תבהלה ברשת: ‘חשודים מצלמים בתים’ • המשטרה: אין חשד לפח”ע

גולשים פרסמו ברשתות החברתיות פוסטים שבהם טענו שחשודים נראו מצלמים סמוך למבני מגורים: "הם סורקים את השטח! ברור שהם מתכננים משהו" • במשטרה הבהירו: כל האירועים שדווחו נבדקו - ולא עלה חשד לניסיון פיגוע
חיים טוויל
ד' חשון התשפ"ד / 19.10.2023 01:16

המשטרה התייחסה הערב (רביעי)  לפרסומים בשעות האחרונות ברשתות החברתיות, לפיהם נראו שודים סמוך למבני מגורים – כשהם מתעדים אותם.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

התלונות הגיעו ממקומות שונים ממרכז הארץ.

בהודעת המשטרה נאמר: “בשעות האחרונות מפורסמים במרשתת מספר אירועים בהם נראים חשודים בסמוך למבני מגורים כאשר אלו נראים מצלמים את המתחם. יודגש, כי בכלל האירועים שנבדקו על ידי השוטרים לא עלה חשד לפח”ע”.

במשטרה הוסיפו: “ככלל ובטח בימים אלו כל דיווח מסוג זה מטופל במהירות וביסודיות על ידי אלפי השוטרים והלוחמים הנמצאים בכלל הערים בכוחות מתוגברים ומוכנים לכל תרחיש.

“משטרת ישראל שבה וקוראת לאזרחים להמשיך ולגלות עירנות ולהתקשר בזמן אמת למוקד 100 בכל אירוע חריג. על מנת שלא לייצר תבהלה, הציבור מתבקש שלא לשרשר הודעות אלו ברשת ולהעבירם לטיפול משטרתי ללא דיחוי”.

במשטרה מבהירים גם הבוקר כי אין חשד שמדובר במחבלים ואומרים כי בחלק מהמקרים מדובר בתמונות מזויפות או ישנות וקוראים לציבור לא להפיץ אותן. כמו כן עולה החשד שמדובר בלוחמה פסיכולוגית שמטרתה לזרוע פאניקה בקרב הציבור.

השב”כ בודק אם מדובר בקמפיין של מדינה עוינת במטרה לזרוע פחד בציבור.

אחד מהפוסטים דיווח על חשוד שצילם בית בחולון. בבדיקה של המשטרה התברר כי מדובר בעובד ניקיון חדש שהתבקש לתעד את הבניין שניקה בסיום עבודתו.

לאחר ששלח למעסיק את התמונה גילה שטעה בבניין, ולאחר שניקה גם אותו, צילם ושלח למעסיק בשנית.

גולש אחד כתב: “פרסמו בקבוצה שלנו שראו ערבים מצלמים בתים. עכשיו רואה דיווחים כאלה מפתח תקווה ועוד מקומות. עוברים ומצלמים בתים. מישהו עושה עם זה משהו?”

>> לכל העדכונים מהיום ה-12 למלחמה בעזה

גולשת אחרת כתבה: “מסתובבים חבורה של חשודים שמשחקים אותה ‘מנקים’ של הבניין למרות שדייריו מדווחים שהמנקה היה כבר באותו יום בבוקר. הם מצלמים בניינים וסורקים את השטח! ברור שהם מתכננים משהו… חשודים מאוד, כל הרואה אותם לדווח למשטרה מיד”.

 

מהלב from חרדים 10 on Vimeo.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות