וידר נגד מרב מיכאלי: התירו לעבוד בשבת? את מפיצה שקרים וכזבים!

אחרי אישור קו המטרו בבני ברק, קפצה ח"כ מרב מיכאלי: "דחפתי וקידמתי בכל הכוח בתפקידי כשרה. שמחתי שהתירו לעבוד בשבת" • יעקב וידר לגלג: "כשעוד היית ח"כית זוטרה - סיכמתי עם ישראל כץ על הקמת מטרו בב"ב. מצאנו כבר אז פתרונות לביצוע עבודות ללא חילול שבת"
אריה ריבקינד
ד' תשרי התשפ"ד / 18.09.2023 21:57

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום (שני) את תוכנית קו מטרו M2.  מדובר באישור סופי לתכנון המקורי שלפיו המסלול של קו M2 יעבור בעיר בני ברק.

דרמטי: אתה יכול להצטרף השבוע לחילוץ של ילד יהודי מכפר ערבי

לפי גורם במנהל התכנון, החלופה להקים את קו הרכבת התחתית מחוץ לעיר בני ברק בוטלה והחלופה בתוך העיר אושרה, מאחר והושגה פריצת דרך בהסכם עם עיריית בני ברק. המשמעות היא שעבודות הבנייה יבוצעו מתחת לבני ברק בשבת, לאחר שגורם במנהל התכנון הדגיש כי העבודות בשבת הן תנאי הכרחי להקמת המטרו.

מי שניסתה לגזור ‘קופון’ על ההחלטה היא ח”כ מרב מיכאלי, שרת התחבורה לשעבר  – שצייצה: “את פרויקט המטרו דחפתי וקידמתי בכל הכוח בתפקידי כשרת התחבורה. מאוד שמחתי לראות הבוקר את הפרסום שעיריית בני ברק ורבני העיר התירו לעבוד בשבת כדי לקדם את הפרויקט. עכשיו חייבים להתקדם לשלב הבא. מה שטוב לעבודות – טוב לנסיעות. תחבורה ציבורית בשבת זה כורח המציאות. מאוד פשוט. מאוד הגיוני”.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק מטעם הליכוד, הגיב לה: “שוב מרב מיכאלי וחבריה מנסים לשסות ולפלג ומפיצים שקרים וכזבים. האמת היא שבני ברק סובלת מהזנחה קיצונית ותשתיות תחבורה קורסות ולכן כבר בשנת 2018 – כשמיכאלי עוד היתה ח”כית זוטרה – סיכמתי עם ידידי שר התחבורה דאז ישראל כץ על הקמת תחנות מטרו בבני ברק כחלק מהפרויקט הלאומי, במטרה להקל על העומסים התחבורתיים בעיר ובסביבתה”.

לדבריו, “מצאנו כבר אז פתרונות לביצוע העבודות ללא חילול שבת כלל וכך אכן יהיה”.

יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון אמרה הערב בגל”צ: “יש הסכם, אין שום עבודה על פני השטח במהלך השבת. אי אפשר לעצור את העבודות, בחו”ל זה קורה פעם בשנה, בחג המולד. כמו בעבודות על הקו האדום, יהיו פועלים זרים”.

אורך המקטע שאושר היום של קו M2 הוא כ-26 ק”מ והוא צפוי לשרת 9 רשויות מקומיות ולכלול 22 תחנות לאורכו, בין היתר במרכזי הערים גבעתיים, בני ברק, פתח תקווה, רמת גן, חולון ובת ים. הוא ישמש כ- 540 אלף נוסעים ביום.

פרויקט המטרו הינו הפרויקט התשתיתי הגדול ביותר שבוצע בישראל מאז הקמתה. המיזם כולל רשת של שלושה קווי מטרו, באורך כולל של 150 קילומטרים של מסילות תת קרקעיות, 109 תחנות ב-24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן. קווים אלה צפויים לשרת כשני מיליון נוסעים ביום.

על פי התכנית, קו המטרו הראשון (M1) שיהיה באורך של כ-85 קילומטרים ינוע בציר צפון – דרום, וישרת את הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם תע”ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.

קו המטרו השני (M2) שאושר היום בות”ל יהיה באורך 25 קילומטרים וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.

קו המטרו השלישי (3M) שיהיה באורך 32 קילומטרים, יהוה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קרית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם גליל ים ומערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.

שרת התחבורה’ מירי רגב: “אני מברכת על אישור התכנית היום בות”ל לקו המטרו 2M, אישור התכנית היא אבן דרך משמעותית בהתקדמות של הפרויקט שיביא בשורה אדירה לתושבים ולמבקרים במטרופולין גוש דן וישלים את ה’דנקל’ שפועל כבר בימים אלה, ממנו נהנים למעלה ממאה אלף אזרחים מידי יום. הקו החדש מצטרף לM3 שכבר אושר ולקו M1 שרובו אושר. כחלק מהחזון אליו אני פועלת מיום כניסתי לתפקיד להקים האבים תחבורתיים בכל רחבי מדינת ישראל”.

מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן: “אישור התכנית היום בות”ל להקמת קו המטרו 2M, היא בשורה גדולה לתושבים ולמבקרים בגוש דן. במשרד התחבורה אנו נפעל לקדם את הפרויקט במהירות האפשרית, על מנת לשפר את חיי האזרחים ולהוריד משמעותית את הגודש בכבישי גוש דן, ובמטרה להפוך את תל אביב להאב תחבורתי שמרושת בקווי תחבורה ציבורית וברכבות קלות כחלק מהחזון של שרת התחבורה מירי רגב, בשאיפה להתרחב לכל חלקי הארץ”.

מנכ”ל נת”ע חיים גליק: “אישור התכנית לקו המטרו 2M היא בשורה אדירה ושלב דרמטי בהתקדמות הפרויקט. מדובר בקו חשוב במערכת קווי המטרו, שיחד עם רשת קווי הרק”ל האדום סגול וירוק, אמורים להביא את המהפכה התחבורתית והעתיד למטרופולין גוש דן. נת”ע השלימה את היערכותה לפרויקט האדיר בשורה של מכרזים בהם נבחרו החברות שיובילו את הפרויקט תחת ראש מנהלת המטרו אינג’ נועה אורן שנבחרה לאחרונה לתפקיד. אני סמוך ובטוח שהניסיון הרב והמקצועיות הבלעדית בתחום שמביאה עימה נת”ע, יסייעו בהובלת הפרויקט הזה באופן מוצלח לרווחת כלל הנוסעים בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות