נציב הרשות השניה קבע: דבריו של קופמן “פוגעניים, מבזים ומשפילים”

דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה, מגנה בחריפות את דבריו של איש התקשורת רון קופמן, שאמר ברדיו 103fm כי החרדים הם "סרטן": "אמירה קשה, בוטה ולא ראויה שאין לה מקום בכלל ובשידור בפרט" • נפתח הליך של הפרה לכאורה כנגד התחנה. באם יתקבל - יוטל עליה קנס
אבי כץ
ה' תשרי התשפ"ד / 20.09.2023 12:47

דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה, שיגר היום (רביעי) מכתב  אל מנכ”ל בצלמו, שי גליק, בו הוא מגנה בחריפות את דבריו של איש התקשורת רון קופמן שהתבטא אתמול באמירה מקוממת ברדיו 103fm – כי החרדים הם “סרטן” – והודיע כי “בעקבות דבריו של השדרן נפתח הליך של הפרה לכאורה כנגד התחנה שמשמעותו כי באם יתקבל – יוטל עיצום על הגורם המשדר”.

איך ליהנות מיתרון רכישה באשראי בלי להסתכן בגניבת כסף או זהות?

במכתב של רגב נאמר: “קיבלתי את פנייתך ועוד עשרות כמוה, שקבלת בה על דבריו של השדרן רון קופמן שנאמרו במהלך תוכניתם של ינון מגל ורון קופמן ששודרה ביום 19/09/2023 בתחנת הרדיו fm103 המפוקחת על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

“במהלך דיון כינה השדרן רון קופמן את האוכלוסייה החרדית בישראל בכינוי גנאי ואמר בין היתר: ’13 אחוז מהציבור שהם הסרטן, סרטן בציבוריות’. בתלונות הרבות נטען כי מדובר באמירה גזענית, מחפירה, מבזה ומשפילה הפוגעת בכלל הציבור החרדי.

“בעקבות התלונות פתחה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבירור במהלכו האזנתי לתוכן עליו הלנת. ביקשתי את התייחסות הגורמים המקצועיים ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו וכן שוחחתי עם הנהלת הגורם המשדר.

“בתגובתו מסר הגורם המשדר כי זמן קצר לאחר שאמר את הדברים הבהיר השדרן את דבריו בשידור, הביע את התנצלותו ואמר כי לא התכוון לכלל האוכלוסייה החרדית אלא להנהגה החרדית”.

רגב מוסיף וכותב: “כאמור האזנתי לתוכן עליו הלנת ומצאתי כי דבריו של השדרן היו פוגעניים, מבזים ומשפילים. לא היה מקום להכללתה של אוכלוסייה שלמה ולהצגתה כ”סרטן”. זוהי אמירה קשה, בוטה ולא ראויה שאין לה מקום בכלל ובשידור בפרט.

“מהגורמים המקצועיים ברשות השנייה נמסר כי בעקבות דבריו של השדרן נפתח הליך של הפרה לכאורה כנגד התחנה שמשמעותו כי באם יתקבל – יוטל עיצום על הגורם המשדר”.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, לחרדים 10: “אני מודה לידידי הנציב על אמירתו הנחרצת והמהירה המגנה את דבריו של רון קופמן. לצערי, למרות דבריו הבוטים ולמרות החלטת הנציב הברורה, בוחר רדיו 103 לתת גב לקופמן ולא להשעותו ולו ליום אחד.

“כזכור, אין זה מקרה ראשון של קופמן שבו הוא מדבר בבוטות נגד חרדים ובכלל, וכבר הוזהר בעבר. ניכר שהלקח לא הופנם.

“אני מקווה שהרשות השנייה הפעם לא תסתפק מילים אלא תטיל קנס כספי כבד ביותר על התחנה, כך שלהבא הוא בהחלט ישקול היטיב היטיב את מילותיו טרם אמירת דברי בלע כאלה ואחרים”.

כפי שדווח בחרדים 10, במהלך שידור תכנית הבוקר – אמר קופמן: “צריך לנקות את המקום מבפנים, את האייכלרים. 13 אחוז מהציבור הם סרטן בציבוריות הישראלית”.

בהמשך הבהיר את דבריו: “אני ציטטתי דברים של אייכלר. עכשיו, ברור שאין לי בעיה עם החרדים עצמם. עם ההנהגה החרדית, אוקיי? יש לי בעיה עצומה, אם מגיע נבחר ציבור ומפרסם קטע אנטישמי… מה שהם עושים, מה שאייכלר עושה, הוא צריך להיות מודח מהכנסת”.

מגל הגיב: “אבל אם אמרת משהו מכליל, תחזור בך”.

קופמן הבהיר: “אם אני אמרתי משהו מכליל על חרדים, אני חוזר בי על ההכללה. אייכלר וההנהגה החרדית גורמים נזק עצום, בינלאומי, לתוך המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות