פרקליטי יאיר נתניהו: על בנו של ראש הממשלה חלים כללים אחרים?

אחרי שביהמ"ש חייב את יאיר נתניהו לפצות את כשדי בסכום של 130 אלף שקלים, תוך שהשופט מתייחס לכך שהוא בנו של רה"מ - סנגוריו עולים למתקפה: "אסור שיהיה דין אחד ליאיר נתניהו ודין אחר לכל השאר. אנו בוחנים אפשרות להגשת ערעור"
אבי כץ
י"ג אלול התשפ"ג / 30.08.2023 17:23

עורכי דינו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיבו אחר הצהרים (רביעי) על החלטת בית המשפט בכפר סבא לחייב אותו בתשלום פיצויים בסך 130 אלף שקלים פיצויים לדנה כשדי, שתבעה אותו בגין הוצאת לשון הרע – לאחר שטען בציוצים כי ניהלה קשר אישי עם בני גנץ כשהייתה פעילה במפלגת כחול לבן.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

עורכי הדין אמרו: “אף שבית המשפט דחה את טענותיה המופרכות של דנה כשדי כאילו יאיר נתניהו הטריד אותה ופגע בפרטיותה, הוא בכל זאת חייב את יאיר בסכום עתק על שיתוף פוסט”.

הם הוסיפו: “למרות שהחוק צריך להיות שווה לכולם, מאמירתו של בית המשפט משתמע שבגלל שיאיר הוא בנו של ראש ממשלה חלים עליו כללים אחרים. אסור שיהיה דין אחד ליאיר נתניהו ודין אחר לכל השאר. אנו בוחנים אפשרות להגשת ערעור”.

כשדי תבעה את נתניהו בעקבות שני ציוצים שצייץ בטוויטר. בכתב ההגנה של נתניהו צוין: “בפרסומי הנתבע אין רמז, ולא הייתה כוונה לרמוז שהתובעת קשורה בקשר אינטימי כלשהוא עם גנץ. מי שבכל זאת קישר ביניהם עשה כן בפרשנות אישית שלו ובלי קשר לנתבע, המתנגד לאותן רמיזות”.

בחודש אפריל העיד נתניהו במסגרת התביעה – וטען: “אני יודע שהמטרה העיקרית היא נקמה של גנץ בי. הוא לא יכול לתבוע אותי ולא רוצה שהדברים האלה יעלו, לכן הוא משתמש בדנה כשדי”. הוא הוסיף: “כפי שפורסם, בני גנץ היה סחיט בידי איראן. פורסם שהאיראנים פרצו לטלפון שלו ומצאו שם סרטון שהוא שלח”.

השופט רונן פלג כתב בפסק הדין: “בית המשפט מצא כי הציוצים שפרסם הנתבע בעניין התובעת, פעילה פוליטית זוטרה במפלגת כחול לבן, היו רחוקים מלהיות תמימים. הציוצים יצרו אצל מי מעוקביו של הנתבע קשר מיידי אל אותן הכפשות… התובעת נבחרה על ידי הנתבע במקרה, והייתה מבחינתו ניזוק משני. הנתבע היה אדיש לחלוטין לשמה הטוב ולהשלכות הפרסומים לגביה”.

השופט מתח ביקורת חריפה כלפי יאיר נתניהו: “הפרסומים שנסקרו וצוטטו בפסק הדין והתגובות שנלוו להם, הם דוגמה מובהקת לשיח האלים, הבוטה ולעתים גם המביש המתנהל ברשתות החברתיות. חלק מהאמירות מזעזעות ממש ומשולחות כל רסן. על רקע זה, ראוי לכל אדם, ומקל וחומר לבנו של ראש ממשלת ישראל, שמספר עוקביו כאמור רב מאד, להפגין ריסון עצמי וזהירות בהתבטאויות ובפרסומים.

“ראוי להבהיר לנתבע וליתר המשתמשים ברשתות החברתיות, כי גם בשימוש היומיומי הנעשה בכל מקום באמצעות הטלפונים הניידים ובאמצעים אחרים, יש להישמר מפגיעה בשמם הטוב של אחרים.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות