“מה שליצמן עשה זו בגידה”: נפגעות מלכה לייפר רוצות שיתנצל בפניהן

אלי סאפאר וניקול מאייר, שתיים מהנפגעות של מלכה לייפר, מנהלת בית הספר החרדי במלבורן, שוחחו בריאיון ברשת ב על גזר הדין ששלח אותה ל-15 שנים בכלא האוסטרלי - ועל השר לשעבר שניסה לסייע לה לחמוק מעונש: "הוא גרם לנו לשנים רבות נוספות של טראומה"
חרדים 10
ז' אלול התשפ"ג / 24.08.2023 14:58

אלי סאפאר וניקול מאייר, שתי התלמידות בהן פגעה המנהלת לשעבר מלכה לייפר, שוחחו היום (חמישי), בריאיון לליאת רגב וורד פלמן בתוכנית בחצי היום ברשת ב  – על התחושות לאחר שבית המשפט באוסטרליה גזר עליה  15 שנות מאסר, בגין ביצוע מעשים חמורים.

השתיים מפנות אצבע מאשימה גם כלפי שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, שניסה לסייע ללייפר לחמוק מהעונש. “מה שהוא עשה זה ברמת בגידה”, הן אומרות.

האזינו לריאיון המלא עם אלי וניקול:

השתיים הוסיפו, שהשר לשעבר צריך להתנצל בפניהן ולספק הסברים. “הוא גרם לנו לשנים נוספות ורבות של טראומה בגלל ההתערבות שלו. הוא ניצל לרעה של הסמכויות והמעמד הגבוה שלו”.

על גזר הדין הן אומרות: “אנחנו מרגישות הקלה מאוד גדולה, ביחס לסטנדרט באוסטרליה זה נחשב עונש סביר. באוסטרליה אין דיווחים כמעט על נשים שנתקפות, עכשיו יהיה פתח לתלונות נוספות. עכשיו אנשים יבינו שאי אפשר לברוח לישראל כדי להתחמק מלעמוד לדין”.

בית המשפט באוסטרליה גזר היום 15 שנות מאסר על מלכה לייפר בגין עבירות של מעשים חמורים  שביצעה בשתיים מתלמידותיה.

לייפר, מנהלת לשעבר של בית ספר חרדי בעיר מלבורן, הורשעה ב-18 סעיפים.

היא נמלטה לישראל ולאחר הליך של כשבע שנים הוסגרה לאוסטרליה בשנת 2021.

במסגרת הפרשה, שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן הורשע שפעל לסייע ללייפר בהליכיה המשפטיים. לפי כתב האישום המקורי, הוא פעל באופן פסול במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה התקופה, ולגרום לכך שיחזור בו מעמדתו וישנה את חוות הדעת שמסר באשר למצבה הנפשי של לייפר, כך שייקבע שאיננה בת הסגרה.

עם ליצמן נחתם הסדר טיעון, במסגרתו הוא פרש מן החיים הפוליטיים ונקנס באופן סמלי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות