ביידן: ישראל המקום הכי בטוח ליהודים, נעשה הכל שהעולם יידע

נשיא ארה"ב הצהיר בתום ביקור ההזדהות שלו בישראל: "מתקפת הטרור הזו היא כמו 15 מתקפות על 'התאומים' ביחס לגודל האוכלוסייה" • "שמחת תורה, חג קדוש ליהודים, הפך לחלק משואת היהודים, הפעם לא נעמוד מנגד" • "אני אומר לישראל - אנחנו לא הולכים לשום מקום. עם ישראל חי!"
חרדים 10
ג' חשון התשפ"ד / 18.10.2023 17:51

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן נשא אחר הצהריים (רביעי) הצהרה המסכמת את ביקור ההזדהות שלו בישראל.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

“מתקפת הטרור על האומה הזו השאירה פצע עמוק מאוד. חשוב לזכור את מה שאירע כאן ביום שבת. מאות מחבלים נכנסו ותקפו ישראלים, ביניהם אזרחים אמריקנים, לקחו בני ערובה, שחטו אנשים ותינוקות, בהפגנת רשע שלא ניתן לתאר. אין לזה שום הצדקה, שום תירוץ, נקודה. זאת ברוטליות שהייתה פוצעת בכל מקום בעולם, אבל יותר כאן בישראל.

“שמחת תורה, חג קדוש ליהודים, הפך להיות חלק משואת היהודים. זיכרונות כואבים של אנטישמיות ורצח העם היהודי. בשואה העולם ראה ולא עשה כלום – אנחנו אל נעמוד מנגד שוב ולא נעשה כלום, לא עכשיו ולא בעתיד”.

הוא הוסיף: “אתם לא רק מדינה יהודית אלא גם דמוקרטית. אנחנו מאמינים בקדושת החיים של כל אזרח, אם תוותרו על זה – הטרוריסטים ינצחו ולא ניתן להם לנצח.

“אבקש מהקונגרס חבילת תמיכה חסרת תקדים ונדאג לאספקה שוטפת לכיפת ברזל ויש לנו נכסים צבאיים באזור. מתקפת הטרור היא כמו 15 מתקפות על התאומים ביחס לגודל האוכלוסייה”.

>> לכל העדכונים מהיום ה-12 למלחמה בעזה

הוא פנה למשפחות החטופים ואמר: “אתן לא לבד, אנחנו בוחנים כל נתיב אפשרי, זה בראש סדר העדיפויות שלנו”.

על הפלסטינים אמר:  “לחמאס לא אכפת מרווחת הפלסטינים. אנחנו עובדים עם מצרים וגורמים נוספים להכניס סיוע בהקדם האחראי. אנחנו ניתן 100 מיליון דולר לסיוע הומניטרי לעזה וליהודה ושומרון”.

הוא הדגיש:  “ישראל עדיין המקום הבטוח ביותר ליהודים, מבטיח לכם שנעשה הכל כדי שהעולם ידע זאת. אני יודע שהחלטות בזמן מלחמה הן לא קלות, יש מחיר, צריך לשאול שאלות קשות. צריך בהירות על המטרות ועל הדרך להגיע אליהן”.

את נאומו סיים “הטרוריסטים לא ינצחו, החופש ינצח. כשפגשתי את גולדה מאיר לפני חמישים שנה היא הלכה אחרי במסדרון ושאלה למה אתה נראה מודאג? אל תדאג, יש לנו נשק סודי. אין לנו לאן ללכת. אני אומר לישראל – אנחנו לא הולכים לשום מקום. עם ישראל חי!”.

מהלב from חרדים 10 on Vimeo.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות