ראש הישיבה מגור: “לא עוד גרטל ועוד כנס התעוררות לתיקון הרבים”

בדברים שנשא בסוף הטיש בסעודה השלישית, התייחס ראש הישיבה מגור הגר"ש אלתר למצב וקרא: "מי שאומר 'לכה נזבחה' ומבקש לדאוג לרוחניות של הכלל הוא בבחינת 'נרפה'. כל אחד צריך להשתנות במהות"
יוסף גרינבוים
א' חשון התשפ"ד / 16.10.2023 19:20

לא להיות ‘נרפים’: הגר”ש אלתר, ראש הישיבה מגור, התייחס בסעודה השלישית בשבת בראשית למצב הקשה והחמור השורר בארץ הקודש, כאשר דם ישראל נשפך כמים – והקדיש מאמר מיוחד שנאמר לאחר צאת השבת וכך הוקלט והופץ בקהלים נרחבים.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

במאמר שפורסם בידי מערכת ‘דבר אמת’ להפצת תורת ראש הישיבה, נשמע ראש הישיבה כשהוא זועק במר נוכח המצב ואומר: “קין קולל בקללת ‘נע ונד תהיה בארץ’. מפרש המגיד, ה’עבודת ישראל’ מקאזניץ, כי הקב”ה הכניס ללבו פחדים ללא סיבה. אך אם היה דבוק בריבונו של עולם, לא היה סובל. רק בגלל שהתנתק על ידי החטא נכנסו בו הפחדים”.

ראש הישיבה ציטט את דברי הבעל הטורים, כי המילה ‘מוֹצְאִי’ מוזכרת פעמיים במסורה. “‘כָל מֹצְאִי יַהַרְגֵנִי’ הנאמר אצל קין, ו’כי מוצאי מצא חן’. חן היינו התורה. לקין היה אות, אך ליהודים יש חן שהיא התורה. אך אין די בלימוד תורה, אלא ‘אורייתא מודעת ליה חוביה'”, קרא ראש הישיבה כשהוא מקשר שוב את דברי ה’בעל הטורים’ בפרשה שישנם שני ‘צועקים’ במסורה: ‘קול דמי אחיך צועקים’, ו’נרפים הם על כן הם צועקים ואומרים לכה נזבחה’.

“מי שהוא ‘נרפה’ ומתעצל לחשוב, אומר ‘לכה נזבחה'”, הסיק ראש הישיבה. “הוא שם לעצמו עוד ‘גארטעל’ ויוזם כנס התעוררות לתיקון הרבים. אבל אין די בכך, כל אחד יודע מרת נפשו ועליו להשתנות בעצמו במהות.

“יש להתבונן כל אחד בנגעי עצמו”, ציטט ראש הישיבה את דברי ה’שם משמואל’. “טובה מרדות אחת בליבו של אדם. לא לברוח, מעצלות, לדברים אחרים. צריך להתחזק באמונה פשוטה, בסיסית, לשוב בתשובה כל אחד לעצמו. אחרי כן אפשר לדאוג לדברים אחרים”.

את דבריו סיים ראש הישיבה בלימוד זכות על עם ישראל, כאשר הוא מציין כי בפרשה מובא בספר ‘אור יצחק’ כי הקב”ה לימד זכות על אדם הראשון, ו”בודאי רצון הקב”ה שילמדו זכות על בניו”.

“הפר כעסך עמנו”, זעק ראש הישיבה כשקולו נחנק מבכי, “והשב חרון אפך מעירך ומנחלתך”.

>> לכל העדכונים מהיום העשירי למלחמה בעזה

יצויין, כי ראש הישיבה מחזק בימים אלו את צאן מרעיתו, ביניהם כאלו שכבר נמצאים בחזית, כאשר המענה שניתן כדרכו בפקס מצליח לחזק ולנסוך כוחות ותקווה בליבותיהם של יהודים רבים.

בין היתר חשפה מערכת ‘דבר אמת’ תשובה שניתנה לחייל שנשלח לחזית כאשר אחיו מציין: “יהיה ללא טלפון לזמן לא ידוע”.

על כך השיב ראש הישיבה: “ללא טלפון לבשר ודם, אבל להקב”ה – בכל קראנו אליו, והרי זו הכתובת האמיתית והמועילה”.

במקרה אחר השיב לחסיד ששאל האם מותר לו ‘מבחינת ההלכה והמוסר’ לנסוע לחו”ל – כי “מותר מבחינת הלכה והמוסר, אך לדעתי אין צורך לחשוש, והשי”ת ישמרך”.

כמו כן, בשיעור פתיחת ה’זמן’ שנאמר ביום ראשון ר”ח מרחשוון בישיבה גדולה שבנשיאותו – אמר ראש הישיבה: “ארץ ישראל מקום בטוח, לא צריך לפחד, צריך לשקוע בלימוד התורה בלי לחשוש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות