האם לדחות חתונות? לחזור מחו”ל לישיבות? • זה מה שענה הפוסק

חתנים וכלות מתלבטים בימי מלחמת 'חרבות ברזל' האם לדחות את שמחת החתונה עד לאחר סיום המלחמה או שאי אפשר לדעת מה יילד יום? •   והאם על 'חוצניקים' הלומדים בישיבות בארץ  לשוב לישראל או להמתין? • אלה התשובות של  הגר"י זילברשטיין 
יוסף גרינבוים
ג' חשון התשפ"ד / 18.10.2023 14:08

חתנים וכלות רבים, מהם כאלו שכבר תאריך חתונתם נקבע לפני כמה חודשים, וזמן שמחת הנישואין אמורה להתקיים ממש בימים ובשבועות אלו, אינם יודעים כיצד לנהוג – האם לערוך את החתונה במצב הקיים, למרות החשש שלא יבואו מספיק מוזמנים עקב האזעקות והחשש מנסיעה מעיר לעיר, או שמא ידחו את החתונה בתקווה שסיום המלחמה יבוא במהרה, ואז יוכלו להינשא בלב רגוע ושקט.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

לשולחנו של הגר”י זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן, הגיעו עשרות שאלות כאלו בשבוע האחרון.

תשובתו הובאה בקו ‘שיח יצחק’, שם נאמר כי הגר”י זילברשטיין השיב כי ודאי שאין לדחות את החתונה, אלא יש להתחתן בתאריך המקורי שנקבע, וזאת משום שנישואין של חתן וכלה זו מצוה גדולה עד מאד, ואין לדחות מצווה זו – כמובן כשהכל במסגרת הוראות גורמי הבטחון.

הפוסק הוסיף כי יש להתחתן בזמן שנקבע, גם במחיר שציבור המוזמנים יהיה מועט יותר. כמו כן אמר הרב זילברשטיין כי אין לחשוש מהנסיעות מעיר לעיר, שכן שומר מצוה לא ידע דבר רע, וכל אלה שהולכים לשמח חתן וכלה מקיימים מצווה, ובפרט החתן והכלה עצמם.

הגר”י זילברשטיין התבטא בחיוך: “אם יהיה חסר להם מניין בחתונה, אני אבוא להשלים להם…” – אך שב על דבריו כי בוודאי אין לדחות חתונה אם אין סיבה נצרכת מאד, כאשר כמובן מדגישים בקו ‘שיח יצחק’ כי זו הוראה כללית, ובכל מקרה של ספק, ושינוי הנתונים, יש לעשות שאלת רב.

עוד הובא בקו ‘שיח יצחק’: אשה שחוששת מהמצב הבטחוני בארץ, רוצה לברוח לחוץ לארץ לכמה שבועות.

הרב זילברשטיין השיב כי חס ושלום לעזוב את ארץ ישראל, הרי זה המקום הכי קדוש, ובכל רגע מקיימים מצוות יישוב ארץ ישראל, וציטט את לשון הפסוק בעובדיה “ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש”.

>> לכל העדכונים מהיום ה-12 למלחמה בעזה

כמו כן נשאל על ידי בחורי ישיבות בארצות הגולה, אשר מתלבטים אם לשוב לארץ ישראל במצב הנוכחי לתחילת זמן חורף.

הגר”י השיב כי אם זה לבני ברק הרי שבוודאי אין מה לחשוש, שכן יש את ההבטחה של החזון איש שלא יפלו פצצות בבני ברק, וגם בירושלים יש שמירה מיוחדת כי זו עיר שנאמר עליה “משוש על הארץ”.

בכל מקרה, אמר הרב זילברשטיין, הרי הבחורים חוזרים לשבת וללמוד תורה, ותורה מגנא ומצלא, ואין להם ממה לחשוש, ולכן הורה שהבחורים ישובו ארצה להגות בתורה הקדושה.

מהלב from חרדים 10 on Vimeo.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות