העונש המצחיק שקיבל שוטר מג”ב שהדליף מחקירה על שלום דומרני

בית המשפט גזר על שלו סבן, שוטר מג"ב בן 21, שהודה בהעברת מידע משטרתי חסוי לגורמים עברייניים בכירים - חמישה חודשי עבודות שירות • טען כי פעל מחשש שאחיו יסתבך בפלילים וייעצר • בית המשפט: "הנאשם כשל מוסרית ופלילית"
חיים טוויל
ד' תשרי התשפ"ד / 19.09.2023 19:44

עונש מצחיק: בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (שלישי) על שלו סבן, בן  21, שוטר בסיירת מג”ב, חמישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 שקל.

אל תידחפו: איפה עומדים בתחנות של ה’דנקל’ כשמחכים לרכבת?

זאת, במסגרת הודאתו בהעברת מידע משטרתי חסוי לגורמים עברייניים בכירים, לאחר שבשנה שעברה עלה חשד כי הדליף מידע רגיש מתוך חקירה, שנגעה לראש ארגון הפשע שלום דומרני.

לפי כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות עו”ד נטלי חגי ונחקר על ידי צוות דרום במח”ש – סבן, המתגורר עם אמו בקריית גת, העביר לאותם גורמים עבריינים בכירים, במספר הזדמנויות, מידע חסוי בנוגע לפעילויות מבצעיות של יחידות משטרה שאליהן סופח במסגרת תפקידו, לרבות על חיפושים ומעצרים עתידיים – וזאת במטרה לסכל את הפעילות המשטרתית.

באחד המקרים, במהלך פעילות משטרתית חסויה, סבן קיבל לידיו מסמך חסוי עם פרטיהם האישיים של אנשים המהווים “יעדי פעילות” של המשטרה, ומידע על פעילויות עתידיות שאמורות להתבצע בעניינם.

הנאשם העביר, באמצעות האינסטגרם, את המסמך והמידע לגורמים העבריינים ולאחר מכן מחק את התכתובות.

בהמשך היום, לקראת מעצר אחד מהיעדים, צילם סבן את התארגנות הכוחות, כולל מספרי הרישוי של הרכבים המשטרתיים הסמויים, העביר דרך האינסטגרם את התמונה לאחד מאותם גורמים עבריינים – ומחק את התכתובות.

במקרה אחר צלצל לאחיו, מקורב לשעבר לגורמים עברייניים, והעביר לו את המידע המבוקש.

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה מח”ש להטיל על סבן 12 חודשי מאסר בפועל.  מח”ש טענה שהוא פגע ביכולת גופי האכיפה לבצע את מלאכתם. בנוסף נטען היה מודע לתוצאות מעשיו ועשה זאת מספר פעמים.

ביהמ”ש קבע: “הנאשם כשל מוסרית ופלילית. מדובר במי שפגע באמון שניתן בו לפחות בשלוש הזדמנויות שונות”.

סבן, שהודה במעשיו, טען כי ביצע אותם עקב החשש שאחיו יסתבך בפלילים וייעצר – הורשע בביצוע עבירות של גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים. עוד טען כי הוא ואחיו כבר לא בקשר עם אותם גורמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות