הניו יורק טיימס ניתח: הסרטון של מייה החטופה צולם לפני 6 ימים

ה'ניו יורק טיימס' ביצע ניתוח של התיעוד שהופץ אתמול על ידי ארגון הטרור, ממנו עולה כי החטופה בת ה-21 צולמה ככל הנראה במהלך הימים הראשונים לחטיפה • רבים מהאתרים וכלי התקשורת בעולם מדגישים כי מדובר במלחמה פסיכולוגית של חמאס
חרדים 10
ב' חשון התשפ"ד / 17.10.2023 11:12

הסרטון של החטופה מייה שם שפורסם אמש על ידי מחבלי ארגון הטרור חמאס מהשבי בעזה, גרר התעניינות בכלי תקשורת בעולם.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

לפי ניתוח שביצע ה’ניו יורק טיימס’, שכלל שימוש מטא נתונים הכלולים בקובץ הווידאו, הסרטון לא צולם במהלך הימים האחרונים. על פי ההערכה, הצילומים בוצעו לפני שישה ימים לפחות.

בתחילת הסרטון נראית החטופה בת ה-21 כשהיא במהלכו של טיפול רפואי ולאחר מכן היא צולמה בפנייה ישירה למצלמה בה טענה: “נפצעתי קשה מאוד ביד, לקחו אותי לעזה וניתחו אותי במשך שלוש שעות. דואגים לי, מטפלים בי ונותנים לי תרופות – הכל בסדר. אני מבקשת שיחזירו אותי הביתה כמה שיותר מהר, להורים שלי, לאחים שלי. בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר”.

בצה”ל התייחסו לסרטון, וכינו את פרסומו “טרור פסיכולוגי”. דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי אמר בתדרוך לעיתונאים: “חמאס מנסה בייאושו לשקם את התדמית שלו לכאורה כארגון הומני ולהציג את עצמו ככה, אבל הוא שכח להסביר לעולם איך בחורה בת 21 שהלכה למסיבה מוצאת עצמה חטופה ופצועה בעזה?”

פרסום תיעוד החטופה מעורר עניין גם בצרפת, בשל היותה בעל אזרחות צרפתית.  רבים מהאתרים הצרפתיים מדגישים שמדובר בניסיונות של ארגון הטרור חמאס לבצע מלחמה פסיכולוגית.

>> לכל העדכונים מהיום ה-11 למלחמה בעזה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות