יוסי כהן מזהיר: הכנסת מים לעזה – מצמוץ ראשון במדיניות הישראלית

ראש המוסד לשעבר מותח ביקורת על חידוש אספקת המים לדרום הרצועה ואפשרות של הכנסת סחורות: "מדובר במצמוץ בעייתי" "העולם לא מבין עד הסוף שאזרחים מעזה נטלו חלק ברציחות" • אב שבנו נעדר: "בנינו ובנותינו חטופים בעזה, ושהם יקבלו סחורות? זה לא יעלה על הדעת"
חרדים 10
א' חשון התשפ"ד / 16.10.2023 10:10

יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, קרא הבוקר (שני) בראיון  בריאיון לתוכנית “קלמן ליברמן” ברשת ב’ לדרג המדיני – שלא להקל על הפלסטינים ברצועת עזה.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

“לא למצמץ בסגר, לא למצמץ במצור. הכנסת מים לרצועת עזה היא מצמוץ ראשון במדיניות הישראלית. הכנסת הסחורות דרך מעבר רפיח היא טעות”, אמר –  והזכיר כי גם אזרחים בעזה נטלו חלק במתקפה הרצחנית.

“השאלה אם זה מתוך לחץ. הלחץ הבין-לאומי לא מבין עד הסוף שאזרחים מעזה נטלו חלק ברציחתם המתועבת של תינוקות, ילדים ונשים ישראלים”, אמר כהן.

“צריך להוציא את האוכלוסייה מאזורי הקרב, אני לא רוצה ששעון החול המדיני יאזל, עד שישראל תכריז שחמאס התמוטט”, הוסיף. “ישראל ניסתה בכל מאודה להגיע להסדרה, ומצאנו אוכלוסייה מגוייסת נגד מדינת ישראל. ולכן לא למצמץ במצור, למעט הכנסת צרכים קיומיים לאוכלוסייה האזרחית. אי אפשר לתקן את טעויות העבר, אבל אפשר להגיד – לא עוד חומרי מלט, דלק וייצור”.

על נושא החטופים אמר: “האנלוגיה לגלעד שליט לא נכונה. מנעד החטופים לא יתואר וכל מאמץ ראוי. חמאס עצמו נמצא בלחץ בין-לאומי אדיר על כך. זה לא משרת את התכלית הטקטית שלו. אנחנו עמלים על שחרור החטופים באמצעות עסקה. המשא ומתן עם חמאס לא ישיר, כמו שעשינו בעבר. גם לטירוף יש חוקים ואנחנו רוצים לדעת שהחטופים מקבל טיפול על פי החוק הבינלאומי”.

>> לכל העדכונים מהיום העשירי למלחמה בעזה

כהן אמר כי הוא מתנגד להידבר עם חמאס, אבל הוא לא מתנגד לתיווך של מדינות שונות שבהן ישראל תצטרך להגיע להסכמה כזו או אחרת שבה חמאס יקבל תמורות, כלשונו, אך הוא לא פירט.

ראש המוסד לשעבר ציין, כי איראן מעורבת במאה אחוז במתקפה הרצחנית על יישובי עוטף עזה.

צביקה מור, שבנו נעדר תקף את מעבר הסחורות לעזה: “לראות הבוקר את שיירות הסחורות נכנסות לעזה במעבר רפיח, זה לא נתפס. בנינו ובנותינו חטופים בעזה, ושהם יקבלו סחורות? זה לא יעלה על הדעת. תושבי עזה יוכלו לקבל את הפלסטר הראשון רק אחרי שכל החטופים שלנו יחזרו!! כי אין חפים מפשע, יש מחפים על פשע. אנחנו קוראים לצה”ל ולממשלה – נצחו את החמאס, לא עוצרים עד שמנצחים בע”ה, ועד שאחרון החטופים חוזר הביתה”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב: “לפני שהסיוע ההומניטרי מגיע לתושבי עזה, נציגי הצלב האדום חייבים לבקר אצל החטופים הישראלים ולוודא שהם מוחזקים בתנאים ראויים כפי שמחייב החוק הבינלאומי, רק לאחר מכן אנו יכולים לאפשר העברת סיוע הומניטרי לעזתים. אסור להסכים למתן סיוע חד צדדי אך ורק לתושבי עזה. איננו רשאים להפקיר את חטופינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות