חיות פרשה בטקס מצומצם: לא העת לחגיגות. השופט פוגלמן המ”מ

נשיאת העליון בטקס הפרישה בצל המלחמה בדרום הנשיא הרצוג: "בשם מדינת ישראל אני מודה לה" • המנהג הרווח הוא ששופט בעליון מקריא פסק דין משמעותי ואף דרמטי בטקס הפרישה שלו - אבל לחיות לא היה
חרדים 10
א' חשון התשפ"ד / 16.10.2023 12:26

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, סיימה היום (שני) את כהונתה בטקס מצומצם – בשל המלחמה.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

“רצה הגורל וביום פרישתי מכס השיפוט אנו נתונים באחת התקופות הקשות ביותר בתולדות המדינה”, אמרה חיות בטקס. “אנו קוברים את מתינו, חובשים את פצעינו, ומתפללים לשיבת כל החטופים והנעדרים. על כן העת הזו אינה מתאימה לטקסים חגיגיים או לאירועי פרישה, בעת הזו מוטב להתרכז בעשייה, בסיוע, בחיזוק ובתמיכה”.

חיות, שמועד פרישתה היום הוא גם יום הולדתה ה-70, סיימה 33 שנים על כס השיפוט, מתוכן כ-20 בבית המשפט העליון, ו-6 שנים כנשיאתו. כמקובל אחרי פרישת שופטים, נתונים לה 3 חודשים נוספים לכתיבת פסקי דין, כשבהם צפויה גם ההחלטה בעתירות בעניין עילת הסבירות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודה לחיות: “השופטת חיות, בת לשורדי שואה, הוכיחה עצמה לכל אורך שנותיה – מילדותה במעברה ועד לכהונתה כנשיאת בית המשפט העליון, כאשת עקרונות ויושרה, בעלת אומץ לב ומנהיגות, ולא פחות מכך – רגישות רבה לאדם באשר הוא אדם. בשם מדינת ישראל אני מודה לה על הובלת מערכת בתי המשפט ועל תרומתה העצומה לעולם המשפט”.

שר המשפטים יריב לוין שוחח בטלפון עם נשיאת בית המשפט העליון הפורשת. השר הודה לה על “תרומתה הגדולה למערכת המשפט ולמדינת ישראל, ועל עבודתם המשותפת בחודשים האחרונים”. לוין איחל לנשיאה חיות הצלחה רבה בכל אשר תבחר לעשות בהמשך.

כמו כן, התקשר לוין לנשיא הנכנס, השופט עוזי פוגלמן, שימלא את מקומה של הנשיאה. השר איחל לו הצלחה, והשניים סיכמו להיפגש בימים הקרובים, לעמוד בקשר רציף ולעבוד במשותף.

>> לכל העדכונים מהיום העשירי למלחמה בעזה

בכאן חדשות צוין, כי פוגלמן ויתר על תפקיד הנשיא והיה זה השופט יצחק עמית שהיה אמור להכנס לתפקיד, אולם בשל סירובו של לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, שמצביעה גם על הנשיא – הדבר לא קרה. כמו כן, בשל אותו סירוב לכינוס הוועדה, לאחר פרישת הנשיאה חיות ופרישת השופטת ברון, בית המשפט העליון נמצא בהרכב חסר – 13 שופטות ושופטים במקום 15.

המנהג הרווח הוא ששופט בעליון מקריא פסק דין משמעותי ואף דרמטי בטקס הפרישה שלו. השיקול של הנשיאה חיות לוותר על הקראת פסק דין, הוא מכיוון שאין לה פסק דין בנושא דרמטי שכבר מוכן לפרסום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות