טרגדיה: נפטרה היולדת החרדית שהתמוטטה בביתה עם תאומות

מרת שושנה נויברט ע"ה, תושבת שכונת רוממה בירושלים, התמוטטה ביום ראשון שעבר בביתה - יום לפני ניתוח קיסרי מתוכנן - וב'שערי צדק' יולדו שתי תאומות במצב אנוש • ביום שלישי שעבר נפטרה אחת התאומות והלילה נפטרה האם • מצב של התאומה הנוספת - קריטי
חיים טוויל
ז' אלול התשפ"ג / 24.08.2023 09:35

טרגדיה קשה: כשבוע וחצי אחרי שהובהלה אל המרכז הרפואי ‘שערי צדק’ כשהיא מחוסרת הכרה  ובמצב קריטי, ויולדה בניתוח חירום קיסרי שתי תאומות –  נפטרה הלילה (חמישי) מרת שושנה נויברט ע”ה, בת 34 משכונת רוממה בירושלים.

מאז שהתמוטטה ויולדה בניתוח חירום, סבלה המנוחה ע”ה מנזק מוחי כבד. רופאי ‘שערי צדק’ נלחמו על חייה, אולם למרבה הצער הלילה  בשעה 3 היא נפטרה.

המנוחה ע”ה, שהייתה בשבוע ה-38 להריון, הובאה למרכז הרפואי ביום ראשון שעבר כשהיא ללא דופק ותחת מאמצי החייאה. היא הייתה אמורה להגיע לניתוח קיסרי למחרת, אך היא הובהלה לבית החולים לאחר שהתמוטטה בביתה ברחוב זכרון יעקב.

צוות גדול של מומחים ביצע מיידית פעולות מצילות חיים שכללו ניתוח חירום קיסרי לשני העוברים – שנולדו ללא דופק – ולאחר פעולות החייאה מאסיביות, הצליחו הצוותים להשיב את הדופק.

ביום שלישי שעבר נקבע מותה של אחת התאומות שנולדו בניתוח החירום, בעוד האם והתאומה, נותרו בטיפול נמרץ כשהן במצב קריטי. הבוקר, כאמור, נפטרה גם האם.

התאומה השנייה מאושפזת בטיפול נמרץ כשמצבה קריטי.

הלוויתה תצא היום בשעה 11:00 מבית הלוויות ׳שמגר׳ להר המנוחות שבגבעת שאול, שם תיטמן.

לאחר מותה של התאומה בשבוע שעבר, אמרה פרופ’ סורינה גריסרו, מנהלת אגף אם וילוד בבית החולים: “לא מדובר בתסחיף ריאתי, אירוע לבבי או מוחי. מדובר על אישה עם רקע לבבי קל, שחזרה לביתה בחום של 40 מעלות. ייתכן שזו הצטברות של הרבה גורמים ברקע”.

היא הוסיפה: “שני העוברים נולדו ללא דופק ועברו החייאה במיון. היה להם נזק של חוסר חמצן מוחי. התינוקת הראשונה קרסה אתמול בלילה מחוסר חמצן לאיברים. באיזשהו שלב הייתה קריסה רב-מערכתית והבוקר נאלצו לקבוע את מותה לאחר שנלחמו על חייה במהלך כל הלילה.

“מצבה של התינוקת השנייה מאוד קריטי. האישה מונשמת והיא הראתה הבוקר סימנים נוירולוגיים של בצקת מוחית קשה שלא מגיבה כל כך לטיפול. היא בחיים אבל עם סימנים לא מעודדים מבחינה נוירולוגית”.

זה אינו ההיריון הראשון של האישה, ולפי שעה אין עדות לאירוע לבבי, מוחי או לכשל ריאתי שגרמו לטרגדיה המזעזעת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות