שני קינוחים שהאורחים ידברו עליהם עד שנה הבאה: מלבי וכנאפה

אם אתם מארחים או מתארחים בראש השנה, בטח כבר התחלתם לחשוב מה להכין לקינוח • השוקוליטיירית והקונדיטורית מורן טביב זדה, בעלת הקונדיטוריה Très jolie -קונדיטוריית בוטיק צרפתי עם פיוז'ן ישראלי, משתפת במתכונים למלבי ולכנאפה מושלמים 
יעל חן
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 11:10
מלבי

המתכון הראשון הוא מתכון למלבי שכבר הפך למסורת בשולחן החג של טביב-זדה, הקינוח שכולם מחכים לו בכל חג, והוא גם טבעוני.

כלים: מטרפה, לקקן, סיר, קעריות או כוסות למלבי.

מצרכים:

400 גרם קרם קוקוס

400 גרם מים

140 גרם סוכר

30 גרם מי ורדים

חצי כפית מחית וניל

65 גרם קורנפלור

+חצי כוס מים לפתיחת הקורנפלור

אופן ההכנה:

1. שמים בסיר קרם קוקוס שמנת סוכר מי-ורדים ומחית וניל ומביאים לרתיחה חזקה.

2. מערבבים עם מעט מים את הקורנפלור בעזרת מטרפה, עושים השוואת טמפרטורות ושופכים את תערובת הקורנפלור חזרה לסיר, מביאים לרתיחה חזקה מאוד (בישול בטמפ’ גבוהה עד לבעבוע חזק מאוד תוך כדי ערבוב).

3. שופכים אל מד ליטר ויוצקים ישר לתבניות. מקררים לטמפ’ החדר ומעבירים לקירור.

 

כנאפה 

המתכון השני הוא קינוח חלבי הכי אהוב שיש. הוא אולי נראה מסובך להכנה בבית אבל בעצם פשוט למדי. להגשה כדאי להצטייד בפיסטוקים גרוסים, ורדים מיובשים וגלידה.

כלים: מחבת רחבה, סיר בינוני וקערה לקדאיף.

מצרכים:

כ-400 גרם קדאיף מופשר במקרר, חמאה חומה, סירופ סוכר ומי זהר,

למילוי –

300 גבינת ריקוטה, גרידה מחצי לימון, אופציונאלי – דובדבני אמרנה חצויים ומסוננים.

לסירופ סוכר- 250 גרם מים, 225 גרם סוכר, מי זהר מיץ מחצי לימון.

אופן ההכנה:

1. נכין מראש – סירופ סוכר – אנחנו נשתמש בו קר

להביא לרתיחה סוכר ומים, להנמיך ולבשל עוד כ-10 דקות, להוסיף מי זהר וחצי מיץ לימון ולקרר לחלוטין

2.מערבבים את גבינת הריקוטה עם גרידת הלימון ומניחים בצד.

3.מכינים חמאה חומה: שמים 400 גרם חמאה בסיר בינוני ומביאים לרתיחה, לאחר רתיחה מנמיכים וממשיכים לבשל עד שצבע החמאה הופך חום ונהיה ריח אגוזי נהדר בכל הבית. מעבירים דרך מסננת ומניחים להתקרר מעט בטמפ’ החדר – רק להתקררות ולא להתמצקות.

4. פותחים את שערות הקדאיף בקערה מזלפים כמה כפות מהחמאה החומה וממשיכים לפתוח את השערות עד אשר כולן מצופות חמאה. אם צריך מוסיפים עוד חמאה.

5. משמנים מחבת בחמאה,ניצור שכבה ראשונה – מסדרים מחצית משערות הקדאיף עד שמגיעים לשולי המחבת, חשוב מאוד שלא נראה את תחתית המחבת, מעל מניחים בזהירות את גבינת הריקוטה בעזרת כף ונשאיר שוליים של הקדאיף (מי שבוחר להשתמש בדובדבנים- מניחים מעל הריקוטה) נסדר מעל הריקוטה את השכבה השנייה של הקדיף ונהדק בזהירות בעזרת כף היד.

6. נבשל את הכנאפה על אש בינונית עד לצבע זהוב, נהפוף את הכנאפה בזהירות על צלחת רחבה ונחליק חזרה למחבת – הצד שהיה למעלה עכשיו יהיה למטה. כאשר הכנאפה זהובה גם מלמטה , כאשר זה עוד על האש נשפוך מעל את הסירופ סוכר – עד לספיגה.

ה-Très jolie הוא פטיסרי ויינואסרי צרפתי עם פיוז’ן ישראלי שלוקח השראה מרחבי העולם. את המאפים, השוקולד והקינוחים המוגשים בו מכינה השפית פטיסרי והשוקוליטיירית – מורן טביב זדה מבאר שבע. בנוסף, טביב-זדה השתתפה לאחרונה בתוכנית “הקינוח המושלם” ששודרה בערוץ 12, וכבשה בביס הראשון את שולחן השופטים מקרין גורן, אהרוני ועד אסטלה, שטעמו מהקינוח המטורף שהכינה.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות