למעלה מ-30,000 מתמודדים הגישו מועמדות ב-253 רשויות מקומיות

יותר מ-5,500 חוברות עם רשימות המועמדים בכל הארץ נקלטו במערך הדיגיטלי של משרד הפנים • הנתונים: יותר מ-30,000 שמות מתמודדים המבקשים אמון התושבים ב-200 רשויות מקומיות וב-53 מועצות אזוריות ובוועדי יישובים • ב-4 רשויות מקומיות ואזוריות לא תתקיימנה בחירות
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשפ"ד / 22.09.2023 16:10

היום (שישי) אחר הצהרים השלים משרד הפנים את אחד מאירועי השיא בבחירות לרשויות המקומיות והאזוריות שיתקיימו ב-31 באוקטובר 2023: יותר מ-5,500 חוברות עם רשימות המועמדים בכל רחבי הארץ נקלטו במערך הדיגיטלי המיוחד שהקים המשרד – ובהן יותר מ-30,000 שמות של מתמודדים המבקשים את אמון התושבים ב-200 רשויות מקומיות וב-53 מועצות האזוריות ובוועדי היישובים.

רוצה להשתלב בשוק העבודה בשכר גבוה? יש מסלולים מותאמים עבורך

ב-4 רשויות מקומיות ואזוריות לא תתקיימנה הפעם בחירות: שתי מועצות מקומיות חדשות שבהן מכהן עדיין הועד הממונה הראשוני – שער השומרון וצור הדסה, ושתי רשויות שהתקיימו בהן בחירות בשנים האחרונות: המועצה האזורית יואב והמועצה מקומית תל מונד (במועצות המקומיות התעשייתיות תפן ונאות חובב לא מתקיימות בחירות).

המפקח הארצי על הבחירות לרשויות המקומיות והאזורית, רו”ח ריאן גאנם, מדגיש כי במסגרת פעילות משרד הפנים להבטחת טוהר הבחירות נבחנות כל רשימות המועמדים על פי אמות המידה הקבועות בחוקי הבחירות ורק לאחר השלמת הליך הבדיקה, הבקשות לפסילה, מתן זכות הערר ופסקי דין הסופיים יוכרזו רשימות המועמדים המאושרות.

המפקח הארצי על הבחירות הוסיף, כי  בתום בקרה מוקפדת שמתנהלת בכל שלב בתהליך, יועלו רשימות המתמודדים בבחירות בשקיפות מוחלטת לפורטל הבחירות שהקימה היחידה לפיקוח ארצי על הבחירות במשרד הפנים, באתר הדו-לשוני https://bchirot-muni.moin.gov.il/.

גאנם אמר:  “במשרד הפנים אנחנו עובדים כבר חודשים רבים – ובשבועות האחרונים ביתר שאת ועם כוח אדם מתוגבר של מאות אנשים, על מנת להבטיח מערכת בחירות אמינה, הוגנת ויעילה תוך הקפדה על שקיפות מלאה. לראשונה במערכת בחירות מוניציפלית הטמענו תהליכים דיגיטליים וטכנולוגיה מתקדמת לייעול התהליך – הן עבור המועמדים והן עבור האזרחים – והכל על מנת לאפשר לכל תושבת ותושב הזכאים לכך על פי החוק לממש את זכותם לבחור ולהיבחר לרשות המקומית או האזורית שבה הם גרים ולהשפיע על איכות החיים והסביבה שלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות