בשכונה החדשה בבית שמש חגגו הכנסת ס”ת של זוכי הגרלת ‘יד לאחים’

החגיגה הראשונה בשכונה החדשה: תושבי רמה ד' בבית שמש חגגו השבוע עם משפחת פקטור את הכנסת ספר תורה מהודר ומפואר, בו זכו בהגרלת 'יד לאחים' המסורתית • בהמלצת ידידים ורבנים החליטה המשפחה מרמה א' להכניס את ס"ת החדש לבית הכנסת בקצה השני של העיר
אבי כץ
ז' אלול התשפ"ג / 24.08.2023 12:57

תושבי רמה ד’ בבית שמש חגגו השבוע עם משפחת פקטור את הכנסת ספר תורה מהודר ומפואר, בו זכו בהגרלת ‘יד לאחים’ המסורתית, שנערכה בערב חג השבועות  בין כלל השותפים למצוות פדיון שבויים.

בהמלצת ידידים ורבנים החליטה משפחת פקטור המתגוררת ברמה א’ להכניס את ס”ת החדש לבית הכנסת ‘אוהל תורה’ בשכונת רמה ד’ הנמצאת בקצה השני של העיר.

ב’יד לאחים’ העלו על נס את החלטתם לתרום את הספר לבית כנסת חדש הנחנך בדיוק בימים אלו, לקראת הימים הנוראים, למרות שבשל כך לא יעלה בידם להשתמש בו באופן אישי.

בכתיבת האותיות בבית המשפחה כובדו האדמו”ר מסידילקוב  והמקובל רבי שלמה בוסו – נכדו של הבבא-סאלי זיע”א.

תושבי השכונה וידידים נהרו אל הבית והשתתפו גם הם בכתיבת האותיות, כאשר מי שבלטו בנוכחותם הם בני המשפחה שהגיעו מחו”ל כדי להשתתף בחתונת בתם של הזוכים שנערכה בשעה טובה יומיים לפני כן.

לאחר מסירת הספר לידי אב המשפחה ר’ אבי פקטור מידי נציג ‘יד לאחים’, הרב חיים אייזנברג, יצאו המשתתפים לתהלוכה קצרה ברמה א’ ומשם המשיכו לתהלוכה מרכזית וארוכה יותר שנערכה ברמה ד’, בה שוכן כאמור בית הכנסת אליו הוכנס ספר התורה.

תושבי האזור הגיעו להשתתף בתהלוכה וכמה מהם ציינו כי מכיוון שמדובר בשכונה חדשה הרי שזו הכנסת ס”ת הראשונה באזור.

גם בתהלוכה זו, כבתהלוכות הקודמות של זוכי ‘יד לאחים’, חילקו פעילי הארגון לפידים לילדים ורכב מפואר נסע בראש התהלוכה עם ליווי מוסיקלי.

רבים מתושבי השכונה גדשו את בית הכנסת החדש, כשהם רוקדים במשך שעה ארוכה בליווי תזמורת. לאחר הכנסת ספר התורה להיכל, אמירת הפסוקים ותפילת ערבית, נערכה סעודת המצווה בשילוב סעודת שבע ברכות לבת המשפחה.

הרב יואב זאב רובינסון, נציג ‘יד לאחים’, נשא דברים בשפה האנגלית. בדבריו עמד על כך שספר התורה שהוכנס לבית הכנסת החדש יהיה זכות גדולה לבני המשפחה לקראת הימים הנוראים, כשבו בזמן יעזור הספר לתושבי האזור לחגוג את החגים כדבעי.

אב המשפחה ר’ אבי פקטור הודה ל’יד לאחים’ על כך שעמדו בהבטחתם ומלבד ספר התורה המהודר והמפואר, קיבלה המשפחה כתר יפיפה, מעיל לתפארת וכן את המודעות המזמינות לתהלוכה, התהלוכה עצמה, רכב מיוחד שילווה את התהלוכה וכמובן את סעודת המצווה שנערכה ביד רחבה.

“עלינו מארה”ב לפני כמה שנים, אבל כבר שם שמענו על פעילות יד לאחים להצלת נפשות ותרמנו לה בחפץ לב. אנו שמחים ומאושרים הן על תמיכתנו בפעילות החשובה והן על הגשמת החלום שלנו לזכות בספר תורה משלנו”, סיכם ר’ אבי פקטור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות