המגיש והלוחם שלמדו יחד ‘תניא’, התרחקו והשלימו – וזו הסיבה לתפנית

העיתונאי והמגיש אסף ליברמן מ'כאן חדשות' סיפר על חברו יאיר אנסבכר, שיחד למדו בספר התניא, אך יחסיהם התקררו בעקבות ויכוחים על הרפורמה. ואז פרצה המלחמה • ליברמן: "קטונתי לעומתו. יאיר, אני אוהב אותך. תודה" • ומה הבקשה של יאיר?
חרדים 10
א' חשון התשפ"ד / 16.10.2023 14:09

העיתונאי והמגיש אסף ליברמן סיפר היום (שני) על חברו יאיר אנסבכר, על הנתק ביניהם בעקבות הרפורמה במערכת המשפט ועל ההתקרבות בין השניים מפרוץ המלחמה.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

“יש לי חבר בשם יאיר אנסבכר”, כתב ליברמן. “התחלנו את החברות שלנו כשהזמין אותי ללמוד איתו תניא. יאיר חכם וכריזמטי והקסים אותי כשידע גם לדבר בבקיאות על האדמו”ר הזקן, גם לתאר במדויק את פעולתם של רחפני תקיפה באוקראינה וגם לצטט את קונג פו פנדה”.

הוא הוסיף וסיפר: “העניינים קצת התלהטו בתקופת הרפורמה (זוכרים?), ויכוחים מרים בווטסאפ ועצבנות הדדית על עמדות פוליטיות קטעו את הלימוד.
“חשבתי שהפערים גדולים ואין לי מה לדבר עם האיש הזה”.

בהמשך סיפר על התפנית: “ואז הוא התגייס כדי להציל את חיי. איש דתי עולה בשבת על מדים, תופס נשק ויורד עם החברים שלו מיחידת לוטר לדרום – להגן על ישראל, עובר בין קיבוץ לקיבוץ, בין בית לבית, מסכן את חייו, מאבד חברים וממגר את אויבינו.

“קטונתי לעומתו. יאיר, אני אוהב אותך. תודה”, כתב ליברמן.

בהמשך הוסיף: “הוא מבקש שאכתוב שכל הכוח שלנו בא מהתניא וקורא לכל חיילי צה”ל להסתובב עם ציצית. אני חושב שזה הזוי אבל כאמור קטונתי – אז כותב”.

>> לכל העדכונים מהיום העשירי למלחמה בעזה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות