הלוי: ‘עמדתנו ברורה – גיוס לכולם, מכמה שיותר חלקים באוכלוסייה’

הרצי הלוי על הקריאות לסרבנות: "כל מי ששוקלים לא להתגייס, ישאלו את עצמם מה יהיה אם כולם ינהגו כמותם" • "אנו מתנגדים לכל שימוש שנעשה במדים לטובת המחלוקת"
חרדים 10
כ' אלול התשפ"ג / 06.09.2023 20:21

הרמטכ”ל הרצי הלוי התייחס הערב (רביעי) לתופעת הנערים שמסרבים להתגייס – ורמז בנאומו על האפשרות שיחוקק חוק שיפטור צעירים חרדים מלהתגייס.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

הלוי תקף את חוק הגיוס המתגבש: “בימים אלה מתקיים שיח ער על מקומו של צבא העם. מול סימני השאלה, אני רוצה להציב סימני קריאה. מדינת ישראל חייבת למען ביטחונה להמשיך ולקיים את מודל צבא העם. זהו מודל המחייב גיוס מכמה שיותר חלקים באוכלוסייה הישראלית. בהתאמות הנכונות, יש מקום ויש דרך ליישם זאת בחברה הישראלית המתפתחת. עמדתנו ברורה – גיוס לכולם”.

הוא הדגיש: “במשך 75 שנה – זה סוד כוחו של צה”ל. בייחוד בימי מחלוקת בחברה הישראלית, צה”ל הוא הפתרון המאחד והמלכד, ויש בו מקום לכולם”.

הרמטכ”ל הבהיר: “מול צעירים השוקלים לא להתגייס, האמירה היא ברורה, אנחנו נחיה כאן, במדינת ישראל, תמיד. לשם כך עלינו להגן. כל מי ששוקלים לא להתגייס, ישאלו את עצמם מה יהיה אם כולם ינהגו כמותם. בימים של מחלוקת, קשה ככל שתהיה, אסור לאבד כיוון. צה”ל הוא המקום הנכון להיות בו. המטרה ערכית וראויה והדרך ברורה”.

בהמשך התייחס למתקפה על צה”ל מצד פוליטיקאים: “בימים של מחלוקת, מול קולות מבחוץ המנסים להשפיע על צה”ל, קולות שאינם אמונים על הביטחון ואינם נושאים באחריות לו, אנחנו בצה”ל לא בוחרים צד. עלינו מוטלת האחריות הבלתי מתפשרת לכשירותו של צה”ל וללכידות השורות בו. לא רק היום, כי אם לשנים רבות קדימה.

“אנו מתנגדים לכל שימוש שנעשה במדים לטובת המחלוקת, בסדיר ובמילואים – המדים אותם מדים. צה”ל בוחר תמיד להגן על המדינה. בכל מצב, מול כל אויב ומול כל אתגר. בנחישות וללא תנאי”.

לסיום קרא למפקדי היחידות: “המשיכו לעשות לכשירות וללכידות, דאגו למצות קשר זה עם החברֹות המאמצות, למען רווחת החיילים ופיתוחם. מנהלי החברות – יש לנו הכבוד לחזק איתכם ביחד את ביטחון המדינה ואת כלכלת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות