משלוחן שתלש מזוזה מבניין בחריש וזרק לפח – נעצר ושוחרר בתנאים

שוטרי תחנת עירון איתרו ועצרו צעיר, נער בן 16, תושב האיזור, בחשד שתלש מזוזה מבניין בחריש והשליך אותה לפח • הוא נחקר בתחנת המשטרה ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים • בצלמו: דורשים מהמשטרה להגיש כתב אישום במהירות
חיים טוויל
כ"ה אלול התשפ"ג / 11.09.2023 11:43

שוטרי תחנת עירון פתחו אתמול בחקירה, עם קבלת תלונה על פגיעה ברגשות דת, לאחר שמשלוחן נצפה תולש מזוזה מדלת כניסה לבניין בעיר חריש ומשליכה לפח האשפה.

תנו ניחוש: מה יקרה לנוסע שפקח ימצא אותו ב’דנקל’ ללא תיקוף?

בזכות פעולות חקירה אופרטיביות שבוצעו על ידי שוטרי תחנת עירון, אותר ונעצר צעיר תושב האיזור, בחשד לביצוע המעשה.

החשוד, קטין בן 16, נעצר ונחקר בתחנת משטרת עירון ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים.

אימו נחקרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה.

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, השבוע נעלמה מזוזה מכניסה ראשית של בניין בחריש. לאחר בדיקה במצלמות האבטחה התגלה משלוחן ערבי שהגיע בשליחות סניף של רשת מזון, אשר היה בדרכו להביא ארוחה. בתיעוד הוא נראה מבחין במזוזה, תולש אותה ומשליך לפח.

הדיירים אשר צפו במחזה הזדעזעו ופנו לארגון ‘בצלמו’. הארגון, באמצעות עו”ד מיכאל ליטווק, הזדרז להגיש תלונה למשטרה עם התיעוד, שאינו מותיר מקום לספק.

מדוברות רשת המזון נמסר: “ראינו את הסרטון – זה לא עובד שלנו, זה עובד של חברת שליחויות ובגין האירוע הוא לא עובד איתנו לאלתר”.

חברת המשלוחים מבאקה אל גרבייה שיגרה אל ארגון ‘בצלמו’  ‘מכתב התנצלות’: “מרגע שהושמעו דיווחים שהשליח החדש שלנו חרג מהנהלים החברתיים והאתיים שלנו, הגענו למסקנה שהתגלה פרט לא יציב ולא הולם לתפקידו. לפיכך, ברצונינו להודיע לכם כי פטרנו את השליח/עובד מחברתנו המצביע על אי-התאמה לערכים שלנו.

“ברצוננו להבין שהחוויה המביאה לאירוע הזה אינה נעימה לכם כמו גם לחברת המשלוחים, אנא קבלו את ההתנצלות שלנו. אנחנו מבינים כי כל אדם יכול לעשות טעויות, ונשמח אם תתנו לנו הזדמנות לשנות ולשפר”.

עורך דין מיכאל ליטווק, שהגיש את התלונה בשם ארגון בצלמו: “מדובר במקרה חמור ובפגיעה חמורה בעם היהודי כולו. אנו מברכים על ההגעה המהירה לחשוד וחקירתו יחד עם אימו ומצפים מהמשטרה והפרקליטות לפעול למיצוי הדין עם החשוד ולהעמדתו לדין”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “מדובר במעשה אנטישמי לכל דבר ועניין. לו הדבר היה קורה בחו”ל כל העולם כולו היה מזועזע והפורע היה נעצר ונכלא לשנים רבות. החוק בישראל הוא ברור – פגיעה ברגשות דת הינה עבירה חמורה על החוק ועונשה עד שלש שנות מאסר.

“אנחנו דורשים ממשטרת ישראל ופרקליטות המדינה לא לטייח תיק זה, אלא למצות עם האנטישמי את חומרת הדין להגיש באופן מידי כתב אישום ולוודא שהוא ישלם מחיר כבד על מעשהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות