למה היזם מציע למכור את מניותיו ב’פאפאיה’ בהנחה של כ-90%?

מנכ"ל קרן ההון סיכון 'Group 11' דובי פרנסס הציע את אחזקותיו במחיר מדהים, בגלל סכסוך מתוקשר בינו לבין המייסדת ומנכ"לית עינת גז • מקור הסכסוך: הודעתה של גז כי תוציא את כספי 'פאפאיה' מישראל בגלל הרפורמה המשפטית
חרדים 10
י"ב אלול התשפ"ג / 29.08.2023 15:56

דובי פרנסס, מייסד ומנכ”ל קרן ההון סיכון ‘Group 11’, הציע לבעלי מניות בחברה ‘פאפאיה גלובל’ לקנות את מניותיו בחברה בהנחה של כמעט 90% ביחס לשווי השוק של החברה מ-2021.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במכתב שהפיץ ציין פרנסס כי מנכ”לית ומייסדת ‘פאפאיה’, עינת גז, הכריזה כי החליטה להוציא את כספי החברה מישראל, בגלל הרפורמה, בלי הודעה מוקדמת לקרן ההון סיכון והוא אף הפציר בה שלא ליישם את החלטה.

פרנסס הוסיף ותקף: “פעולה פשוטה זו של ניצול חופש הביטוי שלי תוך הבעת דעה ששונה מזו של המנכ”לית בעניין שקשור לחברה הביאה לתגובה קיצונית וקשה של מנכ”לית החברה, שכפי הנראה החליטה להכריז מלחמה על ‘Group 11′ ועליי אישית, תוך שהיא משתמשת בסמכויותיה כמנכ”לית החברה ומנצלת אותן לרעה”.

לטענתו, בכירים ב’פאפאיה’ מסרבים לחלוק עם הקרן מידע בנוגע לחברה.

פרנסס עקץ ואמר כי אם החברה לא תרצה לקנות את חלקו בהנחה הנדיבה, בכוונתו להעביר את ההצעה לגורמים שלישיים.

ב’כאן חדשות’ צוין, כי נראה כי מטרת המהלך להביך את גז ותומכיה ולהראות כי בניגוד לחזות של יוניקורן מצליח ומבוסס, מצבה האמיתי של ‘פאפאיה’ רחוק מכך.

על פי ההצעה, מניות ‘Group 11’ יימכרו במחיר של כ-12.5 מיליון דולר, המשקף שווי חברה של 444 מיליון דולר. החברה גייסה לפני שנתיים לפי שווי שוק של 3.7 מיליארד דולר.

על פי ההצעה, ‘Group 11’, תהיה זכאית לתוספת של 15 מיליון דולר אם החברה תגיע לאקזיט המשקף לה שווי של מעל מיליארד דולר.

עינת גז צייצה בתגובה: “הדבר הכי טוב שקרה לי היום – הזדמנות לקנות מניות במחיר רצפה בחברה שאני מאמינה בה מאד (אובייקטיבית), ולהכניס משקיעים בעלי ערך לחברה”.

מפאפאיה גלובל נמסר בתגובה: “פאפאיה גלובל היא מובילת שוק עולמית בתחום השכר והפיירול שממשיכה לצמוח בשיעור צמיחה גבוה שנה אחרי שנה. פאפאיה גלובל פנתה בעצמה לגרופ 11 כבר לפני מספר חודשים והציעה לרכוש מהם את כלל האחזקות, ועינת אישית מובילה קבוצת משקיעים לרכישת כלל המניות, כל ניסיונות ההשחרה של עינת על ידי דובי לאחר התבטאויותיו האחרונות מגוחכים.

“המכתב נשלח לתקשורת לפני שהגיע לחברה ומעיד על התנהלותו של דובי פרנסיס שבוחר להעדיף את מלחמותיו האישיות על פני טובת משקיעיו. קבוצת המשקיעים בראשות עינת גז שמחה לקנות את המניות במחיר מציאה. כמו שנאמר סוף מעשה במחשבה תחילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות