טיפים לעיצוב חדר תינוקות מושלם

עיצוב חדר תינוקות מהווה לרוב כחוויה מרגשת ומיוחדת: כהורים, תעשו כל מה שאתם יכולים בכדי לספק לתינוק שנולד או שעתיד להיוולד סביבה נעימה • כאן תוכלו לקבל טיפים מנצחים אשר יסייעו לכם במטרה
תוכן שיווקי
י"ט תשרי התשפ"ד / 04.10.2023 12:58

עיצוב חדר תינוקות מהווה לרוב כחוויה מרגשת ומיוחדת. כהורים, תעשו כל מה שאתם יכולים בכדי לספק לתינוק שנולד או שעתיד להיוולד סביבה נעימה להתפתחות ולגדילה.

כמובן, שקצת עזרה מבחוץ תמיד יכולה לסייע בהשגת התוצאה המושלמת וכאן תוכלו לקבל טיפים מנצחים אשר יסייעו לכם במטרה:

חלוקה לאזורים

בשלב הראשון כדאי ומומלץ לחלק את החדר לאזורים: אזור לשינה, שם תהיה מונחת העריסה או המיטה. אזור להחלפה והלבשה. אזור משחק וכיוצא בזה..

ההמלצה היא למדוד את החדר ולקבל החלטות פרקטיות לגבי מיקום כל אחד מאותם האזורים – כדאי לדאוג שהשטחים המוקצים יהיו מספיק מרווחים – למשל, אזור ההחלפה אמור להיות מספיק גדול בשביל להכיל שידת החתלה.

תכנון התקציב אשר יוקצה למטרה

לתכנון התקציב תהיה השפעה רבה על ההחלטות אותן תקבלו בכל מה שקשור לעיצוב חדר תינוקות. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לתכנן את התקציב בצורה מקיפה. יש לקחת בחשבון את סכום הכסף הכולל אותו אתם מבקשים להקצות למטרה ובשלב הבא להקצות סכום כסף לכל מטרה – לדוגמא, סכום כסף לרהיטים, סכום כסף המיועד לצביעת החדר וכיוצא בזה. ברגע שיהיה לכם תקציב מסודר תוכלו להיצמד אליו ולהימנע מהוצאות כספיות מיותרות.

בחירת נושא/ קונספט

שימו לב לדברים שנותנים לכם השראה כמו נושאים מסוימים מעולם התינוקות או הילדים, צבעים מסוימים וכיוצא בזה. חפשו ברשת האינטרנט דוגמאות ורעיונות לנושאים ולהשראה, תמונות או הדפסים שלכם ונסו להגדיר את סגנון חדר התינוקות שלכם. בחרו את סגנון חדר התינוקות שאתם הכי מתחברים אליו וכמובן, כאלה אשר עונים על הטעם האישי שלכם.

הקונספט יכול לצאת אל הפועל באמצעות ציור קיר, באמצעות בחירה ברהיטים עם מיתוג מסוים, באמצעות תמונות, מדבקות קיר ובאמצעים רבים נוספים. אחרי שתבחרו את הקונספט תוכלו גם לתכנן איך להוציא אותו אל הפועל – בצורה שתהיה מעודנת ומותאמת לגיל התינוק.

בחרו צבעים מרגיעים

כאשר מדובר בעיצוב חדר המיועד לתינוקות רכים, ההמלצה היא לבחור בצבעים אשר נחשבים כמרגיעים ורגועים. בין הצבעים שכדאי לשקול: גוונים פסטלים רכים כמו ורוד, כחול, ירוק או צהוב.

כמובן, שאם יש לכם העדפות לשילובי צבעים אחרים או שאתם רוצים להתאים את הצבעים למגדר של התינוק שלכם כדאי לקחת גם את הנושא הזה בחשבון. כמובן, במידת הצורך ניתן להיוועץ עם איש מקצוע מעולם הצבעות, על מנת שיסייע לכם בתהליך.

הקפידו על נושא הבטיחות בחדר

בחירת האלמנטים השונים אשר יהוו חלק מהחדר כמו: מיטות תינוק, רהיטים, מצעים ושערים צריכה להתבצע תוך התחשבות בבטיחות התינוק. יש להתחשב בנושאים בטיחותיים גם בכל מה שחשוב לתאורה, בחירת המיקום של המיטה, תנורי החימום, האביזרים והקישוטים האחרים. כולם מהווים כאלמנטים שבעת בחירתם כדאי לשים דגש משמעותי על בטיחות התינוק. פעולות נוספות שחשוב לנקוט בהן: לדאוג שכל שקעי החשמל צריכים להיות מכוסים, ויש להחביא את הכבלים.

שקלו להשקיע בריהוט רב – תכליתי

ההמלצה היא לשקול שימוש בריהוט רב-תכליתי לחדר תינוקות עם תוספת אחסון כמו עריסה עם מגירה מובנית, שידות עם חליפות החתלה מובנות או עריסות עם שידת החתלה ואחסון צמודים.

יש לקחת בחשבון שקרוב לוודאי שחדר התינוקות ישרת את הילד למשך מספר שנים וההחלטות שלוקחים עכשיו ישפיעו גם על הפונקציונאליות העתידית של החלל. כחלק מכך, הקפדה על מקומות אחסון יכולה להיות בעלת ערך רב גם בעתיד.

בשורה התחתונה, מעבר לקבלת ההחלטות הנכונות והמתאימות ביותר עבור התינוק, ההמלצה היא גם  לזכור ליהנות בזמן עיצוב חדר התינוק – כי בכל זאת, מדובר בחוויה ייחודית ומהנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות