סמוטריץ’ וגפני מאיימים על הבנקים לסייע: “אם לא בטוב – אז בחקיקה”

שר האוצר בדיון בוועדת הכספים על הפיצויים לנפגעים: "הבנקים נכנסו למצב עם כיסים מלאים, והם חייבים להיכנס מתחת לאלונקה" • גפני: "אני קורא לנגיד בנק ישראל להוריד את הריבית במשק. ואני קורא גם לבנקים - לא להקפיא התשלומים של תושבי העוטף, אלא לבטל אותם"
אריה ריבקינד
א' חשון התשפ"ד / 16.10.2023 13:04

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ התייחס היום (שני) בדיון בוועדת הכספים לפיצויים הממשלתיים לנפגעי המלחמה – ודחק בבנקים לסייע.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

“הבנקים נכנסו למצב עם כיסים מלאים, והם חייבים להיכנס מתחת לאלונקה בהקשר הזה”, אמר השר ושיגר איום: “אני לא רוצה להגיד מה אם לא, אבל אם זה לא יעבוד בטוב – זה יעבוד בחקיקה”.

השר הוסיף: “אנחנו שבוע לתוך הלחימה, בדרך כלל מחכים לסוף כדי לגבש מענה לפיצויים. בצוק איתן רק חודש לתוך הלחימה הביאו דיון כזה לוועדת הכספים. אתמול החלטנו שיהיה מתווה ארצי לפיצוי לכל העסקים בארץ,  זה יהיה מאוד דומה למעגל האחרון בקורונה, על בסיס השוואת מחזורים, שיתן מענה על הוצאות קבועות, לשכר עובדים. זה ייקח 24-48 שעות לגבש אותו.

“אנחנו יושבים עם משרד הכלכלה, מול המגזר העסקי, נצא למתווה עוד השבוע הזה, היתרון שיש מנגנונים, צריך לדייק אותם”.

“הסיוע המיידי שנתנו בדרום פועל: תזרימית דחייה של תשלומי מע”מ, של ביטוח לאומי, של תשלומי ביטוח, אנחנו עובדים על דחיית כל המועדים של תשלומי מע”מ, ביטוח לאומי, תשלומי ביטוח. אין אף אדם שלא יסתבך עם ביטוח לאומי, מע”מ או משהו אחר, כי הוא בצו 8 או מפונה, או מסיבה דומה”.

הוא הדגיש: “צריך תיאום מלא במישורים הכלכליים השונים, ואני בתיאום מלא עם הנגיד, הכלכלה הישראלית יכולה לתמוך את המצב עד לניצחון גם בזירה הצבאית וגם האזרחית, נכנסו לאירוע בצורה טובה מאוד. יש לנו עתודות מזומנים גדולים, החשב מנהל את זה בצורה טובה מאוד. אנחנו נערכים לתרחישים הכי קשים, שיהיה הכל, כולל רכבות שיסעו, ואוניות, עם כל עניין הביטוחים”.

חברי כנסת התפרצו לדברי סמוטריץ’ בוועדה.

>> לכל העדכונים מהיום העשירי למלחמה בעזה

יו”ר ועדת הכספים משה גפני: “אני מבקש להקים צוות בוועדה שיעקוב אחרי התוכנית הזאת, וכשתהיה תוכנית עוד יום-יומיים אנחנו נעקוב אחריה”.

גם יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני הצטרף לדרישה של סמוטריץ: “אני קורא לנגיד בנק ישראל להוריד את הריבית במשק.

“ואני קורא גם לבנקים בישראל – לא להקפיא את התשלומים של תושבי העוטף, אלא לבטל אותם. תקפיאו למשרתי המילואים ולכוחות ההצלה. תיכנסו כבר מתחת לאלונקה, כי אם זה לא יילך בטוב זה יגיע בחקיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות