צה”ל: אחרי תחקיר מקיף – הג’יהאד אחראי להרג בבית החולים • צפו

פיצוץ אירע בית החולים אל-מעמדאני שבמרכז עזה • הפלסטינים טענו: לפחות 500 נהרגו - והאשימו את ישראל • דובר צה"ל: "מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בברור כי צה"ל לא תקף" • הרצוג: "בושה לתקשורת שבולעת את השקרים של חמאס והג'יהאד"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ג' חשון התשפ"ד / 18.10.2023 01:35

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח היום (שלישי) כי לפחות 500 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית של בית החולים אל-מעמדאני שבלב העיר עזה. לעומת זאת, דיווחים פלסטיניים אחרים טוענים כי מדובר בעשרות הרוגים ופצועים בלבד ולא במאות.

בעזה העלילו כביכול ישראל הפציצה את בית החולים, אך דובר צה”ל אישר הלילה (רביעי) רשמית, כי צה”ל לא תקף את בית החולים בעזה.

“מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בברור כי צה”ל לא תקף את בית החולים בעזה. בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל של ארגון הטרור הג’יהאד האיסלאמי.

“ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה”, נכתב בהודעת דובר צה”ל.

קודם לכן הגיב דובר צה”ל לדיווחים בעזה על “תקיפה ישראלית בבית חולים בעזה” שגרמה למאות הרוגים.

בהודעת צה”ל הראשונה נאמר: “מניתוח המערכות המבצעיות של צה”ל בוצע מטח רקטי של האויב לעבר ישראל, שעבר בסביבת בית החולים בשעת הפגיעה בו”. בצבא הוסיפו: “על פי מידע מודיעיני ממספר מקורות הקיים בידינו הג’יהאד האיסלאמי אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים”. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ באנגלית את הודעת דובר צה”ל.

>> לכל העדכונים מהיום ה-12 למלחמה בעזה

נתניהו כתב: “שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה”ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב באנגלית: “טיל הג’יהאד האסלאמי הרג פלסטינים רבים בבית חולים בעזה – מקום שבו יש להציל חיים”.

הוא הוסיף: “בושה לתקשורת שבולעת את השקרים של חמאס והג’יהאד האיסלאמי – משדרת עלילת דם של המאה ה-21 ברחבי הגלובוס. בושה למחבלים השפלים בעזה ששופכים בכוונה את דמם של החפים מפשע. מעולם לא הייתה בחירה ברורה יותר. ישראל עומדת מול אויב העשוי מרוע טהור. אם אתה לצד האנושות – על ערך כל חיי האדם – אתה עומד לצד ישראל”.

יו”ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ כתב באנגלית: “הטילים של הג’יהאד האסלאמי רצחו הערב פלסטינים חפים מפשע בבית חולים בעזה. חיסול ארגוני הטרור חמאס והג’יהאד האסלאמי הוא צורך מוסרי עבור הישראלים, עבור הפלסטינים ועבור העולם כולו”.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב: “אחרי בדיקה מבצעית – בית החולים בעזה נפגע משיגור כושל של הג׳יהאד האיסלאמי. הם לא הורגים רק את הילדים שלנו, אלא גם את הילדים שלהם”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב: “בהמשך להודעה הרשמית של דו”צ, הוכח מעבר לכל ספק שהג’יהאד הוא זה שאחראי לפיצוץ בבית החולים בעזה, מה שמעיד על העובדה שמתחת ובסמוך לבתי החולים ברצועה קיים מצבור של טילים ומשגרים ונעשה שימוש במאושפזים כמגן אנושי. מתי העולם יתעורר ויבין שיש לנו עסק עם מפלצות אדם גרועים יותר מהנאצים?!”

אבו מאזן הכריז על 3 ימי אבל על הורדת הדגלים לחצי התורן. בירדן יצאו מאות מפגינים לכיוון השגרירות בעמאן וניסו לחדור אליה.

סוכנויות הידיעות בעולם כמובן דיווחו על מאות הרוגים, וייחסו את התקיפה לצה”ל. גם במצרים גינו מיד את ישראל והאשימו: “הפצצה מכוונת שהביאה למותם של קורבנות חפים מפשע”. עוד טענו במצרים כי מדובר ב”הפרה חמורה של המשפט הבין-לאומי והפרה חמורה של הדין הבין-לאומי וההומניטרי. קוראים לישראל להפסיק מיד את מדיניות הענישה הקולקטיבית נגד תושבי עזה ולכל מדינות העולם להתערב כדי להפסיק את ההפרות האלו”.

נשיאת נציבות האיחוד האירופי אמרה: גם היא טרם הבדיקה “תקיפת מתקנים אזרחיים בעזה מנוגדת לחוק הבין לאומי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות