הלב מתרסק מכאב: 21 ילדים מ-13 משפחות נותרו ללא שני ההורים

מרבית הילדים התייתמו • אחת הילדות בת ה-4 חטופה בעזה • ילדה נוספת איבדה את אימה - ואביה נחטף לעזה • השר יעקב מרגי: "הופך את הבטן. משרד הרווחה ערוך לתת טיפול ארוך טווח וממוקד טראומה, לכל ילד וילדה שנפגעו מהמתקפה ובפרט לילדים שנותרו יתומים"
יוני גרין
ז' חשון התשפ"ד / 22.10.2023 17:09

מתקפת הטרור האכזרית של חמאס על עוטף עזה הותירה 21 ילדים מ-13 משפחות ללא הורים, כאשר מרביתם התייתמו. אחת הילדות בת ה-4 חטופה בעזה. ילדה נוספת איבדה את אימה – ואביה נחטף לעזה.

חידוש רישיון? תחבורה ציבורית? כל המידע על הנחיות משרד התחבורה

מפרוץ האירועים, פעלו עובדים סוציאליים של משרד הרווחה והרשויות המקומיות לאתר את כל הילדים שאיבדו את הוריהם ויצרו קשר עם כלל המשפחות שבהן שוהים הילדים.

צוותים ייעודיים יעניקו להם מעטפת טיפולית הכוללת טיפול רגשי, נפשי, חומרי ומיצוי זכויות מול כל הרשויות האחרות.

כמו כן, המשרד פועל להסדרה של מעמד המשפחות למשך שלושה חודשים שבמהלכם ייבחן מצב הילדים והמשפחות ומתן מענה לצרכים שיתעוררו.

שר הרווחה יעקב מרגי: “העובדה שכל כך הרבה ילדים הם קורבנות של המתקפה האכזרית של החמאס הופכת את הבטן. הנחתי את גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד לפשט כל תהליך ולזרז את מתן המענים הן לילדים והן למשפחות האומנות אותן בעת הזאת.

“משרד הרווחה ערוך לתת טיפול ארוך טווח וממוקד טראומה, לכל ילד וילדה שנפגעו מהמתקפה הנפשעת הזאת ובפרט לילדים שנותרו יתומים. מדינת ישראל תהיה להם לאימא ולאבא ותדאג להם במשך כל חייהם ולא נחסוך במאמצים ובמשאבים על מנת לסייע להם להשתקם”.

 

מהלב from חרדים 10 on Vimeo

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות