גלנט: צריך להיערך בחזית הצפונית, חיזבאללה חזק פי 10 מחמאס

אחרי ביקור ביידן: צה"ל נערך לכניסה קרקעית לרצועה • ביידן: מצרים הסכימה להכנסת 20 משאיות עם סיוע לעזה • סער: "מתרכזים בעזה. חיזבאללה? לא מעוניינת בחזית נוספת - אבל מוכנים אליה" • עופר כסיף הורחק מהכנסת ל-45 יום • חוסלה חולייה ששיגרה פצצות מרגמה בצפון
חרדים 10
ג' חשון התשפ"ד / 18.10.2023 02:01

היום ה-12 למלחמת ‘חרבות ברזל’:  ישראל נכנסה היום (רביעי) ליממה נוספת של לחימה בדרום, במקביל לימי קרב גם בגזרה הצפונית מול חיזבאללה.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

ללחימה בשטח הצטרפה אתמול גזרת ההסברה, לאחר שהפלסטינים האשימו את ישראל בהרג מאות בני אדם בהפצצה על בית חולים בעזה. צה”ל האשים את הג’יהאד האסלאמי.

ירדן הודיעה הלילה על ביטול הפסגה המרובעת שעתידה להתקיים היום בעמאן – בהשתתפות הנשיא ביידן, המלך עבדאללה, יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא מצרים א-סיסי. זאת, על רקע הפגיעה בבית החולים בעזה.

עדכונים שוטפים: 

23:55 – הבית הלבן על שיחת ביידן-א סיסי: “שני המנהיגים הסכימו לעבוד יחד בשיתוף פעולה הדוק לעידוד תגובה בינלאומית דחופה וחזקה לבקשה ההומניטרית של האו”ם. הם הסכימו על הצורך לשמר את היציבות במזרח התיכון, למנוע את הסלמה של הסכסוך”.

23:45 – ביידן בשיחה עם כתבים באייר פורס וואן: נשיא מצרים א סיסי הסכים לפתוח את מעבר רפיח לכניסת 20 משאיות עם ציוד הומניטרי לעזה. בנוסף הוא התייחס לפיצוץ בבית החולים ברצועה ואמר בנוגע לקביעה כי מדובר בשיגור כושל: “אני לא אומר דברים כאלה אלא אם כן יש לי אמון במקור שממנו קיבלתי את זה”.

23:10: משרד החוץ ממליץ לישראלים להימנע מנסיעה לאיים המלדיביים: עבור אותם אזרחים ישראלים השוהים במדינה להיות מודעים למצב, להיות עירניים, לנקוט במשנה זהירות ולהתעדכן באמצעי התקשורת אחר כל שינוי.

22:50: בדובר צה”ל פירסמו תיעוד מחיסול חוליית המחבלים ששיגרה פצצות מרגמה במרחב תורמוס שבגבול לבנון, מוקדם יותר היום. לפני כן, מחבלים ירו טיל נ”ט לעבר מרחב שושן שבגבול לבנון. צה”ל הגיב בארטילריה לעבר מקור הירי וטנקים של צה”ל תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה.

22:35: דיווחים פלסטינים על תקיפות נרחבת של צה”ל בח’אן-יונס, בג’באליה ובזייתון, פצועים רבים במקום.

22:02: אזעקות בגוש דן ובשפלה: שמונה רקטות נורו לשטח ישראל, שלוש מהן יורטו. בצה”ל פתחו בירי מאסיבי לעבר הרצועה בעקבות המטח למרכז.

21:00: המפכ”ל קובי שבתאי אוסר על הפגנות שתומכות בעזה: “מי שרוצה להיות אזרח ישראל, אהלן וסהלן. מי שרוצה להזדהות עם עזה, מוזמן. אני אעלה אותו לאוטובוסים שמפנים לשם עכשיו”.

20:38 – שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום עם בכירים בממשלה בדיון סגור ואמר כי יש להיערך בחזית הצפונית, מכיוון שחיזבאללה, לטענתו, “חזק פי עשר מחמאס”. בדיון גלנט מבקש מבכירים בממשלה לפעול להשלים מלאי וציוד, ולהשלים את ההיערכות גם בחזית הצפונית. גורמים שהשתתפו בישיבה יצאו מודאגים ואמרו שיש צורך לפעול בהקדם ולהשלים חוסרים והיערכות. כדי שלא ניתקל בתמונות כמו שראינו בדרום.

20:25 – בצל ביקור ביידן בישראל: קבינט המלחמה יתכנס הערב.

20:20 –  דובר צה”ל:  עד כה עודכנו 303 משפחות של לוחמי צה”ל על נפילתם במערכה נגד חמאס ונמסרו הודעות ל-199 משפחות של חטופים המצויים בידי ארגון הטרור בעזה.

20:20 – דובר צה”ל הגרי: “מאז תחילת המלחמה זוהו 450 שיגורים כושלים שנפלו ברצועה וגרמו למוות של פלסטינים חפים מפשע. חמאס מונע מהתושבים בעיר עזה להתפנות דרומה ומסכן את חייהם”.

20:01 – אחרי ביקור ביידן: צה”ל נערך לכניסה קרקעית ברצועה

20:01 – נתניהו בבסיס הקריה אחרי ביקור ביידן: “הנשיא בא הנה לא רק למילים, אלא גם למעשים. בפגישתנו היום סיכמנו על פעולות ומעשים שמבטיחים את המשך המלחמה הצודקת שלנו. הסכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות, ויסייע לנו להשיג את מטרות המלחמה”.

19:45 – השר גדעון סער, חברת הקבינט המדיני-ביטחוני, לחדשות 12: “מתרכזים בעזה ובמימוש המטרות, חיזבאללה? לא מעוניינת בחזית נוספת – אבל מוכנים אליה”.

19:40 – ראש הנציגות הישראלית במרוקו, דוד גוברין, הוחזר עם צוות השגרירות ארצה – בעקבות קריאות מרובות להפגנות הזדהות עם הפלסטינים ברחבי מרוקו, כולל בבירה רבאט.

19:30 – אזעקות נשמעו בגוש דן ובתל אביב. שתי רקטות יורטו.

19:30 – הרמטכ”ל הלוי בבסיס תל-נוף, בשיח עם משרתים בטייסת 133: “כולנו כועסים, אבל אנחנו עובדים מהראש ואנחנו נלחמים בנחישות ונשארים בני אדם בשונה מהצד השני שנלחם כמו חיות. אני אומר לכם, זה לא יהיה קצר – ואנחנו גם אם נצטרך להרחיב את זה, אם ייכנס עוד אויב לתמונה נדע להרחיב”.

19:20 – המודיעין האמריקני – הג’יהאד האיסלאמי ככל הנראה אחראי להפצצת בית החולים בעזה. ראש ממשלת בריטניה על רקע הפיצוץ בבית החולים: “צריך להתייחס למידע של החמאס כמו למידע שיוצא מן הקרמלין”.

19:00 – ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להרחיק את חה”כ עופר כסיף (חד”ש-תע”ל) מהכנסת ל-45 יום ולשלול את שכרו לשבועיים בשל התבטאויותיו נגד ישראל.

18:47 – כלי טיס מאויש מרחוק של צה”ל חיסל חוליית מחבלים ששיגרה פצצות מרגמה לעבר מוצב צה”לי בצפון

18:10 – גלנט לנשיא ארה”ב ביידן בקבינט: “זו מלחמת אין ברירה על עתידה של מדינת ישראל במזרח התיכון. זו תהיה מלחמה ארוכה וקשה בה נזדקק לתמיכת ארה״ב בישראל לאורך כל המערכה”.

17:45 – משרד הבריאות מעדכן: 330 פצועים מאושפזים כעת בבתי החולים, בהם 58 במצב קשה, 167 בינוני ו-105 קל. מתחילת המלחמה פונו לבתי החולים ברחבי הארץ 4,562 פצועים.

17:40 – דיווח על נפילות בקריית שמונה,

17:30: דקות לאחר נאומו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית, אזעקות נשמעו באיזור אצבע הגליל.

במקביל, הודיע דובר צה”ל כי טנק של צה”ל השמיד לפני זמן קצר שתי עמדות בשטח לבנון מהן זוהה ניסיון לשגר טיל נ”ט לעבר שטח ישראל. כמו כן, כוחות צה״ל תקפו עמדה ממנה שוגר טיל נ״ט לפני זמן קצר למרחב מטולה. באותה עת, זוהה לפני זמן קצר ירי למרחב הר דב, כוחות צה”ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

17:27 – ירי לעבר הגליל העליון: אזעקות נשמעו בקריית שמונה ויישובים נוספים

17:00 – ישראל התחייבה לנשיא ארצות הברית ביידן כי תאפשר כניסת סיוע הומניטרי בקרוב לעזה, בהתאם לדרישת הממשל האמריקני. גורם מדיני התייחס לנושא ואמר כי “ישראל מסרבת לכל סיוע הומניטרי משטחה לרצועת עזה כל עוד לא מחזירים את חטופינו. לאור הדרישה האמריקנית, ישראל דנה עם ארה״ב על חלופות שיבטיחו רק אספקה מינימלית ממצרים של מזון, תרופות ומים לצורך הבטחת חיים, בתנאי שכל עוד האספקה הזאת לא תגיע לחמאס”.

16:45 – חיזבאללה מקבל אחריות לירי טילי נ”ט לעבר שלושה מוצבים בגבול הצפון. צה”ל: “תוקפים את מקורות הירי וממשיכים לתקוף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון”.

16:35 – 732 חללים אזרחים שנרצחו מאז תחילת המלחמה זוהו

16:35 – פצוע קל מירי טיל נ”ט על קיבוץ מנרה. צה”ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בעומק לבנון

16:05 – אירוע רודף אירוע: טיל נ”ט נורה בצפון – צה”ל תקף בתגובה

15:35 – ירי בוצע לעבר עמדה של צה”ל בזרעית שבגבול לבנון, אין נפגעים. צה”ל מגיב בירי ארטילרי לעבר מקור הירי. התושבים באזור מדווחים על הדי פיצוצים

15:30 – הסתיים הדיון המשותף של ביידן עם הקבינט המצומצם. הפגישה נמשכה שעה וחצי. בישראל הציגו לנשיא האמריקני את מטרות המבצע ותוכניות המבצע, והם דנו גם בנושא ההומניטרי בעזה. כעת מתחילה הפגישה בין הרצוג לביידן.

15:25 – הממשלה הסמיכה את שר הביטחון וצה”ל לפנות בצורה מדורגת, ועל פי הערכת מצב, יישובים שנמצאים במרחק של 5-2 ק”מ מגבול לבנון. אישור ההצעה לא מורה על פינוי מיידי של יישובים אלה.

15:20 –  משרד האוצר האמריקני הודיע על הטלת סנקציות על תשע אישיויות ויישות אחת שמקושרות לחמאס

14:55: גל הירש, הממונה על החטופים והנעדרים, ביציאה מהפגישה עם משפחות החטופים: “היה לי חשוב לפגוש את המשפחות ואני עושה כל מאמץ להגיע אל כולם. חשוב לחבק את האנשים ולומר להם שאנחנו עושים הכול כדי להשיב את כולם הביתה. הם קיבלו ממני את כל החיבוק וכל המידע שאני יכול לתת”.

14:50 – משרד הבריאות הפלסטיני: 3,478 פלסטינים נהרגו בתקיפות הישראליות בעזה.

14:15: מפרוץ המלחמה, מנהל הרכש במשרד הביטחון רכש למעלה מ-100 אלף לוחות קרמיים עבור חיילי צה”ל. בנוסף, יצא המשרד לרכש מהיר של אלפי נשקים ארוכים מסוג M4 לכיתות הכוננות.

14:00: נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המצומצם: “זו תהיה מלחמה שונה – כי חמאס הוא אויב שונה. הדרך לניצחון תהיה ארוכה, ידה של ישראל תהיה על העליונה”. ביידן בפתח ישיבת הקבינט: “אני רוצה שתדעו – אתם לא לבד. נמשיך לגבות את ישראל, שמגינה על אזרחיה”.

14:00 –  ביידן: הקבינט הזה מאוחד וחזק, אני רוצה שתדעו – אתם לא לבד 

13:50: סין פרסמה גינוי על הפיצוץ בבית החולים בעזה, אך לא הטילה את האשמה על גורם מסוים.

13:45 –  63 חשודים בהסתה נכלאו מאז תחילת המלחמה

13:22 – הסתיימה פגישת ביידן ונתניהו. כעת תתקיים ישיבת הקבינט המצומצם, בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ”ל, השר איזנקוט השר גנץ ושרים נוספים.

13:35 –  דובר צה”ל: חמאס משגר מטחי רקטות על בסיס קבוע ומשתמש במתחמים אזרחים רגישים לשימושים צבאיים. השיגורים מתבצעים ממתחמים הצמודים למבנים המכילים אוכלוסיות אזרחיות כגון בתי חולים, בתי ספר של האו״ם, מסגדים, מסעדות, מבנים דיפלומטיים ובתי מלון.

צה״ל פרסם את נתוני שיגורי הרקטות הכושלים ברצועת עזה: כ-13% מהרקטות ששוגרו אתמול – כשלו, השיעור הגבוה ביותר מתחילת המלחמה

13:15 – הפגישה המצומצמת בין נתניהו לביידן נמשכה מעל לשעה – כפול מהזמן המתוכנן.

12:55 – הדרג המדיני הנחה את צה”ל להמנע מתקיפות בעזה עם הגעתו של נשיא ארה”ב ביידן לישראל

12:47 – מצלמת חדשות 12 שמוקמה בנתיבות ותפסה את רגע הפיצוץ בבית החולים מוכיחה מעל לכל ספק כי הוא נגרם משיגור כושל מעזה. בתיעוד, נראה המטח יוצא מעזה, ואז לפתע, בבית החולים, שממוקם מתחת לנתיב מעוף הרקטות, אירע פיצוץ עז.

12:35 – פעם נוספת מאז הגיע ביידן לישראל: התרעות צבע אדום בעוטף ובשדרות

12:30: נשיא ארה”ב ג’ו ביידן משתתף כעת בישיבת הקבינט המצומצם, בהשתתפות נתניהו, איזנקוט, גנץ השר גלנט, הרמטכ”ל ושרים נוספים.

12:17 – המפכ”ל בריאיון לכאן חדשות: אין מודיעין שמצביע לכיוון תרחיש של שומר חומות 2

12:15:  שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף יגיש לאישור הממשלה הצעת מחליטים במטרה להגדיל את מכסות העובדים הזרים בבנייה. “אחת ממטרות משרד הבינוי והשיכון הינה לנסות ולייצר רציפות באתרי הבנייה. העובדים הזרים הינם כוח עבודה איכותי ויעיל ולכן הנחתי את גורמי המקצוע לפעול להגדלת המכסות בהקדם והבאת עובדים נוספים ארצה. עלינו כמדינה לעשות ככל הניתן על מנת לסייע להשלמת פרוייקטי בנייה למגורים ותשתיות. ענף הדיור מהווה הקטר של המשק הישראלי ועלינו לעשות הכל כדי לשמור על חוזקו.”

12:13: סער כתב לסמוטריץ’: “המשך שיתוק הכלכלה ומערכת החינוך אינו נחוץ ונזקו רב ומיותר. אפשר לנהל שגרה תוך כדי מלחמה”.

12:05: חוש הומור או ניתוק מהמציאות? נשיא מצרים א-סיסי: “ביכולתה של ישראל להעביר את הפלסטינים לנגב עד שתסיים לחסל את ההתנגדות ואת הארגונים החמושים, חמאס והג’האד האסלאמי, ואז להחזירם לעזה”.

11:50 – ביידן בהצהרה לצד נתניהו: “אני רוצה שכולם ידעו שארה”ב עומדת לצד ישראל. רציתי באופן אישי להגיע לכאן ולהבהיר זאת. מה שחמאס עשו זה טבח. הם לקחו בני ערובה, כולל ילדים. הם עשו מעשי זוועות שגורמים לדאעש להיראות “הגיוניים” לידם. האמריקנים מסכימים איתכם, ומודאגים ויודעים שלא קל לנווט במהלכים שלכם. אנחנו צריכים לזכור שחמאס לא מייצגים את העם הפלסטיני. אני מאוד מודאג מההתקפה על בית החולים בעזה, וממה שאני ראיתי לא אתם (ישראל) ביצעתם זאת. אבל הרבה בעולם לא בטוחים בכך, אז יש עוד הרבה עבודה לעשות”.

11:45 – ביידן ונתניהו מקיימים הצהרה משותפת ממלון קמפינסקי בתל אביב. נתניהו: “אנחנו רואים בתמיכה שלך כמסר ברור לאויבים לא לבחון אותנו. אתה תיארת את מעשי חמאס כרוע מוחלט, זה בדיוק זה. אני יודע שאתה נחוש לשחרר את החטופים. ב-7 באוקטובר חמאס רצח 1,400 ישראלים, אולי יותר. אתה אמרת שחמאס רע מדעאש. הקנצלר אמר שחמאס הם הנאצים החדשים, שניכם צודקים. זה הביקור הראשון של נשיא אמריקני בזמן מלחמה, וזה נוגע ללב. אני יודע שאני מדבר בשם כל ישראל – תודה שאתה עומד לצד ישראל היום, מחר ותמיד”.

11:30 – ראש עיריית שדרות אלון דוידי הודיע שנפגש היום עם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, באחד מבתי המלון שאליהם התפנו תושבי העיר. לדברי ראש העירייה, השר התחייב שאף תושב משדרות והעוטף לא יפונה מהמלון שבו הוא שוהה. “אף תושב מהעוטף לא יפונה מהמלון, אין שום מגבלת תקציב בעניין הזה”, אמר סמוטריץ’.

11:20 – מפגינים הגיעו מחוץ למלון קמפינסקי, בקריאה לשחרור החטופים הישראלים.

11:13 – צבע אדום בעוטף עזה, בעוד נשיא ארה”ב התחיל את ביקורו בישראל.

11:10 – נשיא מצרים א-סיסי: “עקירת הפלסטינים מעזה למצרים – תוביל לעקירת פלסטינים מהגדה לירדן. אנחנו מגנים את עקירת הפלסטינים מאדמתם, מיליוני מצרים מוכנים להפגין על כך. אנחנו לא רוצים שסיני תהפוך לבסיס לפתיחה בפעולות נגד ישראל”.

11:10 – צה”ל ושב”כ ביצעו הלילה מבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון. 41 מבוקשים נעצרו, מתוכם 30 פעילים של חמאס.

11:10 –  הסוגייה ההומניטרית בעזה: בכירים ישראלים ובכירים אמריקנים, בהם השליח המיוחד דיוויד סטרפילד, הקימו צוות לגבש תוכנית כיצד לסייע לתושבי עזה שיגיעו דרומה. כל החלטה או סיכום יהיה כפוף להסכמה ישראלית. המסר האמריקני: אסור להגיע למצב של קריסה הומניטרית, אתם צריכים את זה בשביל אוויר מדיני.  התנאי הישראלי: לוודא שסיוע לא יגיע לחמאס אלא רק לאזרחים, ושהנושא ההומניטרי יהיה קשור קשר הדוק לסוגיית החטופים.

11:10 – נשיא המדינה יצחק הרצוג לנשיא ביידן עם נחיתתו בישראל: “ברוך הבא אדוני הנשיא. ה’ יברך אותך על שמירת על עם ישראל”

11:00 –  הלוז המתוכנן: ביידן יפגוש את נתניהו, וימסור הצהרות קצרות, וזו אמורה להיות פגישה יחד עם סאליבן ובלינקן מהצד האמריקני, ודרמר והנגבי מהצד הישראלי. לאחר מכן, תתקיים פגישת הקבינט המורחב

10:52 – נשיא ארה”ב ג’ו ביידן נחת בישראל

09:55 –  דובר צה”ל קיים הבוקר תדרוך לעיתונאים זרים ובו הציג הוכחות שבית החולים בעזה נפגע אמש משיגור כושל של הג’יהאד האיסלמאי ולא מהפצצה ישראלית. בתדרוך, הסביר תת-אלוף הגרי שאופי הפגיעה במקום מתאים לפגיעת רקטה, ולא להפצצה של חיל האוויר שאמורה ליצור “מכתש” קטן ופגיעה אגבית, שלא קרתה במקרה הזה. הוא גם השמיע שיח בין מחבלי חמאס שמודים שהג’יהאד עומד מאחורי האירוע.

09:25 – רס”מ יוליה ווקסר הי”ד, ראש לשכת אגף מבצעים מחוז דרום, נפלה בלחימה בעוטף. “היא פעלה בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב בקרב ברעים”, נמסר מהמשטרה. מתחילת המלחמה 56 שוטרים נפלו בקרבות.

08:20 –  צה”ל ושב”כ הודיעו כי ביממה האחרונה חיל האוויר תקף עשרות מטרות צבאיות ברחבי עזה, וחוסלו שני מחבלים נוספים בחמאס – מחמד אלואדיה, מפקד מערך הנ”ט של חטיבת העיר עזה בחמאס ואכרם חיג’אז, סוחר אמצעי לחימה, שסוחר בכספי טרור ומכווין פיגועים בישראל ופעיל במערך הימי של חמאס.

כחלק ממטס התקיפה, תקפו מטוסי קרב של צה”ל מפקדות מבצעיות, מספר שטחי כינוס של כוחות הארגון, עמדות שיגור רקטות ונ”ט, וכן תשתיות טרור שמתחת לחלקן היו מנהרות הברחה של ארגון הטרור חמאס.

07:55 – דובר צה”ל פרסם סרטון שבו נראית פגיעת השיגור הכושל של הג’יהאד האיסלאמי באזור בית החולים אלמעמדאני בעיר עזה. “מצורף סרטון מתוך מערכות חיל האוויר שמתעד את אזור בית החולים לפני ואחרי השיגור הכושל של ארגון הטרור הג’יהאד האיסלאמי”, נמסר מדובר צה”ל.

07:40 –  4 חיילי צה”ל נפצעו הלילה באורח קל עד בינוני כתוצאה משיגורי טיל הנ”ט של חיזבאללה בגבול לבנון, באזור שתולה.

07:25 – דובר צה”ל הודיע לתושבי עזה להתפנות לאזור ההומניטרי במרחב אל-מוואסי, בחוף הדרומי של הרצועה. בצה”ל הסבירו שאל האזור ינותב “במידת הצורך” סיוע הומניטרי בין-לאומי.

06:40 – מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש האשים את ישראל בפיצוץ בבית החולים בעזה.

06:00 – דובר צה”ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללים נוספים שנפלו במלחמה: רס״ן (מיל׳) אורן שטרן, בן 49 מנתיב העשרה, חבר כיתת הכוננות ביישוב; רס״ם (במיל׳) חגי אבני, בן 50 מבארי, חבר כיתת הכוננות ביישוב.

04:40 – שר החוץ אלי כהן: “כינוס מועצת הביטחון מחר הוא חשוב על מנת לחשוף את פרצוף הרשע של ארגוני הטרור הפלסטינים בעזה שרוצחים ישראלים ופלסטינים”.

04:20 – הבית הלבן: 31 אזרחים אמריקנים נרצחו במתקפת הפתע של חמאס.

03:40 – הרמטכ”ל לשעבר אביב כוכבי התייחס לראשונה למתקפת הפתע של חמאס. “זו מכה קשה ברמה האישית וברמה הציבורית, אבל נתעלה על זה”, אמר כוכבי. “מדינת ישראל לא תוכל לקבל יותר קיום של יישות טרוריסטית על גבולותינו, וצה”ל החליט למגר את חמאס. תשתית הלחימה של הארגון פרושה לכל אורך ורוחב הרצועה, בתוך אוכלוסייה אזרחית, ולכן זה ייקח זמן”.

בנאום מוקלט ששודר באירוע לגיוס תרומות של ידידי צה״ל בארצות הברית, התייחס כוכבי ליום שאחרי המלחמה: “כשזה ייגמר נצטרך לעשות חשבון נפש ולראות איפה היו טעויות, ללמוד מזה – ולעשות את השינויים הנדרשים”.

03:05 – דובר צה”ל: התקבל דיווח על ירי נ”ט לעבר כוחותינו במרחב שתולה וגדר גבול לבנון. כוחות צה”ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

01:40 – דובר צה”ל פרסם תצלום מתוך מערכת זיהוי השיגורים הצה”לית – שמראה את מסלול פגיעת השיגור הכושל של הג’יהאד האיסלאמי בבית החולים.

01:00 – משרד החוץ המצרי התייחס לביטול הפסגה המרובעת בירדן: “בתיאום בין מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית, הוחלט לבטל את הפסגה המרובעת שהייתה אמורה להתקיים מחר ברבת עמון – בעקבות הפיצוץ בבית החולים אל-מעמדאני שברצועת עזה ומאות הקורבנות של העם הפלסטיני”.

00:55 – הבית הלבן מאשר: לאחר התייעצות עם מלך ירדן, הגעת הנשיא למדינה מבוטלת.

00:31 – דובר צה״ל הוציא הודעה נוספת ונחרצת יותר על אירוע הפיצוץ בבית החולים העזתי: “מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בברור כי צה״ל לא תקף את בית החולים בעזה. בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל של ארגון הטרור ג’יהאד אסלאמי.

“ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה. מאז תחילת המלחמה שוגרו כ-450 רקטות על ידי ארגוני הטרור שנפלו בשטח הרצועה”.

00:25 – ירדן הודיעה על ביטול הפסגה המתוכננת עם הנשיא ביידן,  יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא מצרים א-סיסי.

00:10 – על רקע ביקור הנשיא ביידן – חיזבאללה מכריז: מחר -“יום זעם חסר תקדים”.

00:01 –  חיזבאללה מאיים לקראת ביקור ביידן בישראל: “יום זעם חסר תקדים נגד האויב”.

00:01 –  קנצלר גרמניה שולץ הדליק הערב נר זיכרון בכיכר דיזנגוף, וגינה מתקפת הטרור של חמאס. “לישראל הזכות להגן על עצמה, והחובה להגן על אזרחיה”, כתב שולץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות