35,312 איש הגיעו: היקף הפשיעה של התיירים בעיר אומן נחשף

בתוך ימים ספורים בעיר אומן: 16 מקרים של החזקת סמים קשים, שבעה מקרים של הפרות סדר וארבע עבירות תנועה •  בסך הכל פתחה משטרת אוקראינה 18 תיקים פליליים • והזבל שעורר חילול ה'? הברסלבים מתלוננים שאין מספיק פחים • השנה ביקרו  באומן כ-13,000 יותר משנה שעברה
חרדים 10
ה' תשרי התשפ"ד / 20.09.2023 10:58

הגעת רבבות ‘הברסלבים’ לאומן לקראת ראש השנה כבשה את הכותרות המקומיות – פעם בגלל שחסידים דרסו למוות צעירה אוקראינית, ופעם בגלל הררי הזבל שהשאירו אחריהם בדרך אל העיר ובעיר עצמה.

הזדמנות: רוצה להשתתף במבצע חילוץ של נשים וילדים מכפר ערבי?

כעת נחשפים גם היקפי הפשיעה בקרב המבקרים באומן לקראת ראש השנה.

לפי נתוני משרד הפנים האוקראיני – שפורסמו ב’ישראל היום’, נרשמו באומן 16 מקרים של החזקת סמים קשים כגון הרואין, 7 מקרים של הפרת סדר ציבורי וארבעה מקרים של עבירות תנועה. כמו כן נרשם מקרה מוות – חסיד בן 55 מנתיבות שהתמוטט ונפטר ביום השני של ראש השנה,  9 מקרים של אובדן מסמכים ו-43 עבירות אחרות.

בסך הכל פתחה משטרת אוקראינה 18 תיקים פליליים, 16 מהם בגין החזקת סמים או הברחתם.

השנה הגיעו לאומן 35,312 ברסלבים. נכון לאתמול, 18 בספטמבר, 7,654 כבר עזבו את העיר שבמחוז צ’רקסי. מדובר בעלייה משמעותית לעומת אשתקד, השנה הראשונה של המלחמה, אז הגיעו לאומן כ-22 אלף ברסלבים.

לאבטחת האירוע, הקצה משרד הפנים בקייב על זרועותיו – המשטרה, המשמר הלאומי ואחרים – 1,300 אנשים מכל רחבי המדינה. ישראל הקצתה 14 שוטרים במדים.

כעת עוסקים באומן בפינוי הררי הזבל שהותירו התיירים.

לפי ‘ישראל היום’, כל המגיעים לאומן מחויבים בתשלום מס תיירים בגובה של 40 דולר (או 27, אם התשלום נעשה מראש), שמיועד בין השאר לעבודות ניקיון.

עם זאת, השנה איתרו הרשויות האוקראיניות התכתבויות בקבוצות ווטסאפ עם טיפים להתחמקות מהתשלום.

מנגד, בראיונות לתקשורת האוקראינית הלינו גם הברסלבים שאין מספיק פחים באתר הפעילות המרכזי באומן.

חיים חזין, בעל מלון באומן, אמר לאתר Hromadske האוקראיני: “למה אי אפשר ממס התיירים לממן הצבת פח בכל מטר?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות