הרב אליהו למגיש שמאלני: ‘הפכתם לגסי רוח, בריונים. כולכם דיקטטורה’

הרב שמואל אליהו הטיח ביריב אופנהיימר - שמתח ביקורת על קיום התפילות: "מי אתה שתתערב? מי אתה שתקבע לנו? מחר תתערב לי בתוך הצלחת, מחר תרצו שלא נעשה ברית מילה" • "רוצים מלחמת דת? היו לנו מלחמות אלפיים שנה וכל מי שנלחם בנו נמצא בפח האשפה של ההיסטוריה"
חרדים 10
י"א תשרי התשפ"ד / 26.09.2023 12:36

הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת,  הגיב היום (שלישי) במלים קשות במהלך ראיון ב-103FM לאיש השמאל יריב אופנהיימר – שתהה מדוע היתה התעקשות של ארגון ‘ראש יהודי’ לקיים תפילה בכיכר דיזנגוף בתל אביב ביום כיפור.

רוצה לעבוד ב’מוסד’, שב”כ, או במשטרה? בא להשתלב בשכר גבוה

“בתל אביב בתי הכנסת לא מספיקים לכל האנשים שרוצים קרבה לאלוקים. אנשים שהיו ברחובות, אלפים, לא רק בכיכר דיזנגוף אלא גם במקומות אחרים הם תל אביבים מסורתיים חילונים שרוצים להתפלל ביום הכיפורים ואין מקום בבתי הכנסת”, אמר הרב אליהו.

אופנהיימר דחה את דבריו וטען שמדובר בתירוץ.

הרב אליהו תקף בחריפות את אנשי השמאל שהפריעו לתפילת יום הכיפורים בתל אביב: “הבריונים לא הפריעו רק בכיכר דיזנגוף, גם במקומות שבהם לא היתה הפרדה. המציאות היא שבעשרות מקומות בתל אביב אנשים הפריעו, גם שלא הייתה הפרדה. אנשים ישבו בנפרד.  אנשים מתערבים לנו בחיים, אנחנו רוצים להתפלל איך שאנחנו רוצים. התושבים המסורתיים, הדתיים והחילונים רוצים להתפלל – מי אתה שתתערב? מי אתה שתקבע לנו? מחר תתערב לי בתוך הצלחת, מחר תרצו שלא נעשה ברית מילה. הפכתם להיות אנשים אלימים, גסי רוח, ביריונים. אתם מדברים על דמוקרטיה? כולכם דיקטטורה”.

הוא הוסיף: “כיכר דיזנגוף היא סמוכה לבית הכנסת של ‘ראש יהודי’ והם התפללו במקום הזה, ובעבר לא היתה ביקורת ומי שרצה עמד בנפרד ומי שרצה לא עמד בנפרד וזה לא הפריע לאף אחד. למה אתם מתערבים לנו בחיים? רוצים מלחמת דת? היו לנו מלחמות אלפיים שנה וכל מי שנלחם בנו נמצא בפח האשפה של ההיסטוריה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות