המגיש נפעם: רוטמן שוטף את האולם, השופטים קורסים בכיסאות

אלירז שדה התלהב מטיעוניו של יו"ר ועדת חוקה: "השופטים יודעים שהכל משודר לעם והם מנסים הכל כדי להקשות והוא ממשיך. מחזה דמוקרטי אדיר" • אשת תקשורת: "רוטמן עצבן את השופטים לא בגלל צורת הדיבור, אלא כי אמר בפרצוף: אתם על ספסל הנאשמים. איבדתם את אמון העם"
חרדים 10
כ"ו אלול התשפ"ג / 12.09.2023 15:15

איש התקשורת אלירז שדה נפעם מדבריו של יו”ר ועדת חוקה, ח”כ שמחה רוטמן, היום (שלישי) מול 15 שופטי בג”ץ –  במהלך הדיון על העתירות נגד חוק היסוד  לצמצום עילת הסבירות.

דרך לזכות: קח חלק בפדיון שבויים ותזכה להבטחה של גדולי ישראל

שדה כתב על נאומו של רוטמן בדיון: “רוטמן שוטף את האולם, השופטים יודעים שהכל משודר לעם והם מנסים הכל כדי להקשות והוא ממשיך. השופטים קורסים בכיסאות”.

שדה הוסיף: “רוטמן דובר שפתם ומכיר כל נים בעולמם. מחזה דמוקרטי אדיר שאין לשופטים יכולת להתמודד, חושף את העיוות המשפטי בישראל ואת השופטים”.

עו”ד אוריאל חור ניזרי צייץ: “ח”כ שמחה רוטמן עושה בית ספר לדמוקרטיה בבג”ץ שם זזים באי נוכחות בגלל מילה אחת: האמת.”

העיתונאית טל מאיר: “מדהים לראות איך השופטים נעלבים כשח”כ רוטמן מטיח בפניהם מה חושב הציבור. איפה הם היו בחודשים האחרונים?”

העיתונאי יהודה שלזינגר צייץ: “מוזר, זה מרגיש שהשופטים פחות מחבבים את רוטמן”.

אברהם גרינצייג: “הופעה פנטסטית של רוטמן. דיבר מגרונם של כל מצביעי הימין ושל כל דמוקרט באשר הוא”.

אשת התקשורת דנה בצלאל: “שמחה רוטמן עצבן את השופטים לא בגלל צורת הדיבור שלו או בגלל שהתייחס אליהם כצד בדיון, אלא בגלל שהוא הגיש נגדם כתב אישום.

“השופטים רגילים שמתייחסים אליהם כגוף על ניטרלי ומלאכי שמכריע בין הצדדים. רוטמן אמר להם בפרצוף: אתם על ספסל הנאשמים. איבדתם את אמון העם וחרגתם מסמכותכם שלא כדין. מי יפקח על סבירות ההחלטות שלכם? אם הכנסת טועה, היא זו שצריכה לתקן. אתם לא רלוונטיים. והם לא עמדו בזה.

“השופטים נותרו המומים כאילו זו טענה שלא נשמעה מעולם. כאילו אין דיון על ‘אקטיביזם שיפוטי’. הם באמת לא מודעים שעצם הדיון שלהם בחוק יסוד הוא בעייתי? אם כן, זו רמת ניתוק גבוהה מאוד”.

אחד הגולשים הגיב: “קלאסי שבקלאסי: רוטמן הולם בשופטים שלא מצליחים לענות בצורה קוהרנטית בקושי פעם אחת וכל עם ישראל מקשיב. מה עושים? אה, לא מסובך – מה שרק העידית שבאליטה הישראלית מסוגלת לעשות, פשוט אומרים לו שיסיים לדבר כי ‘הדברים שלו קשים’. כפיים לעליונים”. 

הגולש עדו גבעוני: “דוד מול גוליית 2023 – אדם אחד פשוט חובש כיפה צנוע שהציבור מינה, מול 15 שופטי בג”צ שאי אפשר לערער על פסיקתם להחליף אותם או לא לבצע כל פקודה שלהם, נלחם בקרב אבוד מראש וזועק: ‘גם לי מותר להביע את דעתי, גם לנו מגיע דמוקרטיה’. שמו של האדם האמיץ הזה הוא ח”כ שמחה רוטמן האגדי והוא עומד שם ומייצג את כולנו”.

שידור חי מהדיון:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות