עזה מחר בערב”.

דובר צה”ל חשף תמונה של מיכלי דלק שארגון הטרור מחביא, ועקץ את האו”ם על הטענות שתכף נגמר הסולר:  “יש בהם יותר מ-500,000 ליטר דלק”, כתב הצבא לסוכנות, “תשאלו את חמאס אם אתם יכולים לקבל קצת”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות