המדינה מחלקת מענקים בסך 600 מיליון שקל: מי ייהנה מהחלוקה?

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית החלה ביישום תכנית מענקים למתחמי פינוי בינוי באשקלון, בתקציב כולל של 600 מיליון שקלים
יוני גרין
א' חשון התשפ"ד / 16.10.2023 11:27

היום (שני) החלה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ביישום החלטת הממשלה לחיזוק העיר אשקלון, אשר התקבלה בשלהי חודש יולי 2023.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

החלק המהותי בהחלטה זו עניינו עידוד של תהליכי התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות של העיר, כאשר במסגרת תהליכי התחדשות אלה ניתן מענה גם לקושי הנובע ממחסור בממ”דים בבניינים רבים בעיר. זאת, באמצעות פרסום מכרזים ליזמים המקדמים פינוי בינוי באשקלון, שבמסגרתם יוקצו מענקים ממשלתיים לסבסוד פרויקטים שאינם כלכליים בכוחות שוק בלבד.

במסגרת המכרז שפורסם היום, ינתנו מענקים בתקציב כולל של 110 מיליון שקלים, ומכרזים דומים יתפרסמו בהמשך, כאשר התקציב הכולל שנקבע בהחלטת הממשלה למטרה זו עומד על 600 מיליון שקלים עד שנת 2031.

בהתאם למכרז שפורסם, יזמים יוכלו לקבל מענק של עד 180,000 ש”ח עבור כל יחידת דיור שתיבנה בפרויקט אותו הם מבצעים, בהתאם לתחשיבים הכלכליים שתערוך הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

>> לכל העדכונים מהיום העשירי למלחמה בעזה

בימים הקרובים יפורסמו מכרזים דומים גם בעיר לוד, ובשכונת קרית משה ברחובות, בתקציב של 140 מיליון שקלים.

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: “בימים קשים אלו החלטנו להמשיך עם קידום ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ עם דגש על ערים בהן יש צורך במיגון או חיזוק מבנים. נמשיך לעבוד לטובת הציבור בכל תחום העומד בפנינו”.

אלעזר במברגר, מנכ”ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: “שעת החירום בה אנו נמצאים מחייבת אותנו להמשיך ולפעול למען תושבי ישראל, במיוחד בערים המתמודדות עם איום מוגבר של ירי טילים, וסובלות מהעדר מיגון מספק. נדאג שהתקציבים והשירותים הנחוצים יעברו ללא עיכוב למטרות אלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות