מחבל הגיע בחזות חרדית – ודקר: פצוע בינוני בפיגוע דקירה בירושלים

ישראלי כבן 22 נפצע בינוני בפיגוע דקירה בתחנת הרכבת ברחוב שבטי ישראל • איש הצלה: "ראיתי את הפצוע שוכב על המדרכה עם פצע דקירה, ומדווח בטלפון למשפחתו" • אזרח שסייע לנטרל את המחבל: "הגיע בחור צעיר מאחורינו, הוציא סכין גדולה. הסתובב וניסה לדקור. התנפלנו עליו"
חיים טוויל
י"ד אלול התשפ"ג / 30.08.2023 21:29

ישראלי כבן 22 נפצע הערב (רביעי) באורח בינוני בפיגוע דקירה בתחנת הרכבת הקלה ברחוב שבטי ישראל בירושלים.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

לוחם מג”ב שהיה במקום הצליח לחסל את המחבל על הרציף בתחנת הרכבת.

על פי עדויות מהמקום, המחבל בן ה-14 בלבד, הגיע כשהוא לבוש בחזות של חרדי, ולפתע דקר את הצעיר בגבו.

אלדד בר כוכבא, שסייע לנטרל את המחבל, שיחזר בשיחה עם עיתונאים את רגעי האימה: “ישבתי עם אשתי בתחנת הרכבת הקלה. הגיע בחור צעיר מאחורינו, הוא הוציא סכין גדולה. הוא הסתובב וניסה לדקור. התנפלנו עליו, נתתי לו בעיטה חזקה לפרצוף וליד, ונפלה לו הסכין. מדובר בבחור צעיר בגיל 17 או 18. לוחם משמר הגבול הגיע בריצה וירה בו. האירוע נמשך אולי 30 שניות”.

מתחקור ראשוני עולה, כי לוחם מג”ב ירושלים שנסע ברכבת, הבחין בהתרחשות, ירד מיד מהרכבת וביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו.

ד”ר שלמה גנסלר, רופא מתנדב איחוד הצלה העניק טיפול רפואי ראשוני  לפצוע, שנפצע בגבו ברחוב שמעון הצדיק: “הענקתי סיוע ראשוני לפצוע שנפצע כתוצאה מדקירה בגבו. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק. בשלב זה מצבו מוגדר בינוני ויציב. עקב אופי האירוע טופלו מספר נפגעי חרדה ע”י צוותי חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה”.

הפראמדיקים של מד”א אלעד רוזמרין ושרה קאפח סיפרו: “כשהגענו לתחנת הרכבת ברחוב שמעון הצדיק, ראינו גבר כבן 25 בהכרה מלאה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני”.

חובש רפואת חירום אלעזר זאבי הוסיף: “הייתי בקרבת מקום והוזנקתי לאירוע. ראיתי את הפצוע שוכב על המדרכה סמוך לרציף הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, כשהוא בהכרה מלאה עם פצע דקירה וכשהוא מדווח בטלפון לבני משפחתו.

“העלנו אותו למיטת האמבולנס והעברנו אותו לצוות הניידת טיפול נמרץ של מד”א שהגיעה במהירות למקום ופינתה אותו לבית החולים במצב בינוני”.

ממד”א נמסר כי בשעה 21:06 התקבל דיווח על גבר שנדקר סמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שבטי ישראל וככל הנראה נמלט לרחוב שמעון הצדיק בירושלים. חובשים ופראמדיקים העניקו לו  טיפול רפואי ופינו לבי”ח שערי צדק גבר כבן 25 במצב בינוני, עם פצעי דקירה.

המרכז הרפואי שערי צדק: ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובא פצוע בשנות ה-20 לחייו מפיגוע הדקירה בתחנת הרכבת הקלה. הפצוע במצב בינוני, יציב ובהכרה מלאה. לאחר הערכה ראשונית בחדר הטראומה הועבר לבדיקות הדמיה ולהמשך טיפול.

מנהל יחידת הטראומה, ד”ר אלון שורץ: “הפצוע כבן 22 הגיע בהכרה מלאה ובמצב יציב עם פצע דקירה בפלג גוף עליון. לאחר הערכה ראשונית ובדיקות הדמיה הועבר להמשך אשפוז והשגחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות