‘לניצולי שואה אין אוכל מבושל לחגים’: היוזמה שפותחת לבבות

נתונים מדאיגים הצביעו על כך שבעקבות סגירת בתי תמחוי בחגים - ניצולי שואה וקשישים בודדים מכל רחבי הארץ עוברים את החגים ללא אוכל מבושל • התוצאה המרגשת: מערך חלוקה של רבבות ארוחות וביקורי בית מיוחדים
חרדים 10
ט' תשרי התשפ"ד / 23.09.2023 23:09

ב’כולל חב”ד’ – ארגון החסד הגדול בישראל – גילו תופעה מדאיגה: לרבים מניצולי השואה והקשישים ברחבי הארץ, בפרט אלה המתגוררים לבדם וללא בני משפחה תומכת, אין אוכל מבושל בחגים.

“אם בכל השנה יש להם אפשרות להיעזר בארוחות חמות ומשביעות המחולקות להם בבתי התמחוי”, סיפר הרב מנדי בלוי מהנהלת ‘כולל חב”ד’, “הרי שבחגים בתי התמחוי סגורים, מה שמותיר את ניצולי השואה והקשישים ללא אוכל מבושל וחם”.

אחרי גיבוש תוכנית, הוחלט להרכיב רשימה של ניצולי שואה וקשישים שנמצאים במצב שלא מאפשר להם להתארגן לבישולים בחג – והתוצאה מרגשת.

“לפני כל חג המתנדבים שלנו משנעים עשרות אלפי ארוחות חמות ומזינות היישר לבתיהם של הקשישים בשיתוף עם לקט ישראל”, מספר הרב בלוי.

“המתנדבים שלנו מספרים על התגובות הנלהבות ויוצאות הדופן של הקשישים שמעריכים את המחווה מחממת הלב הזו. מנה חמה בחג זה לא פינוק, זה צורך בסיסי. הרכבנו בכל משלוח מספר מנות מכובדות ובהם בשר ודגים ותוספות”.

במקביל, בערי ישראל נרשמה תופעה מרגשת נוספת: בשילוב עם ‘חב”ד בקמפוס’ ו’חב”ד לנוער’, צעירים ישראלים מבקרים בבתיהם של קשישים ועורכים אצלם ביקורי בית של ממש, עם מארז מתוק לשנה החדשה – ובה בין היתר עוגת דבש.

“אנחנו מרגישים שזו החובה שלנו כחברה מתוקנת”, מסכם הרב בלוי, “להעניק לניצולי השואה ולקשישים הבודדים את חווית החג הבסיסית של ארוחות מזינות ובריאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות