הגר”ד לאו לעורכי הדין: ‘ציבור גדול מרגיש שלא מבינים את הערכים שלו

הרב הראשי התייחס בהופעה ב'וועידת המשפט' של לשכת עורכי הדין לרפורמה המשפטית: "אנחנו חייבים לתת הרגשה לכולם שאנחנו שומעים אותם, אז אולי לא יגיעו מבחוץ וינסו לתקן את המערכת"
יוסף גרינבוים
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 18:37

הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, התייחס היום (שני) באופן חריג בהופעה ב’וועידת המשפט’ של לשכת עורכי הדין, לרפורמה המשפטית ולקיטוב בישראל.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

“ישנה תחושה שיש ציבור גדול שמרגיש שלא מבינים את הערכים שחשובים לו”, אמר הרב הראשי, “הנקודה הזו היא קריטית וחייבים לדעת שכדי לפתור את המצב הזה אנחנו חייבים להבין אחד את ערכי השני.

“ברור שלא נכון שיש ציבור שלא רוצה משפט, כי זה דבר שנדרש לנו כחברה, אבל בנקודה הזו צריך למצוא את הדרך שלא יהיה מישהו שירגיש שלא מבינים את הערכים שלו”.

הגר”ד לאו הדגיש: “אני כואב את המצב במדינה. אף אחד לא ציפה ששנה זו,  הקיטוב, הריחוק וההתבטאויות של ציבור זה כלפי ציבור אחר יחריפו מיום ליום.

“כאשר אנחנו שומעים שיש קהלים שלא מוצאים את עצמם במערכת המשפט, בואו נחשוב מה אנחנו יכולים לעשות בנושא. בואו נחשוב איך אנחנו יכולים לשפר את עצמינו, אני אומר את זה גם ביחס לבתי המשפט וגם ביחס למערכת בתי הדין”.

לדבריו, “אנחנו חייבים לתת הרגשה לכולם שאנחנו שומעים אותם, אז אולי לא יגיעו מבחוץ וינסו לתקן את המערכת”.

הרב לאו הוסיף: “לכולנו יש בית משותף, בחודשים האחרונים ניתן לראות שהדרך בה הלכנו לא הועילה לנו – לא לחברה ולא למדינה, אז בואו נחשב מסלול מחדש. כאשר נקשיב ונבין שיש בבית מקום לכולם, לכל אחד ואחת יש את הכבוד והיחס שמגיע להם, וכאשר נבין את זה ונדע ביחד לחפש ולמצוא את הדרך הנכונה נזכה בעזרת ה׳ לשנה טובה, שמחה ומבורכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות