שלוש שנות מאסר לחייל שהרג בשוגג את רב”ט ברוך כברתה ז”ל

דייני בית הדין הצבאי קיבלו את הסדר הטיעון עם הלוחם היורה - שהורשע בפליטת כדור שגרמה למותו של רב"ט ברוך כברתה ז"ל • ביצע פעולות בנשק למרות שידע שהוא לא נצור, מה שהוביל לגריפת כדור ולירי שפגע בכברתה - ולאחר מכן ביקש מחייל אחר שלא יספר על מה שאירע
חיים טוויל
י"ג אלול התשפ"ג / 30.08.2023 17:39

בית הדין הצבאי “נווה צדק” בבית ליד קיבל היום (רביעי) את הסדר הטיעון שנחתם עם לוחם גדוד ארז שירה בשוגג בחברו ליחידה ברוך כברתה ז”ל –  וגזר עליו שלוש שנות מאסר.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

בנוסף נקבע, כי ישלם פיצויים למשפחת המנוח בסך 13,270 שקלים, שהוא הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק הצבאי.

האירוע התרחש בבסיס ענתות בתחילת השנה.

על פי כתב האישום שהגישה התביעה הצבאית, בלילה שבין ה-2 ל-3 בינואר 2023, החייל נכנס לחדר מגורים שבו שהו חיילים אחרים. הוא נטל כלי נשק של חייל אחר, שבו מחסנית שהכילה כדורים. הנאשם הבחין בכך שניצרת הנשק במצב “בודדת”, וביצע פעולות שונות בנשק, באופן שהביא לגריפת כדור לבית הבליעה ולירי כדור.

הוא פגע בכברתה ז”ל וגרם למותו. לאחר מכן, ביקש הנאשם מחייל אחר שלא יספר על שאירע בחדר.

בפרקליטות הצבאית העמידו את הלוחם לדין בעבירה של המתה בקלות דעת ושיבוש הליכי משפט, והסבירו שמדובר בעונש כבד. לטענתם, לשם השוואה, הלוחם שירה למוות ביונתן גרנות, הוטל עונש של 26 חודשי מאסר.

מדובר צה”ל נמסר: “התביעה הצבאית עמדה בקשר עם באת כוחה של משפחת כברתה, עדכנה אותה בהתקדמות ההליכים, הביאה בפניה את פרטי הסדר הטיעון וקיבלה את עמדת המשפחה.

“העונש שהוטל על החייל מבטא החמרה ביחס לרמות הענישה הנהוגות, ומשקף את החומרה הגלומה באירועים מסוג זה. צה”ל ימשיך לפעול למיגורם של מקרים אלה ולמיצוי הדין בעבירות בנשק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות