האיש שנפל עליו ענף עץ כבד ומחץ אותו – תובע מיליונים מהעירייה

ענף כבד נפל ומחץ תחתיו אדם בשוק קחתן בעיר העתיקה בבאר שבע  - והפך אותו לשבר כלי • עו"ד רפאל אלמוג הגיש בשמו תביעת מיליונים נגד העירייה
יוני גרין
ג' תשרי התשפ"ד / 18.09.2023 10:21

בחודש אוגוסט 2019, כמדי יום שישי, נערך במדרחוב ברחוב קק”ל בעיר העתיקה בבאר שבע, שוק פתוח למכירת יצירות אמנות וחפצי נוי. באחד מהדוכנים עמד באותה עת ת’, תושב באר שבע כבן 42.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

לפתע נשמע קול נפץ עז ופיצוח מעליו, ולפני שהספיק להגיב, נחת עליו בעוצמה רבה ענף עץ כבד, ומחץ אותו תחתיו.

ת’ הובהל באמבולנס לבית החולים סורוקה בעיר, שם אובחן כסובל, בין היתר, מחבלות בכל חלקי גופו, סחרחורת, כאבים ומגבלה בתנועת כתף שמאל.

ת’ ניסה, לטענתו, להשתקם מהתאונה הקשה אותה עבר, אך למרות הטיפולים והתרופות, מצבו לא השתפר, והוא אף החל לסבול מהתקפי חרדה פוסט טראומתיים (PTSD).

וכך, כשלוש שנים לאחר התאונה הקשה, פנה ת’ לעו”ד רפאל אלמוג, ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, אשר הגיש בשמו, בימים אלה, תביעה נזיקית נגד עיריית באר שבע.

בכתב התביעה נטען, כי העירייה ועובדיה אחראיים לתאונה הקשה ותוצאותיה, באופן בלעדי, בשל התנהלותם הרשלנית.

לטענת עו”ד אלמוג, עיריית באר שבע ועובדיה יכלו למנוע את התאונה אילו רק ערכו סקר עצים מסודר לאיתור מפגעים דומים, ואילו הקפידו לטפל כיאות בעץ שממנו קרס הענף.

לדברי עו”ד אלמוג, עיריית באר-שבע לא ביצעה סקר עצים וגיזום בהתאם למתחייב, כאשר השאירה ענף עץ מסוכן שעלול היה לקרוס בכל רגע, כפי שאכן קרה, ברחוב הומה אדם הנמצא תחת אחריותה.

על פי הנטען בתביעה, לאחר התאונה, ובמשך תקופה ארוכה, עבר התובע טיפולים רבים ובכלל זה טיפולי פיזיותרפיה, וטיפול במרפאת כאב, אבל ללא הטבה משמעותית במצבו האורתופדי.

מלבד הפגיעה הפיזית, כל נטען, גם מצבו הנפשי והקוגניטיבי של התובע החל להתדרדר באופן משמעותי. לדברי עו”ד אלמוג, התובע החל לסבול מחרדות קשות, סיוטים, פלאשבקים, התפרצויות זעם, קשיים בשינה וירידה קשה בזיכרון. הטיפול התרופתי שקיבל לא סייע לשיפור את מצבו הנפשי.

על פי התביעה, בטרם התאונה התובע נהנה מבריאות שלמה, היה עצמאי בתפקודו, ושימש כאב משפחה גאה ומפרנס. בעקבות התאונה, כך נטען, נגרמו לתובע מגבלות רפואיות ותפקודיות קשות ובלתי הפיכות, שילוו אותו לשארית ימיו.

אל כתב התביעה, צורפה חוות דעתו של פרופ’ אהוד אטון, מומחה בכירורגיה אורתופדית, אשר קבע כי התובע סובל מנכות רפואית בשיעור של 15% לצמיתות, בגין הגבלה בהנעת הזרוע השמאלית, וכן חשד לנזק לדיסק המפרקי, המלווה בכאבים.

עו”ד רפאל אלמוג. צילום: אופיר הייב

פרופ’ אטון קובע, כי הפגיעה ביכולת התנועה של התובע ונכותו האורתופדית גורמים לו לכאבים כרוניים ולמגבלה בביצוע רוב פעולות היומיום. התובע, כך על פי חוות הדעת, אף מתקשה בפעולות הפשוטות ביותר, שאותן ביצע בנקל לפני לתאונה, ובכלל זה הלבשה, רחצה ועבודות ניהול משק הבית.

בנוסף, נבדק התובע גם על ידי ד”ר סרג’יו מרצ’בסקי, מומחה בפסיכיאטריה. על פי חוות דעתו של ד”ר מרצ’בסקי, התובע סובל, בעקבות התאונה, מקשיים נפשיים של הפרעת דחק נפשי בתר חבלתי (PTSD) עם הפרעה בינונית בתפקוד הנפשי והחברתי, וכן הגבלה בינונית של כושר העבודה.

לדברי ד”ר מרצ’בסקי, הנכות הנפשית הזמנית ממנה סבל התובע, לאורך שנה וחצי מעת התאונה, מוערכת על ידו בשיעור של חמישים אחוזים. בנוסף על כך, קובע המומחה, כי התובע סובל מנכות נפשית לצמיתות, בשיעור של 20 אחוזים.

לאור זאת, מבקש עו”ד אלמוג מבית המשפט לפצות את התובע לא רק בשל נכויותיו שהתפתחו עקב התאונה, אלא גם עבור כאב וסבל אותם עבר, והוצאות רפואיות, לעבר ולעתיד, שנכפו עליו.

בנוסף מבקש עו”ד אלמוג מבית המשפט לחייב את עיריית באר שבע ואת חברת הביטוח המבטחת אותה, לפצות את התובע בסכום המקסימלי שבסמכותו של בית המשפט (2.5 מיליון שקלים).

התביעה הוגשה בימים אלה לבית משפט השלום ברמלה. עדיין לא הוגש כתב הגנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות