מאות הרוגים בפיצוץ בבי”ח בעזה • צה”ל: שיגור כושל של הג’יהאד

יאיר לפיד: "הם לא הורגים רק את הילדים שלנו, אלא גם את הילדים שלהם" • דיווחים סותרים בעזה: בין עשרות למאות הרוגים בפיצוץ בבית חולים • גורם בכיר בחמאס ל-NBC: מוכנים לשחרר כל החטופים תוך שעה - אם ייפסקו ההפצצות הישראליות • נמצאה גופתו של נועם אליקים הי"ד
חרדים 10
ב' חשון התשפ"ד / 17.10.2023 01:05

היום ה-11 למלחמת ‘חרבות ברזל’: שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הודיע הלילה (שלישי) כי הנשיא ביידן יגיע מחר לביקור בישראל. בתדרוך לכתבים לאחר הפגישה עם נתניהו, אמר כי ישראל תאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה – אך הבהיר: “אם חמאס ימנע זאת מהתושבים, לא ייכנס סיוע נוסף”.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

צה”ל ממשיך בתקיפות נגד יעדים של  חמאס והג’יהאד בעזה – ושל חיזבאללה בלבנוןחוסלו ארבעה מחבלים שניסו להניח מטען על גדר הגבול ליד חניתה.

הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס עלתה אמש שלב לאחר שארגון הטרור פרסם תיעוד של חטופה ישראלית, מייה שם, בת 21 בעלת אזרחות צרפתית. שם, שמתגוררת בשוהם, נחטפה ממסיבת הטבע ברעים. בתיעוד היא אמרה שנפצעה בידה וטופלה בבית חולים בעזה.

עם הרחבת הפגיעה במערכי ההגנה של חמאס, לקראת השלב הבא בלחימה, דובר צה”ל אמר: “צה”ל מקדם את המוכנות שלו למלחמה, חטיבות המילואים מבצעות נהלי קרב ואימונים, וכוחות שריון חי”ר והנדסה מתרגלים יחד תקיפות משולבות”.

עדכונים שוטפים: 

23:18 – ראש הממשלה נתניהו: “שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה”ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו”.

23:18 – יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: “בהמשך להודעה הרשמית של דובר צה”ל –  הוכח מעבר לכל ספק שהג’יהאד הוא זה שאחראי לפיצוץ בבית החולים בעזה, מה שמעיד על העובדה שמתחת ובסמוך לבתי החולים ברצועה קיים מצבור של טילים ומשגרים ונעשה שימוש במאושפזים כמגן אנושי. מתי העולם יתעורר ויבין שיש לנו עסק עם מפלצות אדם גרועים יותר מהנאצים?!”

22:40 – יאיר לפיד: אחרי בדיקה מבצעית – בית החולים בעזה נפגע משיגור כושל של הג׳יהאד האיסלאמי. הם לא הורגים רק את הילדים שלנו, אלא גם את הילדים שלהם.

22:40 – הכותרת בניו יורק טיימס עדין מאשימה את ישראל בהפצצה ישראלית על בית החולים למרות הודעת צה”ל כי מדובר בירי כושל של הג’יאהד האיסלאמי.

22:37 –  דובר צה”ל פרסם הודעה רשמית על הפיצוץ בבית החולים: “מניתוח המערכות המבצעיות של צה”ל בוצע מטח רקטי של האויב לעבר ישראל, שעבר בסביבת בית החולים, בשעת הפגיעה בו. על פי מידע מודיעיני, ממספר מקורות הקיים בידינו, ארגון הגא״פ אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים”.

22:23 –  עמית סגל: גורם ישראלי רשמי – באופן חד משמעי מדובר ברקטת נפל ששיגר חמאס.

22:00 – אזעקות בגוש דן והשפלה: אזעקות נשמעו ביהוד, סביון, ראשון לציון ויישובי הסביבה.

21:40 – נמצאה גופתו של נועם אליקים הי”ד, שמחבלים הגיעו לביתו בקיבוץ ניר עוז  וירו ברגלו, תוך שהם מצלמים ומעלים ללייב בפייסבוק. אתמול נטמנה בת זוגו, דקלה ערבה הי”ד ובנה תומר ערבה הי”ד. שתי בנותיו מנישואים קודמים – דפנה (14) ואלה (8) עדיין מוגדרות חטופות.

בסרטון שנצרב כאחד הסמלים הקשים ביותר של המתקפה נראים המחבלים מושיבים את בני המשפחה בסלון ומכריחים אותם להזדהות. תומר בן ה-17 נשלח באיומי נשק על ידי המחבלים לשכנע את השכנים לצאת מהממ”ד, כפי שעשו בדיוק הנאצים, על מנת לטבוח בהם. תומר ואימו דקלה אותרו ללא רוח חיים ככל הנראה לאחר שסירבו ללכת לשבי בעזה. היום, כאמור, התבשרה המשפחה המורחבת כי גם גופת נועם הי”ד אותרה.

21:25 – גורם בכיר בחמאס ל-NBC: מוכנים לשחרר את כל החטופים הישראלים תוך שעה – אם ייפסקו ההפצצות הישראליות על רצועת עזה.

21:20 – בעזה מדווחים כי בית משפחת אל-מושתהא בשכונת שוג’אעיה הותקף. אחד מבני המשפחה, רוחי מושתהא, משמש כיד ימינו של יחיא סינוואר שנמצא ברשימת החיסול של בכירי חמאס.

21:15 – בתגובה על הפיצוץ בבית החולים: יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הכריז על שלושה ימי אבל והורדת הדגלים לחצי התורן.

21:15 – מה הם קופצים? משרד החוץ המצרי מגנה בחריפות את “ההפצצה הישראלית בבית החולים אל-אהלי אל-מעמדאני בעזה שהובילה לנפילת מאות קורבנות חפים מפשע ולפצועים בקרב האזרחים הפלסטינים בעזה”.

21:05 – ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, קרא לתושבים שנשארו בעיר לעזוב ודרש מהממשלה להאריך את שהייתם של התושבים מחוץ לעיר. כרגע אושר תקציב עד ליום ראשון הקרוב.

20:25 – דובר צה”ל על הפגיעה בבית החולים: “בדקתי עם אוגדת עזה וטרם יש בידנו את כל הפרטים. יש הרבה שיגורים כושלים ודיווחים כוזבים של חמאס”.

20:25 –  דובר משרד הבריאות בעזה טען הערב כי בין 200 ל-300 בני אדם נהרגו בהפגזה של חיל האוויר על בית החולים אל-אהלי אל-מעמדאני ברצועה.

מאוחר יותר בחמאס תיקנו את ההודעה וטענו כי עשרות נהרגו בהפגזה. גורמים ביטחוניים אומרים כי נבדקת האפשרות שההפגזה בבית החולים היא לא ישראלית אלא שיגור כושל. עוד אפשרות שנבדקת היא פיצוץ של מחסן תחמושת סמוך לבית החולים.

20:15 – שר החוץ המצרי בראיון ל-CNN: “כבר שנה וחצי אנחנו מתריעים את בעלי בריתנו מפני סבב חדש של הסלמה”.

20:10 – הזרוע הצבאית של חמאס טוענת: שיגרנו רקטה מסוג R160 לעבר חיפה; רקטה נפלה בים מול חדרה.

20:00 – מטח רקטות כבד לגוש דן, השפלה והשרון.

19:55 – שר החוץ אלי כהן לחדשות 12: “המערכה יכולה לקחת חודשים; לממשלה יש אחריות, אחרי המלחמה צריך להקים ועדת חקירה שתבדוק”.

19:50 – נשיא ארה”ב ביידן, בציוץ בטוויטר: “אני נוסע לישראל מחר כדי לעמוד בסולידריות נוכח המתקפה הברוטאלית של חמאס, ולהתייעץ על הצעדים הבאים”.

19:46 – פצוע במצב קשה, לאחר שנפל לתעלה בצד הדרך בכביש 1 ליד מחלף גנות, בעת שיצא מהרכב בשל אזעקה. שריפות בשטחים פתוחים בראשון לציון וברחובות.

19:35 – מטח כבד לעבר גוש דן, השפלה ויישובי הדרום.

19:30 – 83 מבוקשים, בהם 51 פעילי חמאס, נעצרו ביהודה ושומרון בפעילות משותפת של צה”ל ושב”כ. בין העצורים: עדנאן עצפור, תושב שכם ומבכירי ארגון הטרור חמאס באיו”ש ונאאל אבו כויכ, מראשי ארגון הטרור בגזרת רמאללה. מתחילת המלחמה נעצרו למעלה מ-440 מבוקשים ברחבי איו”ש, ולמעלה מ-220 מהם משוייכים לחמאס.

19:20 –  נתניהו ללוחמי סיירת מטכ”ל: “כל המדינה עומדת מאחוריכם, ואתם עומדים אחד בשביל השני. אני יודע שנעשה יחד את הדבר הנכון. זה יקח זמן אבל בסוף זה בחזית, זה בקרב, והקרב הזה יתנהל בעוצמה אדירה בימים הקרובים. אני רוצה שתדעו שאנחנו סומכים עליכם, מאמינים בכם, תומכים בכם ואני יודע שתעשו את העבודה. כל הכבוד לכם”.

19:14 – הרמטכ”ל הרצי הלוי הגיע היום לפיקוד הצפון ונפגש עם מפקדי חטיבות בפיקוד הצפון יחד עם מפקד פיקוד הצפון, ומפקד עוצבת הגליל. “כל אחד הולך לעשות הכל, כולל סיכון חיים – למה? כי זאת ממש מלחמה על הבית, על האזרחים שלנו, על הריבונות שלנו, על ההרתעה שלנו ולכן עושים הכל”, אמר.

“אנחנו צריכים להגיע לזה שבכל מפגש יהיה ניצחון. אם חיזבאללה עושה את הטעות הזו ותוקף – השמדה”. הוא הוסיף:  “אנחנו פועלים על פי הערכים אבל אנחנו מתאימים אותם לטירוף שהאויב הכניס למערכה הזו”.

19:10 – דיווח ראשוני על מספר נפילות בשדרות: רקטה אחת פגעה ברכב שעולה באש. אין דיווח על נפגעים בגוף.

19:05 – הרכבת האווירית לישראל נמשכת: ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, ביקש להגיע לביקור הזדהות ביום חמישי הקרוב.

19:05 – בכיר ישראלי: “המבצע לחיסול חמאס עשוי לקחת חודשים או שנים”.

19:00 – מטח כבד לעבר גוש דן, השפלה, הדרום ויישובי העוטף. בשלב זה לא ידוע למד”א על נפגעים.

18:55 – צה”ל תוקף מטרות חיזבאללה בלבנון.

18:55 – שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הנחה להכיר במשפחות החטופים והנעדרים כנפגעי פעולות איבה לצורך קבלת מלא הזכויות, המענקים והסיוע הנפשי הנדרשים באופן מלא.

18:45 – מקורות איראניים לאל-ג’זירה: ממשל ביידן העביר לנציג של טהראן באו”ם מסר בנוגע למצב בישראל – ובו ארה”ב הזהירה כי “כניסה ישירה של איראן לעימות – תיענה בפעולה צבאית אמריקנית ישירה”. עוד דווח כי הומלץ לאיראן לאמץ גישה של הפחתת ההסלמה בכל המתרחש בעזה.

18:32 – אזעקות בראשון לציון, יבנה ויישובי הסביבה.

18:21 – הכרה במשפחות החטופים כנפגעי איבה ומתן מעטפת נפשית וכלכלית עבורם: מועצת הביטוח הלאומי התכנסה יחד עם שר העבודה, יואב בן צור, לאישור מתווה הכרה במשפחות החטופים למתן מענה כלכלי ונפשי וכן מעטפת כוללת לה זכאים נפגעי טרור. מועצת הביטוח הלאומי אישרה את הנושא פה אחד והנוסח הסופי יועבר לוועדת העבודה והרווחה בכנסת לאישור סופי.

18:15 – שני יירוטים נשמעו מעל עיר בגוש דן.

18:05 – נתניהו בהצהרה לצד קנצלר גרמניה, שולץ: “חמאס הם הנאצים החדשים, הם גרועים מדעאש. כמו שהעולם התגייס לחסל את דעאש הוא צריך לחסל את חמאס, שהרשע שלו מקורו באיראן”.

שולץ: “התמיכה בישראל היא חלק מהמשנה המדינית של גרמניה, זה עניין חוצה מפלגות. ההיסטוריה הגרמנית שנובעת מהאחריות לשואה מחייבת אותנו לשמור על קיומה ובטחונה של ישראל”.

18:00 – צה”ל הכיר בראש מועצת שער הנגב, רס״ר (במיל’) אופיר ליבשטין, כחלל צה”ל עקב השתייכותו לכיתת הכוננות ביישובו כפר עזה.

18:00 – שר המשפטים יריב לוין אישר בוועדת שרים לחקיקה: תהיה דחייה של חודש בתשלומי ארנונה, מים, קנסות ודוחות תעבורה, מס הכנסה, אגרת רישוי לרכב, שכר דירה, חיובים לחברת האשראי, חשבון סלולר, חשבון גז, חוזה לרכישת דירה, תשלום לצהרון/חוגים, מעונות, הלוואות, שכר דירה, משכנתה לזכאים הבאים: חיילי סדיר וקבע, משרתי מילואים, שוטרים, סוהרים, כבאים, חטופים, נעדרים ומשפחותיהם, משפחות נרצחים ונופלים ותושבים שפונו מבתיהם.

17:50 – צה”ל: “כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב למרחב האווירי של מדינת ישראל משטח לבנון מוקדם יותר יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. לא הופעלה התרעה על פי מדיניות”.

17:40 – משרד הבריאות הפלסטיני: יותר מ-3,000 הרוגים בעזה ו-12,500 פצועים

17:30 – משרד הפנים בעזה מדווח על 14 הרוגים בתקיפת צה”ל על בית משפחת הנייה בשכונת שיח’ רדוואן שבעיר עזה. מוקדם יותר היום, דווח ברשתות החברתיות כי שניים מאחייניו של הנייה חוסלו בתקיפה. הנייה וילדיו לא שוהים ברצועה מזה כמה שנים.

17:25 – ירי לשדרות: רקטה פגעה ישירות בחדר ממ”ד בבניין מגורים – וחדרה אליו. לא דווח על נפגעים

17:05 – צה”ל מאשר כי 2 שיגורים זוהו משטח לבנון לישראל – אחת יורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית ואחת לא יורטה “על פי מדיניות” ונפלה בשטח פתוח. מד”א עדכן כי לא ידוע על נפגעים.

17:05 – דיווח באל-ג’זירה: צה”ל תקף את בית אחיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה, יש הרוגים.

16:46 – חיזבאללה: שני מחבלי הארגון חוסלו בתקיפת צה”ל.

16:35 – קנצלר גרמניה, אולף שולץ, נחת בישראל לביקור סולידריות. שר החוץ אלי כהן קיבל את פניו: “הביקור מעביר מסר חד משמעי לעולם – גרמניה עומדת לצד ישראל”. שרת החוץ של גרמניה, אנלנה ברבוק, הגיעה לארץ כבר בשבוע שעבר.

16:30 | ראש המל”ל צחי הנגבי: “אין בעל ברית טוב מביידן. זה חיבוק טוב חיבוק אוהב חיבוק לכל משפחה וכל לוחם כל ישראלי וכל יהודי. חלק מהסיוע האמריקני כבר הגיע אלינו וחלק אחר יגיע בקרוב. יוקם אזור מוגן לפלסטינים בעזה, מדובר בסיוע לאנשים שאנחנו קראנו להם להגיע לדרום. אם הסיוע יגיע לטובחים – זה לא יקרה. כל אדם שהיה שותף למתקפה הנפשעת על ישראל – נהרוג אותו”.

16:28 – 75 מתנדבי יחידת 360 הלוחמים למען כבוד המת, נמצאים בפעילות בעוטף וסורקים בתיאום עם פיקוד דרום את השטחים אליהם נמלטו רבים ממשתתפי המסיבה. מתנדבי 360 איתרו היום ממצאים מזירת הטבח במסיבה והעבירו אותם כעת למחנה ‘שורה’.

חיסול דרמטי ברצועה: הזרוע הצבאית של חמאס אישרה כי בכיר ארגון הטרור, אימן נופל, חבר המועצה הצבאית ומח”ט מרכז הרצועה חוסל בתקיפה באל-בריג’.

16:10 – ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליוה: “ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני. אמ”ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ”ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון. את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות”

16:00 – ברקע המלחמה, הדולר התחזק ב-0.451% ושערו היציג נקבע על 4.008 שקלים. האירו עלה ב-0.876% ושערו נקבע על 4.237 שקלים.

15:50 – ערוץ אל-מנאר דיווח כי צה”ל תקף את ביתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה שבמרכז הרצועה

15:50 – הצלם האדום הלבנוני דיווח:  ארבעה נהרגו כתוצאה מתקיפות צה”ל בדרום לבנון, כתגובה לירי הנ”ט לעבר מטולה ולעבר מוצב צבאי סמוך לגבול.

15:48 –  דובר צה”ל: ירי נ”ט לעבר היישוב זרעית בגבול לבנון. כוחות צה”ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

15:39 –  שר הבריאות ח”כ אוריאל בוסו ביקר היום את מתנדב איחוד הצלה משה ויצמן ב’אסותא’ באשדוד, שם הוא מאושפז מיום חמישי לאחר שנפגע מרסיסי רקטה שנפלה בסמיכות אליו בזמן שהיה בדרכו להציל חיים בשדרות.

צילום: דוברות איחוד הצלה

15:24 – הרב הראשי הגר”ד לאו ביקור היום את החיילים והחיילות באגפים הטכניים, טייסות התמיכה וביחידות נוספות, וביקש לחזק אותם ולהעביר להם את תמיכת עם ישראל במשימתם החשובה. במהלך ביקורו קיים תפילה משותפת עם חיילי הבסיס ובמהלכה נשאו תפילה לשלומם של חיילי צה״ל, עם ישראל ולהצלחת המדינה בלחימה.

צילום: באדיבות

15:15 – שר הביטחון גלנט בטייסת האדיר: “לכל טיל יש כתובת. נגיע לכל אחד ואחד מאנשי חמאס. לאנשי החמאס יש שתי אפשרויות: או למות בעמדות שלהם או להיכנע ללא תנאי, אין אפשרות שלישית”.

15:10 –  נתניהו לרה”מ רומניה צ’ולאקו: “בדיוק כפי שהעולם המתורבת התאחד במלחמתו נגד הנאצים והתאחד במלחמתו נגד דאע”ש – העולם המתורבת צריך להתאחד מאחורי ישראל במאבק בחמאס ובמיגורו”.

15:00 – הותר לפרסום: שניים מתוך שלושת הפצועים מירי הנ”ט מוקדם יותר לעבר מטולה הם חיילים. השלושה מאושפזים בבית החולים זיו שבצפת, אחד במצב בינוני עד קשה ושניים במצב קל.

14:50 –  דובר צה”ל: שני שיגורי טילי נ”ט בוצעו סמוך לקיבוץ יפתח וירי מנשק קל בוצע לעבר מספר מוצבי צה”ל בגבול לבנון. כוחות צה”ל מגיבים בירי טנקים וארטילריה לעבר עמדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה. אין נפגעים לכוחותינו.

14:45 – חדשות 12: 4,000 עזתים שעבדו בישראל מוחזקים במתקן ביטחוני. נבדק אם סייעו לחמאס בתכנון הטבח.

14:20 –  דיווח: פואד אבו בותיאן, האחראי על המעברים מטעם חמאס, חוסל בהפצצת חיל האוויר ברצועה.

14:16 – אזעקות באשקלון.

14:10 – עבדאללה השני, מלך ירדן, יארח מחר פסגה מרובעת בהשתתפות נשיא ארצות הברית ביידן, נשיא מצרים א-סיסי ויו”ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן ברבת עמון. הפסגה תתמקד בדרכים להפסקת הלחימה ברצועת עזה, בהשלכות המסוכנות שעלולות להיות לה על האזור ובהכנסת סיוע הומניטרי ומזון לרצועה.

14:00 –  שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב: “המגעים שמנהלת מוסקבה עם כמה נציגים של חמאס – אין משמעותם תמיכה בטרור”.

13:50 – בית החולים הדסה: “לא טופלו או מטופלים אצלנו מחבלים. במהלך הלילה גורמי הביטחון ניסו להעביר מחבל חמאס לטיפול, אך קבלתו סורבה”.

13:50 – בית החולים זיו עדכן: שלושת הפצועים שפונו מהתקרית בצפון נפגעו מרסיסים. מצב של אחד מהם בינוני-קשה – והוא הועבר לחדר הניתוח. שני פצועים נוספים במצב קל, סובלים גם הם מרסיסים.

13:40 – אזעקות באזור השפלה והמרכז. בעקבות הירי – עיכוב בהמרות מנתב”ג. לא ידוע על נפגעים.

13:30 – נשיא המדינה יצחק הרצוג בסיור בדרום: “ארגון שחוטף נערה בת 21, פוצע אותה ומוביל אותה למרתף עם עוד מאות אזרחים תמימים הוא ארגון טרור רצחני. וכדי להוסיף חטא על פשע הוא מוציא סרטון, כדי לייצר חרדה, כאב לב ולהפעיל לחץ פסיכולוגי – אבל בכך מראה את פרצופו האמיתי”.

13:30 – דובר צה”ל: לפני זמן קצר בוצע ירי נ”ט לעבר מוצב צה”ל סמוך למרגליות בגבול לבנון. בנוסף בוצע ירי מנשק קל לעבר מספר נקודות על גדר הגבול

13:20 – בפעם השנייה היום: חיזבאללה שיגר טיל נ”ט משטח לבנון לעבר ישראל. צה”ל מגיב בירי ארטילרי כבד.

12:35 – דובר צה”ל לתקשורת הזרה, סא”ל ריצ’רד הכט: “הצבא מתכונן לשלב הבא במערכה נגד רצועת עזה, אך ייתכן שהתוכניות לא יתאמו את התחזיות הרווחות למערכה קרקעית קרובה. אנחנו מתכוננים לשלבים הבאים של המלחמה. לא אמרנו מה הם יהיו. כולם מדברים על מערכה קרקעית, יכול להיות שזה יהיה משהו אחר”.

12:25 – המשטרה והמשרד לביטחון לאומי הודיעו: אזרחים המבקשים לקבל רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי, אינם צריכים להגיע לתחנות המשטרה או להציג אישור משטרה לצורך הגשת הבקשה, ולכן אין להגיע לתחנות המשטרה השונות. בדיקת זכאות לקבלת רישיון והגשת בקשה לנשיאת כלי ירייה פרטי – באתר המשרד לביטחון לאומי.

12:05 – מלך ירדן עבדאללה השני אמר היום במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה שולץ כי קבלת פליטים פלסטינים בעקבות המלחמה בעזה היא קו אדום מבחינתם: “לא יהיו פליטים בירדן ולא יהיו פליטים במצרים”.

12:02 – מטוסי קרב של צה”ל תקפו משעות הבוקר במרחבי השכונות זיתון, צפון רפיח, ג’בליה וחאן יונס. בין המטרות שהותקפו ישנן מפקדות מבצעיות, תשתיות צבאיות בהן שהו פעילים ודירות מסתור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. צה”ל ממשיך לתקוף בשעה זו ברצועה.

11:40 – לשכת הנשיא מקרון על רקע פרסום הסרטון של מייה שם, אזרחית צרפתייה שהחמאס חטף: “הנשיא מוקיע את החרפה שבחטיפת חפים מפשע ובבימוי הנתעב שלהם. הנשיא קורא לשחרורה מיד וללא תנאי. צרפת מגויסת באופן מוחלט, ופועלת יחד עם שותפותיה לשחרור בני הערובה הצרפתים שמוחזקים בידי חמאס”.

11:35 – מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה”ב אריק קורילה: “אני כאן כדי להבטיח שלישראל יהיה את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, ואני ממוקד במיוחד במניעת הרחבת הסכסוך בידי גורמים אחרים”.

11:35 – אזעקות בבאר שבע ובתל שבע – לא דווח על נפגעים.

11:30 – חמש משפחות חטופים על מטוס לקפריסין בדרכם לפגישה עם ראש הממשלה.

11:20 – אימה של מייה שם, שארגון הטרור חמאס חטף: “כל מה שאני מבקשת – להחזיר את התינוקת שלי הביתה. אני קוראת למנהיגי העולם לחזיר אותה הביתה באותו המצב שראיתי אותה אתמול”.

11:20 – אמה של מייה שם בהצהרה: “באותו הרגע שראינו את הסרטון התרגשנו וצרחנו. מייה פצועה. היו שמועות שירו בה ורואים שיש לה פציעה ביד. רואים שהיא כאובה, מאוד מפוחדת ושהיא אומרת את מה שאומרים לה להגיד”.

11:15 – טנקים של צה”ל תוקפים כעת את המרחב ממנו בוצע הירי לעבר מטולה מלבנון.

10:44 – שני בני אדם נפצעו באורח קל ואחד בינוני מירי נ”ט מלבנון לעבר מטולה. חיזבאללה נטל אחריות על הירי וצה”ל תוקף בתגובה. בעקבות הירי, כבישים רבים בגליל העליון נחסמו. ראש מועצת מטולה דוד אזולאי קרא לכל מי שטרם עזב את העיר שיעזוב מייד.

10:30 – בשל ירי הנ”ט, נסגרו לתנועה הכבישים שמצפון לאגמון החולה. תושבי האזור התבקשו להימנע מתנועה באזור.

10:24 – דיווח באל-מיאדין: חיזבאללה אחראי לירי נ”ט לעבר מטולה.

10:22 – תושבי קריית שמונה התבקשו להישאר סמוך למרחבים המוגנים.

10:10 – צבע אדום בעין השלושה, נירים וניר עוז.

10:10 – תושבי מטולה התבקשו להישאר במרחבים המוגנים בשל דיווח על ירי נ”ט.

10:05 – דובר צה”ל הגרי בהצהרה לתקשורת: “מדינת לבנון צריכה לשאול עצמה אם היא מוכנה להסתכן בשביל מחבלי דאעש בעזה”.

10:00 – ישראל במלחמה: גופות של 309 חללי צה”ל זוהו בוודאות, הליך הזיהוי נמשך. 687 מתוך 947 גופות של אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו.

9:55 – רשות שדות התעופה מעדכנת: היום יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-32 אלף נוסעים ב-211 טיסות בין-לאומיות נכנסות ויוצאות וטיסות חילוץ. מתוכם כ-14,700 נוסעים נכנסים.

9:40 – משרד הבריאות בעזה: 2,837 הרוגים פלסטינים וכ-12 אלף פצועים – מתחילת המלחמה.

9:05 – דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי התייחס לראשונה לתיעוד שפרסם חמאס, של מייה שם שנחטפה מהמסיבה סמוך לרעים: “ארגון הטרור שכח להסביר לעולם איך בחורה במסיבה מצאה את עצמה פצועה בעזה. מדובר בטרור פסיכולוגי של חמאס נגד אזרחי ישראל”.

8:50 – מפקד פיקוד המרכז האמריקני (סנטקום), הגנרל מייקל קורילה, נחת הבוקר בישראל. הגנרל האמריקני ייפגש עם הרמטכ”ל הלוי ושר הביטחון גלנט.

8:50 – המשטרה התירה לפרסום את שמו של רס”ב ינין סיון הי”ד, שוטר קהילתי למגזר הבדואי בתחנת ערוער, שנפל במלחמה. מניין חללי המשטרה המעודכן עלה ל-55.

08:50 – אחרי לילה שקט: חודש הירי לדרום

08:44 -צה”ל חיסל 4 מחבלים שניסו לחדור מלבנון לישראל ולהניח מטען בחניתה

07:15 – צה”ל תקף ביממה האחרונה יותר מ-200 תשתיות טרור צבאיות של ארגון חמאס וג’יהאד איסלאמי ברחבי רצועת עזה. מטוסי קרב תקפו מפקדות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועה וחיסלו פעילי טרור

06:00 – הרמטכ”ל הרצי הלוי ללוחמים: “ספגנו מכה אך כרגע היוזמה בידינו. צה”ל ינצח בזכות הדבקות במשימה, עוז הרוח והרעות. נזכור את רעינו שהסתערו באומץ, לחמו בגבורה והצילו חיים רבים. הם שילמו בחייהם, אך דמם לא נספג בארץ לשווא; הם מורשתנו ואנחנו נשלים את משימתם”

05:40 – שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוליאן, איים בחזית שנייה על ישראל: “מנהיגי ההתנגדות לא יאפשרו למשטר הציוני לעשות את מה שהוא רוצה בעזה ואז לרדוף אחר קבוצות התנגדות אחרות אחרי שיגמור עם עזה. לכן כל מתקפת מנע אפשרית בשעות הקרובות”.

04:55 – הניו יורק טיימס: ישראל ביקשה מארה”ב סיוע בשווי 10 מיליארד דולר.

04:35 – הנשיא ביידן: “אבקר בישראל כדי לעמוד בסולידריות מול מתקפת הטרור הברוטלית של חמאס. אבהיר שחמאס לא מייצג את הזכות הפלסטינית להגדרה עצמית”.

04:25  – הוושינגטון פוסט: הממשל אישר את ביקור ביידן רק לאחר שנתניהו התחייב לחבילת סיוע הומניטרית.

03:05 – בלינקן: ביידן יבקר בישראל ביום רביעי.

02:50 – מועצת הביטחון דחתה את ההצעה הרוסית להפסקת אש בעזה.

02:40 – הסתיים הדיון בקבינט המלחמה בהשתתפות שר החוץ האמריקני בלינקן, שנמשך כ-7 שעות.

02:35 –  הפלסטינים מדווחים על מעצרו של עזיז דוויק, מביתו בחברון. מדובר בגורם הבכיר ביותר של חמאס ביו”ש

01:35  – צה”ל תוקף מטרות של חיזבאללה בלבנון

00:54 – צה”ל ושב”כ חיסלו את אסאמה אל-מזיני, ראש מועצת השורא של חמאס ברצועה. במסגרת פעילותו היה אחראי על תיק האסירים והכווין טרור כנגד מדינת ישראל.  כך מסר הלילה דובר צה”ל.

מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי אל-מזיני חוסל. מדובר בבכיר בארגון הטרור שבעבר טיפל בתיק גלעד שליט כשהיה מוחזק בידי חמאס ושימש שר בממשלה שפעלה בעזה.

00:30 – לפי דיווח ב-CNN, כוח תגובה של חיל הנחתים האמריקני המונה כ-2,000 חיילים עושה דרכו מכווית למרחב הימי הסמוך לישראל. הכוח מצטרף לשתי נושאות המטוסים שכבר קיבלו הוראה להגיע לאזור, בעוד ארה”ב מבקשת לשלוח מסר הרתעתי לאיראן.

00:30 – בשבוע החולף נחתו בארץ 26 מטוסים אמריקניים ובהם אמצעי לחימה וציוד רב. חלק מהציוד הגיע ישירות מארה”ב, וחלקו ממחסני הצבא האמריקני באירופה ובמפרץ הפרסי. ישראל קיבלה בעיקר פצצות וחימושים מסוגים שונים שיאפשרו לה אורך נשימה ממושך, וכן רכיבים התקפיים והגנתיים נוספים.

00:15 –  מלשכת ראש הממשלה נמסר: “ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ראש הממשלה הבהיר כי ישראל הותקפה על ידי רוצחים שפלים ואכזריים, יצאה למלחמה כשהיא נחושה ומאוחדת, ולא תעצור עד שתשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס”.

00:01 – כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי ברצועת עזה חוסל על ידי חיל האוויר חבר הלשכה המדינית של חמאס ד”ר אוסאמה אל-מזיני. מדובר בבכיר בארגון הטרור שבעבר טיפל בתיק גלעד שליט כשהיה מוחזק בידי חמאס ושימש שר בממשלה שפעלה בעזה.

00:01 – ב’כאן חדשות’ דווח כי המגעים לצירוף יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, לממשלה נמשכים. ליברמן נפגש היום עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ במשך שעה ובהזמנת השר סמוטריץ’. נושא הפגישה הרשמי היה האתגרים הכלכליים. במקביל, שר המשפטים יריב לוין מנסה לגבש מתווה להכנסת חבר הכנסת ליברמן לממשלה – כשאחד הרעיונות הוא להציע לליברמן תפקיד משקיף בקבינט, לצד סמכויות נוספות, אולי בתחום החברתי-כלכלי.

אף מתווה עוד לא הוצג בפני ליברמן עצמו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות