“גלית גוטמן צדקה”: תלונה לרשות השנייה נגד חבר פאנל שהשתלח

סא"ל במיל' אלון אביתר אמר באולפן ערוץ 13 כי גלית גוטמן צדקה באמירה ש"החרדים מוצצי דם" • בעקבות הפרסום בחרדים 10 - 'בצלמו הגיש תלונה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה: "לא ניתן לעבור לסדר היום שוב על הסתה פרועה"
אבי כץ
כ"ח אלול התשפ"ג / 14.09.2023 14:08

תלונה לרשות השניה: אחרי שסא”ל במיל’ אלון אביתר תקף ביום שני השבוע, בפאנל בחדשות 13, את הציבור החרדי וטען כי מגישת הטלוויזיה גלית גוטמן צדקה כשאמרה ש”החרדים מוצצי דם” – שיגר היום (חמישי) ארגון ‘בצלמו’ מכתב תלונה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, כנגד חבר הפאנל ש”הצדיק דברי הסתה נגד חרדים”.

אל תידחפו: איפה עומדים בתחנות של ה’דנקל’ כשמחכים לרכבת?

במכתב של מנכ”ל הארגון שי גליק לנציב נאמר:  “השבוע נחשף באתר חרדים 10 כי חבר פאנל בחדשות 13, אלון אביתר, הצדיק בשידור חי את דברי הבלע החמורים של גלית גוטמן. כזכור גלית גוטמן אמרה בעבר בערוץ 12 ש’החרדים מוצצי דם'”.

גליק מזכיר: “בעקבות כך סערה המדינה וכל בכירי המדינה גינו. למעלה מאלפים תלונות שוגרו אליך נגדה. תקפת אותה בחריפות ובהחלטתך כתבת ואני מצטט: ‘אני סבור כי דבריה של השדרנית, אף שנאמרו במסגרת חופש הביטוי, היו פוגעניים, מבזים, משפילים ומכלילים כלפי אוכלוסיה שלמה. גם כשקיימת מחלוקת בין הצדדים אין מקום על המסך לאמירות מבזות אלה שלא רק שאינן תורמות להרגעת הרוחות אלא עלולות להביא חלילה לפגיעה בציבור זה או אחר’.

” גם גלית עצמה חזרה בה ואמרה: ‘אני מבקשת להתנצל מעומק הלב אם פגעתי במגזר שלם. אני אוהבת את מדינת ישראל, ומתוך דאגה לעתידה יש לי ביקורת חריפה כלפי נציגי המגזר החרדי בכנסת. הדברים נאמרו בתוך דיון על תקציב הממשלה וקרן הארנונה. אבל אין לי שום כוונה לפגוע בכלל המגזר. אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהדברים'”.

גליק מציין, כי “למרות זאת השבוע, בתאריך 12.09 תקף חבר הפאנל את הציבור החרדי וטען כי מגישת הטלוויזיה גלית גוטמן צדקה כשאמרה ש’החרדים מוצצי דם’.

“אביתר אמר: ‘בתוך החברה הישראלית, יש כאן קבוצה ענקית שהולכת וגדלה של אזרחים ישראלים – אני אומר בסוגריים, גלית גוטמן צדקה בהקשר הזה. אני יודע בדיוק מה שתגידו ואני אומר את זה במכוון’.

“מכובדי לא ניתן לעבור לסדר היום שוב על הסתה פרועה. אני קורא לך לפתוח בהליך הפרה נגד חדשות 13 על שידור דברי הבלע הללו. כפי שכבר אמרתי כל הכללה משמעותה אחת – שנאה והסתה ועוד רוע בעולם”.

מנכ”ל בצלמו הדגיש: “לא ייתכן שאחרי החלטתך הברורה נגד דבריה של גלית גוטמן ואחרי התנצלותה והבהרת חברת קשת על חומרת דבריה, ממשיכים  להתהדר בדבריה. עליך להבהיר אחת ולתמיד כי כל שיח גזענית מסית ומכליל נגד חרדים, יתקל מידית בהליך הפרה וקנס של הרשות השניה”.

העתק מהמכתב נשלח אל יו”ר הרשות, מנכ”ל הרשות, יועמ”ש הרשות ושר התקשורת.

כפי שדווח בחרדים 10, סא”ל במיל’ אלון אביתר תקף בפאנל את הציבור החרדי ואמר: “בתוך החברה הישראלית, יש כאן קבוצה ענקית שהולכת וגדלה של אזרחים ישראלים – אני אומר בסוגריים, גלית גוטמן צדקה בהקשר הזה. אני יודע בדיוק מה שתגידו ואני אומר את זה במכוון”.

אשת התקשורת הדר מילר, חברת הפאנל, תהתה: “זה מה שיש לך להגיד עכשיו? בגלל אמירה אומללה של חבר כנסת שאני חושבת שהוא לא ראוי להיות חבר כנסת בממשלת ישראל עם אמירות כאלה, אתה עכשיו מכשיר אמירה של מוצצי דם על החברה החרדית כולה?”

אביתר לא חזר בו: “זו לא אמירה אומללה בכלל. מה שאייכלר מייצג זו עמדה שלטת בתוך החברה החרדית ומבחינת הפוזיציה הפוליטית שלהם, הם לא שותפים במעשה הציוני. הם אנטי ומאידך נהנים מהמשאבים שהמדינה מעניקה להם. נהנים ביג טיים. זה אבסורד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות