הקבינט אישר: סיוע הומניטרי לעזה דרך מצרים – ואם יגיע לחמאס נסכל

בדיון הקבינט שהתקיים יחד עם הנשיא ביידן הוחלט כי יועבר סיוע הומניטרי רק למי שהתפנו לדרום עזה • ביידן: "יהיו ביקורות שיבטיחו שזה לא ילך לחמאס"
אריה ריבקינד
ג' חשון התשפ"ד / 18.10.2023 18:26

קבינט המלחמה אישר היום (רביעי) פה אחד אספקת סיוע הומניטרי לרצועת עזה –  דרך מצרים.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

בהודעה מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההחלטה התקבלה בעקבות התמיכה האמריקנית הגורפת בישראל, והדרישה של נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן לאפשר העברת סיוע בסיסי לאזרחי הרצועה.

עיקרי החלטת הקבינט:

• ישראל לא תסכל אספקה הומניטרית ממצרים כל עוד מדובר רק במזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית שנמצאת בדרום רצועת עזה או מתפנית לשם, וכל עוד שאספקה זו לא תגיע לחמאס. כל אספקה שתגיע לחמאס – תסוכל.

• ישראל לא תאפשר שום סיוע הומניטרי משטחה לרצועת עזה כל עוד לא יוחזרו החטופים

• ישראל דורשת את ביקורי הצלב האדום אצל החטופים ופועלת לגייס תמיכה בין-לאומית נרחבת לדרישה זו.

בנאום אחרון שנשא לפני סיום ביקורו בישראל, התייחס ביידן לסוגיית הסיוע ואמר: “ביקשתי מהקבינט להסכים לסיוע הומניטרי בעזה. יהיו ביקורות שיבטיחו שזה ילך לאזרחים ולא לחמאס. ישראל הסכימה שזה יתחיל להיכנס ממצרים. אם הציוד הזה ייגנב גם כן – אז חמאס יוכיח שלא אכפת לו מהפלסטינים”.

>> לכל העדכונים מהיום ה-12 למלחמה בעזה

בפתח ישיבת הקבינט אמר ביידן: “אני רוצה שתדעו שאתם לא לבד. כפי שהדגשתי בעבר אנחנו נמשיך לגבות את ישראל בהגנה על אזרחיה ונמשיך לעבוד איתכם בשותפות כדי למנוע טרגדיות דומות”.

ביידן ציין: “לפני 75 שנים מייסדי המדינה דיברו על כך שהיא תהיה מושתתת על חירות, משפט ושלום. ארה”ב ניצבת לצדכם כדי להגן על החירות הזו ולתמוך בשלום. היום, מחר ולנצח – אני מבטיח לכם”.

מהלב from חרדים 10 on Vimeo.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות