ליברמן: בלי לנקות את העיר התחתית בעזה אין חיסול חמאס

יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה: "ממוצ"ש לא פנו אליי מטעם הקואליציה או מטעם לשכת ראש הממשלה" • על השיחה עם דרעי: "כל החשבונות צריכים להיות כעת במגירה למטה" • "מבין שיש לחץ בינלאומי כבד אבל אסור להעביר לשם אפילו טיפת מים. עד שהצלב האדום יראה את השבויים"
יוני גרין
א' חשון התשפ"ד / 16.10.2023 14:59

יו”ר ‘ישראל ביתנו’ ח”כ אביגדור ליברמן התייחס היום (שני), בישיבת סיעתו, לדיווחים על הצטרפותו לממשלת החירום.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

ליברמן פתח את דבריו על הזוועות של המתקפה: “אני חוזר עכשיו מסיור בבית חולים ברזילי באשקלון מביקור של פצועים וצוותים רפואיים. לפני כן הייתי בעוטף עזה וחזרתי מזועזע מסיור בקיבוץ כפר עזה. חשבתי שזוועות כאלו ראינו אולי בסרטים על הנאצים במלחמת העולם השנייה. מה שראיתי במציאות אלו זוועות שלא חשבתי שאי פעם מישהו יראה. לא מדובר בחיות אדם, אלא במפלצות נאציות של ממש, הם הגרועים שבנאצים. התנהלו כמו אנשי הגסטאפו והאס אס”.

הוא הוסיף וסיפר: “הגעתי לביתו של מי שהיה ראש המועצה, אופיר ליבשטיין הי”ד, שנהרג כגיבור. הוא היה חלוץ ההתיישבות בעוטף עזה ונלחם כגיבור. הזדעזעתי כשראיתי דובי מגואל בדם, שילדה קטנה מרוב ההלם חיבקה וירו בה. אלו מראות שאי אפשר לדמיין.

“לכן כשאני שומע דיבורים על סיוע הומניטרי, אני אומר חד וחלק: אסור שיעבור לשם אפילו גרגר אחד, ולא ליטר מים עד שנציגי הצלב האדום לא יראו את השבויים והחטופים שלנו. אסור לאפשר את זה. חייבת להיות הדדיות. אני מבין את הלחצים הכבדים של החברים הכי טובים שלנו, ולמרות זאת, אנחנו חייבים לעמוד בלחצים הללו.

“אני רוצה לדבר גם על הפועלים העזתים, שקיבלו אישורי עבודה, ונכנסו לישראל. אלו שכשהיו נפצעים, תושבי העוטף דאגו להם ולקחו אותם לבתי חולים בארץ. הם אלו שנתנו את תמונת המודיעין המדויקת למפלצות האדם של החמאס. הם ידעו איפה המחסנים והרכוש, ומיד לאחר כניסת הנאצים, הם נכנסו אחריהם ובזזו הכל.

“לכן חייבים להגדיר לכל העולם, אין יותר שום מעבר. לא כרם שלום ולא ארז. אין יותר כניסת פועלים ואין כניסת סחורות. מי שרוצה חשמל ומים שידאג לעצמו”.

על הצטרפות לממשלה ליברמן הבהיר: “הבוקר התקשרתי למזכיר הצבאי של ראש הממשלה, ניסיתי לחלוק איתו רעיונות. השארתי לו הודעה דרך הרל”שית שלו, עד כה לא חזרו אלי. עד עכשיו לא פנו אליי מטעם הקואליציה או מטעם לשכת ראש הממשלה”.

הוא הדגיש: “גם בנושאים הכלכליים הממשלה צריכה לעמוד בכמה יעדים כלכליים דחופים לאור המצב, לכן אפגש עם שר האוצר סמוטריץ׳ היום בשעה 15:00. צריכים לתמוך בתעשייה ובמפעלי העוטף ובהם שדרות ונתיבות. יש שם מאות מפעלים שמתקשים לתפקד כרגע גם בתזרים המזומנים וגם בכוח האדם.

“שנית, חייבים להשקיע כספים בתשתיות ההרוסות. וכמובן, חיזוק מערכת הבריאות, במיוחד בערי השדה: אשקלון, באר שבע, נהריה וצפת. אסור להתקמצן. חייבים לתת עזרה למי שנפגע, גם בנדיבות וגם באחריות וכמה שיותר מהר. אני מקווה שהממשלה תתנהל בהתאם”.

ליברמן קרא לחסל את החמאס: “בלי להיכנס לעזה ולנקות את העיר התחתית שחמאס בנה שם אי אפשר לדבר על חיסול החמאס”.

>> לכל העדכונים מהיום העשירי למלחמה בעזה

על השיחה עם אריה דרעי אחרי הנתק ביניהם – אמר: “כל החשבונות צריכים להיות כעת במגירה למטה, וחייבים רק להתמקד בניצחון. כל עוד המלחמה נמשכת, אין לנו כאן שום עניינים אידיאולוגים או פוליטיים”.

עוד אמר ליברמן: “שוחחתי עם חברים בקבינט המלחמה וגם עם שרים בממשלה שהתקשרו אליי. לא יכול לומר אם אני סומך על קבינט המלחמה הנוכחי כי אני לא יודע מה קורה שם, אבל יש בו אנשים טובים”.

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של  חרדים 10 שאלה: מצדיעה לך על קריאת המפה, כבר בממשלת נתניהו השלישית קראת למוטט את החמאס. אז למה בעצם החרמת את החרדים בממשלת בנט, ולא העדפת לצרף אותם ולטפל בחמאס? דווקא משום שקראת את המפה, בטח הבנת שלא החרדים הם הבעיה פה במדינה.

וזה מה שהשיב:

וידאו: חזקי ברוך, ערוץ 7

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות