2900 מחבלים פלשו בשני גלים • משעל: נדרוש את כל האסירים

דובר הזרוע הצבאית של חמאס: יש בין 200 ל-250 שבויים. נשחרר בעלי אזרחות זרה "כשהתנאים יאפשרו" • נתניהו נפגש עם האלוף שהזהיר מתרחישי האימה • שוחח עם פוטין • דובר צה"ל: "פועלים משני צדי הגבול לאיתור נעדרים" • גל הירש לשגרירים: הפעם אל תקראו לנו לעצור
חרדים 10
א' חשון התשפ"ד / 16.10.2023 01:15

היום ה-10 למלחמת ‘חרבות ברזל’: ישראל נכנסה היום (שני) ליממה נוספת של לחימה בדרום, במקביל להסלמה גם בגזרה הצפונית מול חיזבאללה. לאחר כ-10 שעות ללא אזעקות, התרעות צבע אדום הופעלו הבוקר ביישובי עוטף עזה. בחזית הצפונית – צה”ל ורשות החירום הלאומית הודיעו על הפעלת התוכנית לפינוי תושבי 28 יישובים סמוכים לגבול לבנון.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

במהלך הלילה – צה”ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה על ירי 5 טילי הנ”ט לעבר עמדות צבאיות בגבול הצפון.

בריאיון לתוכנית “60 דקות” העניק נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן גיבוי מלא לתגובה הישראלית על הטבח ועל מתקפת הפתע של חמאס.

עדכונים שוטפים:

23:17 – סגירת אל-ג’זירה בישראל בדרך: בהסכמת היועמ”שית, גובש נוסח תקנות שיוצג עוד הלילה בידי הקבינט ויאפשר סגירת משרדים ועצירת שידורים של כלי תקשורת זר שפוגע בביטחון המדינה. מי שיאשרו סגירה הם שר הביטחון והקבינט. אישור התקנות יסלול את הדרך לסגירת משרדי רשת השידור אל-ג’זירה בארץ בנימוק שהיא משתפת פעולה עם החמאס.

22:20 – בתגובה להודעת ארגון הבריאות העולמי שגינה את ישראל על התקיפות בעזה, פרופ’ מיטשל שוואבר מהיחידה למחלות זיהומיות במשרד הבריאות, שמכהן גם כיועץ לארגון, הודיע כי לא ימשיך בתפקידו ותקף: “חמאס הראה לעולם מהו רוע טהור. על הארגון לדרוש שחרור חטופים”

22:05 – דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה: יש בעזה בין 200 ל-250 שבויים ישראלים. נשחרר את השבויים בעלי אזרחות זרה “כשהתנאים יאפשרו”.

22:00 – בכיר חמאס חאלד משעל על השבויים: “צריך לעשות הבחנה בין שבויים שהם חיילים, אזרחים ואזרחים זרים. יש 6,000 אסירות ואסירים בבתי הכלא הישראלים שאנחנו רוצים שישחררו אותם תמורת שבויים ישראלים”.

21:50 – בזמן האזעקות: הקבינט המדיני-ביטחוני החל.

21:42 –  אזעקות בתל אביב וגוש דן. בנתב”ג עצרו את תנועת המטוסים

21:16 – זוהו שתי פגיעות ישירות בשדרות, אחת מהן בבית – איו נפגעים

21:15 –  2900 מחבלים נכנסו לשטח ישראל בשמחת תורה בשני גלים, כך דיווח אוהד חמו בחדשות 12. 1500 הם מחבלים חמושים של חמאס וג’יאהד האיסלאמי ועוד כ-1400 אנשים שנכנסו לבזוז ולפגוע. 1,500 חוסלו. 500 נלכדו והיתר ברחו חזרה לעזה.

21:00 –   כוחות צה”ל וזק”א פועלים משני צדי הגבול לאיתור נעדרים. “עד כה עדכנו 299 משפחות של חללי צה”ל ו-199 משפחות של חטופים”.

20:57 –  ירון אברהם בחדשות 12: ראש הממשלה נפגש אמש, ביוזמתו, עם האלוף במיל’ יצחק בריק שהתריע והזהיר מפני תרחישי האימה. פגישה מסקרנת ומעניינת שבה בריק פרט לנתניהו מה הוא חושב שצריך לעשות בדרום – לא כניסה קרקעית אלא פתרון דרך מצור וקושי של אוכלוסייה אזרחית, על הצורך לחלק נשקים לאזרחים כדי שיגנו על הבתים שלהם, ובעיקר על מוכנות לסיטואציה של לחימה בכמה זירות.

20:30 – כאן חדשות: חמאס גנב 36 אלף ליטרים של דלק מאונר”א בעזה. ארגון האו”ם הודיע שנגנב לו דלק וציוד חיוני, אך לאחר מכן מחק את הציוץ ופרסם הבהרה, שבה טען שהאירוע לא התרחש. ישראל הרשמית עקצה: “פרצו לכם גם לחשבון טוויטר?”

מדובר בכמות שמספיקה לשבוע וחצי של הפעלת בתי חולים או מתקן התפלה. חמאס משתמש בסולר הזה לצרכיו הצבאיים, ולצורך הפעלת גנרטורים במקומות המסתור של אנשיו מתחת לקרקע.

20:10 – דובר צה”ל: הכוחות עורכים כעת תרגילים לקראת כניסה לרצועת עזה. לביקור של נשיא ארה”ב יש חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה. “מה שמוביל אותנו זו המוכנות, כשנחליט שהתנאים שלנו מוכנים – זה יקדם אותנו. אלה השיקולים שלנו. לביקור ביידן יש חשיבות אסטרטגית – היא על המזרח התיכון”.

20:10 –  אזעקות נשמעו רחבי גוש דן – בפעם השלישית מאז שעות הבוקר והתושבים נאלצו להיכנס למרחבים מוגנים. מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שהיה באמצע פגישה עם קבינט המלחמה נכנס יחד עם השרים למרחב המוגן בקריה.

20:00 – קנצלר גרמניה אולף שולץ יבקר מחר בישראל. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, עם הנשיא הרצוג ועם שר הביטחון גלנט, ולפגוש את משפחות החטופים הגרמנים.

19:45 – מאז פרוץ הלחימה התקבלו במוקד החירום של 360 מאות שיחות ממשפחות נעדרים שביקשו לסייע להם בניסיון לאתר את יקיריהם. אמש פגשו מייסד יחידה 360 חזי שבקס ויו”ר היחידה ישראל מורגנשטרן חלק ממשפחות הנעדרים, הסבירו להם על הליך הזיהוי והאתגרים שהוא מייצר, בעיקר נוכח הנסיבות הקשות והעיכובים הנגרמים בשל כך. ראשי יחידה 360 הבטיחו למשפחות לעמוד לצידן ולסייע להן גם בחזית ההסברה.

יו”ר היחידה ישראל מורגנשטרן: “נתתי את המספר האישי שלי לאותן משפחות, בכדי שלא ישארו אפילו לרגע ללא מענה הולם בשעות הקשות. נדאג לכל מה שנוכל בכדי להקל עליהן״. מייסד 360 חזי שבקס: ״אנו פועלים בכל התחומים ללא הפסקה על מנת לסייע למשפחות הנעדרים. מדי יום פונים אלינו כלי תקשורת מהארץ ומהעולם ומבקשים לשמוע על פעילות היחידה בבסיס שורה, שם מזוהים החללים, והתחייבתי למשפחות לנצל כל ראיון כדי להעלות את סוגיית הנעדרים והחטופים לסדר היום. נהפוך את העולם עד להשבתם״.

19:45 – בכיר בקרמלין אמר לכאן חדשות אחרי שיחת המנהיגים כי “חשוב לנו לשמור על קשר עם ישראל, בטח בתקופה של משבר כל כך חמור. אנחנו שומרים על קשר טוב עם ישראל – וגם עם הפלסטינים. אנחנו חושבים שניתן להשתמש בקשרים שלנו כדי לסייע להגיע לאיזשהי רגיעה – ואם נוכל לסייע נשמח”.

19:35 – גל הירש לשגרירים זרים: הפעם אל תקראו לנו לעצור את המלחמה בעזה.

19:25 – ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב שיחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על רקע המלחמה נגד חמאס. מדובר בשיחה הראשונה בין השניים מאז חזר נתניהו לכהן בתפקיד ראש הממשלה לפני תשעה חודשים.

19:15 – קרן וקסנר מפסיקה את ההתקשרות עם אוניברסיטת הרווארד אחרי שנים רבות, בגלל היעדר הגינוי המוסרי הברור של האוניברסיטה לטבח בעוטף עזה.

19:05 – שר הביטחון גלנט לצד מזכיר המדינה האמריקני בלינקן: “זו הולכת להיות מלחמה ארוכה, המחיר יהיה גבוה, אבל אנחנו ננצח. אנחנו ננצח, כי העם בישראל חייב לנצח. אנו לא נעצור את המלחמה עד שנביא את ההישגים ונשלים את המשימה שמדינת ישראל חייבת לעמוד בה. בראש סדר העדיפויות ומעל לכל שיקול, אנו מחוייבים לאזרחינו וחיילינו הנמצאים בשני צידי הגבול. נגיע לכל המקומות וננצח את המלחמה הזו”.

19:05 – משרד הבריאות מעדכן על 344 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון לשעה זו מהם 82 קשה, 178 בינוני ו-81 קל.

18:35 – הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לדחיית הבחירות ברשויות המקומיות בשלושה חודשים – ל-30 בינואר 2024.

18:35 – שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לשר הביטחון יואב גלנט: “יש לכם את תמיכת ארה”ב ואת הזכות להגן על עצמכם”.

18:30 – ראש השב”כ רונן בר ראש שב”כ קיבל אחריות אישית ומערכתית על הכשלים שהובילו למתקפת חמאס: “למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון – האחריות על כך היא עלי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים”.

18:15 – צה”ל חיסל את ראש המודיעין הכללי של חמאס בחאן יונס.

18:05 – אחרי הפרסום: באונר”א מחקו את הציוץ על גניבת הציוד בידי חמאס. משרד החוץ עקץ: “האם חמאס פרץ גם לחשבון הטוויטר שלכם או שאתם פשוט מפחדים לאכזב את חבריכם המחבלים?”

17:55 – צה”ל על גניבת הציוד של אונר”א בידי חמאס בעזה: “כמות הדלק שנגנבה מספיקה להפעלת מתקני התפלת המים בעזה למשך שישה ימים. לחמאס לא אכפת מתושבי עזה. זה נכון גם אם אונר”א תמחק את הציוצים שלה”.

17:45 – הדולר בשיא: הדולר התחזק היום בכ-0.5% על רקע הלחימה ושערו היציג נקבע על ארבעה שקלים (3.99) – שיא מאז 2015. האירו התחזק בכ-0.3% ושערו היציג נקבע על 4.20 שקלים

17:50 – בזמן האזעקות בכנסת: שיירת ראש הממשלה הייתה בדרכה לקריה. אזעקה שנשמעה בדרך חייבה את השיירה לעצור, לתפוס מכסה ולגונן על נתניהו.

17:45 – ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא איחוד האמירויות, שיח’ מוחמד בן זאיד. מלשכת ראש הממשלה נמסר: “שני המנהיגים דנו בהתפתחויות האזוריות בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס. נתניהו הדגיש כי ישראל נחושה להשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ועושה כל מאמץ למנוע פגיעה בבלתי-מעורבים. שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר ביניהם”.

17:05 – המטח לעבר גוש דן וירושלים: אישה בת 54 נפצעה באורח בינוני מרסיסים בחולון.

16:55 – חיזבאללה פתח בירי מנשק קל לעבר חיילים בגבול לבנון. הירי כוון לעבר מגדלי תצפית ואמצעים טכנולוגיים, ונזק נגרם בחלק מהמקומות. בתגובה, צה”ל תקף באמצעות ארטילריה את מקור הירי בשטח לבנון. אין נפגעים לכוחותינו.

16:50 – בזמן הנאומים בכנסת: אזעקות ברחבי גוש דן, בשפלה ובירושלים.  המליאה התפנתה לאיזור הבטחון.

צילום: חרדים 10

16:35 – ראש האופוזיציה יאיר לפיד: נמוטט את חמאס וזה יהיה קשה. ואם העולם לא יאהב את זה – שלא יאהב. לא הילדים שלו נרצחו אלא שלנו”.

15:18 – ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשוחח היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מדובר בשיחה הראשונה בין שני המנהיגים מתחילת המלחמה.

15:15 – משרד הביטחון: במסגרת הבדיקות שמבצעים משרד הביטחון וצה”ל, עשרות משלוחים של אפודים קרמיים ולוחות מיגון קרמיים שהובאו לישראל כתרומה התגלו בניסויי ירי כפגומים ומסכנים חיי חיילים.

15:15 – ראש המועצה לביטון לאומי האמריקני קירבי: “המצרים צריכים לאפשר את פתיחת המעבר ולאפשר לאנשים לעבור דרך מעבר רפיח. חמאס מונעים מאזרחי עזה לנוע לדרום הרצועה ולכיוון, מה שגורם לבעיות משמעותיות בסוגיה. ארה”ב רוצה לוודא שהסיוע ההומניטרי, בהם העברת המים לדרום הרצועה, מגיעים לאזרחי עזה החפים מפשע”.

15:00 –  אונר”א: חמאס מחרים דלק ותרופות ממתחם האו”ם ברצועת עזה. הסוכנות פרסמה הודעה רשמית ובה כתבה: “קבוצת אנשים עם משאיות המתחזה לנציגי משרד הבריאות של הרשויות בעזה, לקחו דלק וציוד רפואי ממתחם הסוכנות בעיר עזה. הציוד מיועד למטרות הומינטריות בלבד וכל שימוש אחר בהם מגונה בתוקף”.

14:50 – בוטלה ישיבת סיעת הליכוד שתוכננה להיום.

14:50 – נשיא איראן ראיסי לנשיא רוסיה פוטין: המשך המצור הישראלי, הרג הילדים והנשים והתקיפה הקרקעית שישראל צפויה להתחיל – יובילו למלחמה ארוכה ונרחבת

14:45 – צבע אדום בשדרות והעוטף

14:40 – משרד החינוך טיפל מתחילת הלחימה ב-27 אירועי חשד להסתה של בעלי מקצועות שונים בתחום החינוך – מנהלים, מורים, גננות וסייעות – שהתבטאו ברשתות החברתיות בעד חמאס והסיתו לטרור. בחלק מהמקרים הופנו המקרים לחקירה במשטרה, ובחלק ננקטו מהלכים מיידים כמו בירור והשעיה.

14:35 – לשכת ראש הממשלה: “ישראל לא הסכימה לתת שום סיוע הומניטרי לחמאס. אנחנו במלחמה וממשיכים בכל העוצמה – עד לניצחון”.

14:35 – צבע אדום בכיסופים, עין השלושה ורעים

14:31 – שוטרי תחנת לב ת”א שפעלו לשמירת הסדר הציבורי סמוך לבסיס הקריה ברחוב קפלן, הבחינו באדם שהגיע רכוב על קטנוע והחל להתגרות במשפחות הנעדרים והחטופים, תוך שהוא תוקף אחד מהם. שוטרים עצרו את החשוד, תושב פ”ת בן 42, והוא הועבר לחקירה.

14:30 – לשכת רה”מ: ישראל לא הסכימה לתת שום סיוע הומניטרי לחמאס. אנחנו במלחמה וממשיכים בכל העוצמה – עד לניצחון.

14:25 – מפקד מג”ב: “בכל יישוב כפרי בארץ יהיה נשק, נחמש את כולם”.

14:20 – הקבינט החברתי-כלכלי מתכנס לדון בפיצוי לתושבים, לבעלי עסקים ולאנשי מילואים.

14:15 –  השר לביטחון לאומי בן גביר ומפכ”ל המשטרה שבתאי החליטו על הרחבת מערך כיתות הכוננות גם למגזר העירוני בכל רחבי הארץ

14:00 – ראש ממשלת לבנון נג’יב מיקאתי: “אין אינטרס לצאת להרפתקה ופתיחת חזית בגבול עם ישראל”.

13:40 – אזעקות בבאר שבע, חצרים ושגב שלום

13:35 – אזעקות והתרעות צבע אדום באשדוד, סופה וחולית

13:30 – הפסקת אש? בשעות האחרונות הושמדו עשרות מפקדות מבצעיות ועמדות שיגור של פצצות מרגמה. בנוסף, הושמדה מפקדתו הצבאית של עלי קאצ’י, אחד מהמפקדים בכוח הנח’בה של ארגון הטרור חמאס שחוסל לפני מספר ימים.

כמו כן, מטוסי קרב של צה”ל חיסלו מספר מחבלי חמאס בעת ששהו במתחם צבאי של ארגון הטרור.

13:10 – עימותים בהפגנת “מטה החטופים” סמוך לקריה בתל אביב לאחר שאחד מעוברי אורחים קרא למפגין “בוגד” ואמר לו שהוא מאחל לו “שהבת שלך תמות”. כך דווח בכאן חדשות.

13:10 – תא”ל במיל’ אפי איתם, מפקד עוצבת הגליל לשעבר, אמר במשדר המיוחד בחדשות 12, כי את המערכה הזו יצטרכו לסיים בשתי החזיתות, מול חיזבאללה ומול חמאס. “לא תהיה יותר הזדמנות לגייס מאות אלפי חייל צה”ל וסיוע של ארה”ב עם נושאת המטוסים סמוך לחופי ישראל. גם האמריקאים רוצים הכרעה”.

13:05 – התחילה פגישת נתניהו ושר החוץ של ארה”ב אנתוני בלינקן, יחד עם קבינט המלחמה.

12:57 – השר עמיחי שיקלי במשדר חדשות 12: “לא עמדנו במשימה, נכשלנו במשימה. ממשלת ישראל לא עמדה במשימה להעניק ביטחון למדינת ישראל”.

12:56 – כאן חדשות: נשיא אוקראינה זלנסקי רצה להגיע בשבוע שעבר לביקור לישראל, בירושלים הבהירו לו: “זה לא הזמן המתאים”. באוקראינה זעמו על ההדלפה כי הוא פנה לישראלים ואמר להם על תכנונו לבקר, לאור האיפול סביב נסיעותיו.

12:35 – פיצוץ חזק נשמע באזור המרכז, לא הופעלה אזעקה.

12:30 – צבע אדום נוסף ביישובי עוטף עזה.

12:30 – בישראל נערכים לאפשרות של הגעת הנשיא ביידן לישראל לקראת סוף השבוע. ייתכן שהוא ימשיך מישראל למצרים, שם מתכנן הנשיא א-סיסי לקיים פסגה בהשתתפות בכירים מהעולם.

12:25 – ראש האופוזיציה יאיר לפיד ביקר בנתיב העשרה: “ישראל לא תשכח ולא תסלח על קורבנות נתיב העשרה. החשבון הזה ייסגר”.

12:15 – עיריית אשקלון: יותר מ-1,000 רקטות נורו לעבר אשקלון בעשרת הימים האחרונים, ובסך הכל 25% מהרקטות נורו לעבר אשקלון. 40% מתושבי העיר – ללא מיגון.

12:00 – דובר חמאס לערוץ “אלמנאר”: לדיבורים על רגיעה הומניטרית ופתיחת מעבר רפיח אין קשר למציאות. בשעות האחרונות, כשהיו דיבורים על הפסקת אש, ישראל הסלימה את התקיפות בעזה. ישראל מפיצה ידיעות על רגיעה כדי להוציא מעזה את האזרחים האמריקנים, בעוד שבשטח הסגר וההתקפות נמשכים”.

12:00 – שר החינוך קיש: “ייקח עוד חודשים רבים, אולי יותר, עד שילדי העוטף יחזרו לביתם. כשהם יחזרו, צריך לוודא שאין חמאס וג’יהאד אסלאמי. אחרת, אני לא יודע אם אני רוצה לחיות במדינה שכזאת”.

11:41 – אזעקות באשדוד, גן יבנה, אשקלון והסביבה

12:05 – בישראל נערכים להגעתו של הנשיא ג’ו ביידן ביום רביעי או חמישי השבוע.

11:56 – שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ בוועדת הכספים: חבל התקומה שיקום בעזה חייב להיות הרבה יותר גדול. לא נבנה יותר ממ”דים באשקלון, כי אם לא נסיר את האיום הזה – נכשלנו.

11:40 –  כ-2,000 תלמידים מכ-25 בתי”ס ברחבי העולם יישאו תפילה משותפת בזום למען חיילי ישראל – הערב, יום שני, 20:00 שעון ישראל. יונייטאד (United), המיזם החינוכי העולמי בהובלת משרד התפוצות ובהנהלת מכללת הרצוג לחיזוק בתי הספר היהודיים בתפוצות, בשיתוף עם ארגון ישראייד (IsraAid), הפורום הישראלי לסיוע הומניטרי, יובילו את התפילה של תלמידים מארה”ב, אירופה, קנדה ואוסטרליה.

11:40 – התרעות פיקוד העורף הופעלו באשדוד ובאשקלון.

11:40 – ראש עיריית אשקלון תומר גלאם בוועדת הכספים של הכנסת, על תושבי אשקלון: “חוץ מלתפלל שלא ייפול עליהם טיל, אין להם שום אפשרות להישאר בחיים. אם לא נתתם מיגון ולא טיפלתם במיגון במשך עשרות שנים – תפנו את מי שבלי מיגון. שבע שנים אני צועק, קיבינימט! תכניסו את אשקלון לעוטף!”

11:30 –  גורם מדיני מבהיר בעקבות הדיווחים: “אין הפסקת אש. אין הכנסת סחורות מכל סוג שהוא. יש דרישות אמריקניות בנושא ההומניטרי. אמור להיות אזור לפינוי הומניטרי ברצועת עזה. בשלב זה הותר להכניס רק מים לדרום הרצועה שבו אמור להיות אזור לפינוי הומניטרי”.

11:25 – המאבק בהסתה במסגדים: היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרה בימים האחרונים 2 דרשנים בחשד שהסיתו לטרור ואלימות בדרשותיהם, במסגדים במזרח ירושלים.

11:25 – משרד הבריאות: 351 פצועים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, בהם 89 במצב קשה ו-181 במצב בינוני.

11:25 – משרד החוץ של איראן: “חמאס עדכן אותנו שהם איתנים ומחזיקים מעמד, ולא צריכים סיוע”.

11:08 – אזעקות הופעלו בשפלה.

10:54 – במבצע מעצרים לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה, צה”ל והשב”כ עצרו הלילה ביהודה ושומרון 40 מבוקשים, מתוכם כ-20 פעילים של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, במהלך הפעילות אטמו בית דפוס שהפיק חומרי הסתה לארגון הטרור.

11:10 – דובר צה”ל הגרי: “עודכנו 199 משפחות של חטופים. צה”ל והמדינה פועלים מסביב לשעון לשחרר אותם.

אני פונה לתושבי העיר עזה וסביבתה – פנו דרומה. חמאס הוכיח את האכזריות שלו וכעת עושה זאת כלפי האוכלוסייה. פנו דרומה. יש מסדרונות שמאפשרים את הקיום שלכם.  אין הפסקת אש. אם משהו ישתנה נעדכן את הציבור”.

בנוגע לחזית הצפון אמר: “צה”ל ערוך וחזק, תגברנו כוחות ואנחנו מגיבים לכל תקיפה בצורה נחושה. למדינת ישראל יש צבא חזק והוא ערוך בשתי חזיתות והוא יודע לפעול באף יותר. אנחנו משלבים יכולות נוספות – אם חיזבאללה יטעה לבחון אותנו, התגובה תהיה קטלנית. אנחנו פועלים עם ארה”ב בתיאום מלא – הביטוי של זה הוא במעשים”.

11:07 | אזעקות באזור משמר איילון, מודיעין – ישפרו סנטר, כפר שמואל, כפר בן נון וכרמי יוסף

10:55 – שר האוצר סמוטריץ’ בוועדת הכספים: יקח 48-24 שעות לגבש מתווה ארצי לפיצוי לכל העסקים בארץ, הוקמה מנהלת לטיפול בניצולים ושיקום הקהילות.

10:55 –  בלינקן המריא מירדן בדרכו לישראל

10:55 – דיווחים פלסטיניים: חיל האוויר תוקף בצפון הרצועה ובדרום העיר עזה

10:15 – מנהל הסהר האדום בצפון-סיני לסוכנות אנאדולו הטורקית: משאיות עם ציוד החלו לנוע לעבר מעבר רפיח.

10:10 – המשטרה פרסמה זהות שוטר נוסף שנפל בקרבות: סמ”ר גדיף מולוגטה, בן 29 מקריית גת, נפל בקרב בקיבוץ בארי.

10:05 – בכיר חמאס בחו”ל, עזת א-רשק, מכחיש את הידיעות בנוגע להפסקת אש ופתיחת מעבר רפיח.

10:05 – משרד הבריאות בעזה: מניין ההרוגים ברצועה מתחילת המלחמה עלה ל-2,750 בני אדם ומספר הפצועים ל-9,700.

09:35 – לשכת ראש הממשלה מבהירה: אין כרגע הפסקת אש וסיוע הומניטרי ברצועת עזה תמורת הוצאת זרים

09:30 – הירי לעוטף עזה: כוחות הצלה טיפלו בגבר כבן 30 שנפצע במצב קל. פונה לסורוקה עם רסיסים בגפיים תחתונות.

09:25 – בוושינגטון פוסט מדווח, כי שר החוץ של ארה”ב אנתוני בלינקן נתקל בהתנגדות גדולה במהלך ביקוריו בסעודיה ובמצרים בניסיון לשכנע את מנהיגיהן לתמוך בעמדת ארה”ב, לגנות את מתקפת הטרור של חמאס ולגלות גמישות מול הפעולה הצבאית של ישראל בעזה. עוד דווח כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן “ייבש” את בלינקן וגרם לו לחכות שעות לפגישה – שנקבעה ליום שבת בערב, אך בן סלמאן הופיע אליה רק לפנות בוקר.

09:20 – דיווחים על תקיפות צה”ל באזור רפיח ונוסיראת.

09:20 – בן גביר דורש שכל הקלה הומניטרית כמו פתיחת מים, הכנסת סחורות, וכל הקלה אחרת ברצועת עזה תובא לאישור הקבינט.

09:15 – הותרו לפרסום שמות 3 חללי משטרת ישראל נוספים: רס”מ בוריס דנילוב, לוחם ביחידת מתפ”א (מתאם פעולות אכיפה); סמ”ר גדיף מולוגטה, לוחם ביחידת מתפ”א; סמ”ר דור מנגדי, לוחם ביחידת מתפ”א. בכך מניין חללי המשטרה עלה ל-54.

09:15 – לשכת ההסברה של חמאס אחרי הדיווחים על פתיחת מעבר רפיח לכאורה: לא קיבלנו על כך אישור מהרשויות בצד המצרי.

09:00 – רשות החירום הלאומית וצה”ל הודיעו על הפעלת תוכנית להתפנות תושבי הצפון, שגרים במרחק עד 2 ק”מ מגבול לבנון, לבתי הארחה בסבסוד המדינה. הפעלת התוכנית אושרה בידי השר גלנט. פיקוד הצפון עדכן את ראשי המועצות בהחלטה.  28 היישובים הכלולים בתכנית הם: רג׳ר, דישון, כפר יובל, מרגליות, מטולה, אביבים, דוב”ב, מעיין ברוך, ברעם, מנרה, יפתח, מלכייה, משגב עם, יראון, דפנה, ערב אל-עראמשה, שלומי, נטועה, יערה, שתולה, מתת, זרעית, שומרה, בצת, אדמית, ראש הנקרה, כפר גלעדי וחניתה.

08:45 – ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, בריאיון לתוכנית “קלמן ליברמן”: “אסור למצמץ בסגר ולא במצור. הכנסת מים לרצועת עזה היא מצמוץ ראשון במדיניות הישראלית. הכנסת הסחורות דרך מעבר רפיח היא טעות. אנחנו עמלים על שחרור החטופים באמצעות עסקה. המשא ומתן עם חמאס לא ישיר, כמו שעשינו בעבר”

08:45 : דיווח ברויטרס: ישראל הסכימה להפסקת אש בדרום הרצועה החל מ-09:00 ועד 17:00, בתיווך אמריקני ומצרי, כך לפי שני מקורות ביטחוניים מצריים. מעבר רפיח ייפתח להכנסת ציוד הומניטרי ויציאת בעלי דרכונים זרים. גורמים בישראל הכחישו: “הדיווח לא מוכר”. גם לשכת התקשורת של חמאס הכחישה: אין לנו מידע לגבי הסכמה על הפסקת אש הומניטרית.

08:40 – הירי מרצועת עזה חודש לראשונה מאמש – התרעות צבע אדום הופעלו בעוטף עזה.

08:35 – דיווחים פלסטיניים: חיל האוויר תוקף את הדרכים המובילות למעבר רפיח.

07:15 – בכיר בממשל ביידן מאשר לסוכנות AP כי הנשיא שוקל בחיוב לבקר בישראל השבוע, אך גם מבהיר כי דבר עדיין לא סגור. שני גורמים רשמיים נוספים אישרו לפוליטיקו שהוא עשוי להגיע עוד השבוע, אך אמרו שהמצב הביטחוני בישראל עלול למנוע את הביקור.

06:20 – נשיא קולומביה גוסטבו פטרו תוקף בחריפות את ישראל וטוען כי היא מבצעת “ג’נוסייד” בפלסטינים ואף מאיים בניתוק היחסים.

06:00 – שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן הגיב על דברי הנשיא ביידן: “לישראל אין עניין לכבוש את עזה או להחזיק בה״.

06:00 – סגן אמתי צבי גרנות הי”ד, בן 24 מתל אביב, מפקד צוות בגדוד 75, נהרג מירי נ”ט סמוך למוצב נורית אתמול. שם נוסף שהותר לפרסום: סמל דניאל ראשד, בן 19 משפרעם, לוחם בגדוד 13 בגולני.

05:30 – כלי תקשורת אמריקניים: לראשונה מתחילת המלחמה – מעבר רפיח צפוי להיפתח הבוקר בשעה 09:00, לצורך הכנסת ציוד הומניטרי לרצועת עזה ויציאת זרים מרצועת עזה למצרים. בישראל עדיין לא אישרו את הדיווח.

05:25 – במהלך חילופי אש עם צה”ל במחנה עקבת ג’בר ביריחו נהרג המבוקש מוין דאמו, אסיר משוחרר, שהתבצר במסגד.

05:05 – דיווח פלסטיני: צה”ל עצר את שייח’ כרים איאד בביתו במחנה דיישה בבית לחם.

04:55 – דיווחים פלסטינים: זהו “הלילה האלים ביותר” מתחילת המלחמה, צה”ל תקף בעזה 8 שעות ללא הפסקה.

04:10 – סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית מחקה את הגינוי של אבו מאזן לחמאס.

02:30 – ביידן התראיין לתוכנית “60 דקות” של CBS ואמר: “יש להשמיד את חמאס לחלוטין, אך להשאיר פתח למדינה פלסטינית”. על האפשרות של כיבוש רצועת עזה: “אני חושב שזו תהיה טעות גדולה”.

הנשיא האמריקני התייחס לתמיכה של צבא ארה”ב בצה”ל וציין כי אין הכרח בשליחת חיילים אמריקנים למזרח התיכון. “אני לא חושב שזה נחוץ. לישראל יש את אחד הכוחות הלוחמים הטובים שיש. אני מבטיח שאנחנו נספק לה את כל מה שהם צריכה”.

01:45 – אספקת הדלק לבתי החולים ברצועת עזה צפויה להספיק ליממה נוספת. כך לפי משרד האו”ם לתיאום עניינים הומניטריים.

01:05 –  כוחות צה”ל תקפו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, זאת בתגובה לירי שבוצע אתמול לעבר שטח ישראל.

00:45 –  הפלסטינים מדווחים על הפצצות של חיל האוויר בח’אן יונס.

00:30 –  ראש אגף תקציבים במכתב רשמי לכל משרדי הממשלה: הקפיאו את התקציבים שטרם השתמשתם בהם ושאינם מיועדים ללחימה.

00:01 – סגן אמיתי גרנות הי”ד, בן 24, בנו של ראש ישיבת ‘אורות שאול’ בתל אביב הרב תמיר גרנות, נהרג מטיל נ”ט ששיגר ארגון הטרור חיזבאללה לעבר מוצב צה”ל בגבול לבנון.

00:01 – על פי רשת NBC האמריקנית, מעבר רפיח, בין רצועת עזה למצרים, ייפתח ב-9 בבוקר ליציאת אזרחים זרים, ובמקביל יחל להיכנס סיוע הומניטרי.

00:01 – מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש פנה לארגון הטרור חמאס ודרש כי ישחררו באופן מיידי את החטופים שבידיהם לאחר מתקפת הטרור הרצחנית.

00:01 – תראו מי נזכר:בשיחת טלפון שקיים אבו מאזן עם נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו הוא אמר: “המדיניות והפעולות של חמאס אינן מייצגות את העם הפלסטיני”. לצד זאת טען: “יש להפסיק מיד את התוקפנות הישראלית נגד עמנו ולאפשר פתיחת מסדרונות הומניטריים ואספקת ציוד רפואי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות