פרוש בב”ב: ‘לפני 5 שנים רקדו בעיר אחרת 6-3. פה כעת זה פריימריז’

סיעת שלומי אמונים בבני ברק קיימה היום כינוס חג עם ראשי הקהילות • השר פרוש: "אנחנו נהיה שותפים בניהול העיר תחת שרביטו של ראש העיר ר׳ חנוך זייברט" • חבר המועצה המיועד, יוסף יצחק יעקבוביץ: "הסיכומים שפרוש השיג עם זייברט הם תקדימיים והיסטוריים"
יוני גרין
ט"ז תשרי התשפ"ד / 01.10.2023 20:43

סיעת שלומי אמונים בבני ברק קיימה היום (ראשון), א’ דחול המועד סוכות, כינוס חג עם ראשי הקהילות בבני ברק, בכדי לדון יחד על ההיערכות לבחירות הקרובות לראשות ולמועצת העיר – לצד תוכניות העבודה והסיכומים, לקראת העשייה המשותפת בקדנציה הקרובה.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • כל האירועים

בכינוס, בראשות יו”ר הסיעה השר מאיר פרוש, ובנוכחות חברי המועצה המיועדים מטעם הסיעה – יוסף יצחק יעקובוביץ, שלמה פדר, אברהם לוין ושניאור הניג, הוצגו הסיכומים שהוגשו עם יתר סיעת אגודת ישראל על העבודה המשותפת בניהול העיר.

בהמשך הכינוס הצטרף לדיון מועמד אגודת ישראל לראשות העיר, הנתמך על ידי כלל יהדות התורה וציבורים רבים נוספים בעיר, חנוך זייברט, יחד עם סגן ראש העיר יהושע מנדל, וחבר המועצה המיועד אהרן אלבוים, שהציגו יחד מסר של אחדות לקראת המערכה הקרובה.

השר פרוש התייחס להליך הפנימי בשלומי אמונים: “בחודשים האחרונים הובלתי הליך של פריימריז כדי לבחור את הנציגים של סיעת שלומי אמונים לעירייה. הבקשה לשינוי מצב, ואני מדגיש שינוי מצב, לא בהכרח שינוי נציגים, הגיע וזעק מהציבור וראשי הקהילות אותם פגשתי בשנים האחרונות ובפרט בחצי השנה האחרונה.

“ביקשתי מידידי ר׳ יוסי דייטש, ביחד עם ר׳ מנדי שוורץ, שיבדקו את רצון הקהילות והציבור. התוצאה פורסמה ושלושת הנציגים הנבחרים – המשמר הנכנס ר׳ יוסף יצחק יעקובוביץ, ר׳ שלמה פדר, ר׳ אברהם לוין קיבלו את מירב הקולות.

“לאחר בחירת הנציגים, ביקשנו לנהל שיח עם המועמד שלנו לראשות העיר, ידידי ר׳ חנוך זייברט. לא עשינו את זה לבד, ניהלנו את השיח בתוך החדר ובלי הדלפות לתקשורת, עשינו את זה ביחד – ארבעת הסיעות שמרכיבות את אגודת ישראל, הסיעה המרכזית- גור, הסיעה המאוחדת-ויזניץ, סיעת מחזיקי הדת- בעלזא ואנחנו סיעת שלומי אמונים.

“בעניין הזה אני איש בשורה, בס״ד אנחנו זוכים להיות חלק ממהפך בגישה, ביחס, בשותפות, בניהול העיר, כפי שסיכמנו עם ר׳ חנוך. דרשנו וקיבלנו את האפשרות לייצג ולקבל עבור הקהילות שלנו את המגיע לנו בזכות ולא בחסד, הסיכום הוא שכל צרכי הקהילות הכלל חסידיות יטופלו על ידי נציגי הסיעה שלנו בדיוק כמו שכלל צרכי גור, ויזניץ ובעלזא מטופלים על ידי נציגי הסיעות שלהם.

“אנחנו נהיה שותפים בניהול העיר תחת שרביטו של ראש העיר ר׳ חנוך זייברט, אבל מהיום נהיה חלק בקבלת ההחלטות, בקביעת המדיניות ובאפשרות לשנות הרגלי התנהלות שהיו מקובלים עד היום.

“לראשונה בבני ברק, תוקם ועדת תמיכות. דרשנו שתוקם ועדת תמיכות שתאפשר לתקצב גם מוסדות שנמצאים בשטח פרטי. זה קיים בהרבה עיריות, אבל לא היה קיים בבני ברק, והדרישה נענתה ויש התחייבות שהועדה תוקם במהלך 2024 ותתוקצב כבר ב-2024.

“הרב זייברט גם הסכים להחזיר ולעבות את הסיוע לת״תים פטור ומוכש״ר בתקציב ‘פר תלמיד’, לפחות כמו שהיה בעבר בתקופת כהונתו כראש עיר ואף להגדיל את הסיוע בעזרת ה׳.

“נהיה חלק בצוות העוסק בהערכות ותכנון לפתיחת שנת הלימודים הכולל, שיפוצי מוסדות, הצטיידות, שכירויות וכל מה שקשור לפתיחת שנת לימודים.

“ויש עוד סיכומים רבים וחשובים, שמטרתם המשותפת היא להבטיח כי נציגי שלומי אמונים בבני ברק יהיו חלק בלתי נפרד מהעשייה בעיר ומניהול העירייה. כפי שהתחייבתי והצהרתי, אני מתכוון ללוות את כניסת ופעילות הנציגים החדשים באופן צמוד, אנחנו הבאנו את הכלים לסייע לכם מנהלי המוסדות וראשי הקהילות, עכשיו תפקידכם להאמין בנציגים ולסייע להם להצליח”.

פרוש הוסיף: “אנחנו נמצאים במערכה גורלית לא פשוטה, דברים בעיר יקבעו לפי תוצאות הבחירות, כולם זוכרים מה היה לפני 5 שנים כאשר רקדו 6-3, אבל אז כבר היה מאוחר מדי. בואו נתעורר ונפעל כשעוד אפשר לתקן. אם יש למישהו תלונות, בעיות, דרישות, אנחנו פה כדי לראות איך לפתור אותם אבל עכשיו לפני הבחירות.

“מה שקורה עכשיו זה בעצם לא בחירות – זה פריימריז שיקבע מה חלקו של הציבור החסידי בעיר. כפי שציינתי, מה חלקנו – הכלל חסידי בתוך החלק הכללי של החסידים, את זה טיפלנו וסיכמנו, עכשיו תפקידכם לדאוג שהחלק הכללי של החסידים יהיה מספיק גדול כדי שכולם יוכלו להנות”.

חנוך זייברט נאם עם הצטרפותו לכינוס ואמר: “ראינו בבניינה וראינו גם מצב אחר. כשהיינו יחד בראשות העיר דאגנו לכולם. אפשר להתווכח על השליש-שליש, אבל לפני לא היה יותר טוב. אצלנו המוטו זה לדאוג גם לאחר, לכל קהילה”.

זייברט הצהיר: “ב-5 השנים הקרובות נוכל אולי לחיות חלילה עם החלשת כוחנו. אבל אם לא נראה הפעם את כוחנו, נשלם את המחיר ב-10-15 שנים הקרובות. הציבור החסידי חייב להראות את כוחו בעיר. יש לנו גם את האפשרות להביא קולות מבחוץ”.

חבר המועצה המיועד, יוסף יצחק יעקבוביץ, היה ראשון הדוברים מטעם חברי הרשימה: “אני נמצא במערכת העירונית 15 שנה. הסיכומים שהרב פרוש השיג עם הרב זייברט הם תקדימיים והיסטוריים. לא הייתה כזו נקודת יציאה למערכה כמו היום. כעת המבחן שלנו להביא את כולם להצביע”.

חבר המועצה המיועד, שלמה פדר הדגיש את חובתו להיות מסור לציבור: “כמנהל מחלקת פרסום בעיתון המבשר קיבלתי אלפי פניות בשנה, כל בקשה בוצעה תוך 24 שעות מרגע הבקשה, לשביעות רצון הלקוחות. כעת בתפקיד החדש המיועד הטיפול שונה, הבירוקרטיות, הוועדות וכו’. תנו לנו את הכח ונרתם כולנו, באהבת ישראל וביחד, להצלחה בטיפול המשימות במקצועיות ביעילות ובזריזות”.

חבר המועצה המיועד, אברהם לוין, הודה ליו”ר הסיעה השר מאיר פרוש ולראשי הקהילות על הבחירה בו לשרת ולייצג אותם במוצעת העיר: “אנחנו כסיעת שלומי אמונים הכלל החסידי הגענו לסיכומים במסגרתם נהיה שותפים מלאים בניהול העיר עם ראש העיר המיועד הרב חנוך זייברט ולהיות כח מוביל למען הקהילות החסידיות. אנחנו פה בשבילכם לשרת את הקהילות החסידיות מסביב לשעון, אתם כמובן תעזרו לנו לכוון את השעון כמו שצריך. בעז”ה ביחד נעשה ונצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות