בג”ץ: למה הגר”ש עמאר לא עומד לדין? • הגר”י יוסף: “חופש ביטוי!”

שר המשפטים יריב לוין והיועמ"שית נדרשים להסביר, תוך שלושה שבועות,  מדוע לא להעמיד לדין משמעתי את רבה של ירושלים על שהתבטא נגד ארגונים רפורמיים ולהט"בים הראשון לציון הגר"י יוסף: "מחובתו היה להביע את דעתו ללא מורא. אני קורא לבית המשפט העליון לחזור בו"
חרדים 10
י"א תשרי התשפ"ד / 26.09.2023 17:01

בג”ץ הוציא היום (שלישי) צו על תנאי לשר המשפטים יריב לוין וליועמ”שית גלי בהרב מיארה, בו הם נדרשים להסביר, תוך שלושה שבועות,  מדוע לא להעמיד לדין משמעתי את רבה של ירושלים, הרב משה שלמה עמאר, על שהתבטא נגד ארגונים רפורמיים.

רוצה לעבוד ב’מוסד’, שב”כ או במשטרה? בא להשתלב בשכר גבוה

ההחלטה ניתנה בתגובה לעתירה שהוגשה על ידי התנועה הרפורמית, נשות הכותל והבית הפתוח של הקהילה הלהט”בית, בה מצוטטים כ-20 ציטוטים של הרב עמאר נגד הקהילה הרפורמית וקהילת הלהט”ב, שלטענת העותרים מחייבת העמדה של הרב לדין משמעתי, בגין התנהגות לא ראויה של עובד ציבור.

בין היתר נטען בעתירה: “אי העמדתו לדין יש בה גם כדי להעביר מסר לציבורים שונים שהעותרות מייצגות לפיהן איש ציבור בכיר יכול להשתלח בהם כראות עיניו”.

הראשון לציון  הרב יצחק יוסף התייחס להחלטת בג”ץ – והתייצב לצד הגר”ש עמאר: “התערבות בג”ץ בחופש הביטוי של רבנים הממלאים את תפקידם ופועלים בהתאם לחובתם ומתוקף תפקידם הרבני איננה מתקבלת על הדעת”.

הוא הוסיף: “התבטאות רבה של ירושלים הגרש”מ עמאר היא מתוקף תפקידו כרב ומחובתו היה להביע את דעתו ללא מורא. אני קורא לבית המשפט העליון לחזור בו מפסיקתו זו ולאפשר חופש ביטוי לרבנים לצורך מילוי תפקידם”.

הרב הראשי הגר”ד דוד לאו התייחס גם הוא הערב לצו הביניים: “הצו שניתן היום מעציב, מאכזב. חשוב להבין כי לכל רב יש את הזכות והחובה להביע את עמדתו בכפוף להלכה. הנסיונות להלך אימים באמצעות עתירות קנטרניות לא ירפו את ידיהם של רבני ישראל. כל נסיון להתערב בשיקול הדעת ההלכתי של רבני ישראל בכל עניין הלכתי לא יצלח.

“אני מבקש מכאן לחזק את ידידי הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר כאשר ברור לכל כי שיקול הדעת ההלכתי יישאר רק בידיהם של רבני ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות