טיפול קרוב: רופא בחדר מיון טיפל בקרובי משפחתו שנפגעו בשתולה

ד"ר באהר סרחאן, רופא בכיר בביה"ח שבנהריה, הופתע לגלות אצלו במחלקה שלושה קרובי משפחה מאבו סנאן - שנפגעו מטיל נ"ט בעת שעבדו באתר בנייה סמוך לגבול הצפוני • "מצאתי את עצמי משלב בין טיפול בפצועים וסיוע למשפחה. באופי שלי אני אדם קר רוח וזה כנראה עזר לי"
תמי גיל
ב' חשון התשפ"ד / 17.10.2023 15:07

במשך כמה שעות, באחד מימי השבוע, מצא עצמו ד”ר באהר סרחאן, בן 37 ממג’ד אל כרום, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה (מלר”ד) שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה, בתוך סרט מוזר, שאף אחד לא הכין אותו אליו.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

בעת קבלת פצועים שהגיעו לחדר המיון אחרי שנפגעו מטיל נ”ט במושב שתולה, גילה ד”ר סרחאן כי מדובר בשלושה קרובי משפחתו, שניים מהם במצב בינוני ואחד קל.

“כרופא לימדו אותי לטפל באנשים והתמחיתי ברפואה דחופה, אבל אני לא חושב שמישהו יכול ללמד אותך איך להתמודד במצבים כאלו, ברמה הנפשית. מעולם לא האמנתי שאטפל בבני משפחה, ועוד במצב חירום כזה. באופי שלי אני אדם קר רוח, וזה כנראה עזר לי”.

במהלך האירוע שהתרחש בשתולה פגע טיל נ”ט בארבעה פועלי בניין, שאחד מהם נהרג במקום והשלושה הנוספים – אב ושני בניו, הובאו למרכז הרפואי שבנהריה.

“קיבלנו הודעה שאמורים להגיע פצועים משתולה והתחלנו להתכונן לקליטתם”, שיחזר הרופא. “פתאום ניגש אלי אחד העובדים והראה לי סרטון ממקום האירוע שהופץ ברשתות חברתיות. מיד זיהיתי את הרכב המשפחתי והבנתי שזה קשור אליהם. תוך שניות ספורות התקשרה אלי דודה שלי, שסיפרה לי כי בעלה, גיסה והחם שלה, היו באותו מקום ורצתה לבדוק אם הגיעו אלינו.

“תוך כמה דקות ראיתי אותם מוכנסים למיון והבנתי שמצבם יחסית בסדר, תודה לאל. ניגשתי אליהם מיד, היה לי חשוב להפגין נוכחות ולהרגיע אותם. כואב לי על העובד הנוסף שנהרג – לא קרוב משפחה. לקרובים שלי היה מזל גדול”.

>> לכל העדכונים מהיום ה-11 למלחמה בעזה

ד”ר סרחאן גילה, כי לא חשב יותר מדי במהלך הטיפול בפצועים. “במצבים כאלה אתה עובד על אוטומט, ולמעשה הרגשתי שאני נמצא בשתי חזיתות, גם מטפל בפצועים וגם מרגיע את המשפחה ומנסה לתמוך ולעזור”, הסביר.

שניים מהפצועים – האב ואחד מבניו – בני 70 ו-39, הועברו לאישפוז במצב בינוני במחלקה כירורגית ושוחררו לבתיהם למחרת. בן נוסף, כבן 50, שהיה נפגע חרדה, שוחרר לביתו לאחר שעבר בדיקות בחדר המיון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות