מי יציל אותו: חרדי נכלא לשנתיים במדגסקר בגלל הברחת 59 צבים

תושב ביתר עילית נעצר בשדה התעופה במדגסקר לאחר שבכבודה שלו נמצאו עשרות צבים - ונגזרו עליו שנתיים מאסר • עו"ד ציבין: "לא היה מודע שחל איסור להוציא צבים משם" • על גיוס ההמונים שהושק לצורך הגנתו: "חוסר תקציב מנע הגנה משפטית נאותה, מקווה שנצליח בערעור"
יוני גרין
ו' אלול התשפ"ג / 23.08.2023 14:21

שנתיים מאסר נגזרו על חרדי, תושב ביתר עילית, שהורשע בניסיון להבריח 59 צבים נדירים ממדגסקר. בנוסף הטיל בית משפט באנטננריבו קנס בגובה 400 דולר על האיש.

מדובר בצבים שמחיר כל אחד מהם מתחיל בכ-9,000 שקלים ויכול להגיע עד לכדי 200 אלף שקלים.

הישראלי נעצר בחודש יוני בשדה התעופה הבינלאומי של אנטננריבו, כשהיה  בדרכו לטיסה לישראל דרך בנגקוק שבתאילנד.

בכבודה שלו נמצאו 59 צבים נדירים, אותם ניסה להבריח ממדינת האי שבאוקינוס ההודי.

התביעה במדגסקר דרשה להטיל עליו עונש של 10 שנות מאסר וקנס של 100 אלף דולר, משום שלדברי התובעים בדיון מדובר בתופעה הולכת וגדלה של סחר בלתי חוקי בזוחלים מוגנים ונדירים הנמצאים בסכנת הכחדה.

הדיון נערך שלא בנוכחותו של החרדי משום שמרחק הנסיעה בין בית הכלא בו הוא מוחזק בחודשיים האחרונים בתנאים קשים, לבית המשפט הוא כשלוש שעות.

באולם בית המשפט נכח מבריח צבים אחר, דבר שיצר רושם כי אכן מדובר בתופעה.

משפחתו  יזמה בשבועות האחרונים קמפיין גיוס המונים לשם מימון שהייתו והסיוע המשפטי שלו בערעור.

במסגרת הקמפיין הוצגו הקלטות קוליות שלו ממדגסקר שבהם סיפר: “אני היהודי היחיד פה. אני מפחד פה. אני עובר סיוט. תצילו אותי בבקשה. תעזרו לי. בלילה אני אומר מתי יגיע הבוקר. נמצאים איתי 800 עצירים, כולם שחורים, נוצרים ומוסלמים. אני הלבן היחיד. ואני כל הזמן בפינה. לקחו לי את הבגדים. אין לי תפילין. אין לי מה לאכול. אני לא יכול לשרוד את הדבר הזה”.

פרקליטו של הישראלי, עו”ד מרדכי ציבין, אומר כי “חוסר תקציב מנע הגנה משפטית נאותה. יהודים בחו”ל אשר בדרך כלל תורמים לפדיון שבוים, נרדמו במקומות הנופש… מקווה שנצליח בערעור”.

עו”ד מרדכי ציבין

עו”ד ציבין, המתמחה בייצוג עצורים ישראלים בחו”ל, בכל הקשור למשפט בינ”ל פלילי ועוסק באינטרפול ובמאבקים נגד ארגונים בינ”ל בכל הקשור לישראל, ומייצג ערבים במדינות אויב כמו סוריה, עיראק ולוב – אומר:  “מרשי אזרח מהשורה, ללא עבר פלילי, לא היה מודע לעובדה שחל איסור להוציא צבים ממדגסקר, הוא אף לא דאג להסתירם, יש להניח כי ‘האדם הסביר’, בוודאי לא מקומי, לא היה מעלה על דעתו שמדובר בעבירה. מצבו בכלא קשה מנשוא, גופנית ונפשית. הכלא הינו הגרוע ביותר באי ונחשב, גם – כאחד מהגרועים בעולם. למזלו הרע – הוצאת צבים ופגיעה בטבע מהווה עבירה חמורה שם”.

עוד  ציבין מיצר על כך, “שיהודים בארה”ב, הנענים בדרך כלל לתרום ל’פדיון שבויים’ טרם הואילו לתרום באמצעות הקמפיין המיוחד שנתמך בהמלצה של רבנים, מכל הקשת החרדית, לצד דיינים, – בהם, הרב הראשי של קרית גת, הרב משה הבלין, הרב דוד דרוקמן רבה הראשי של  קריית מוצקין, הרב יוסף הכט הרב הראשי של אילת, הרב יוסף גרליצקי שליח חב”ד הראשי בת”א ועוד”.

ציבין מציין כי בין מי שהתגייסו להתרמה נימנים ראנא ראסלן, ערביה מלכת היופי של ישראל לשעבר, אלונה פישביין, מנכ”לית ערוץ הטלוויזיה Fashion TV,
אלוף (מיל) אודי שני, בעבר מנכ”ל משרד הביטחון, תא”ל (מיל) שמעון חפץ, בעבר מזכיר צבאי לשלושה נשיאים, אנשי עסקים ערבים מחברון ומדובאי.

“כנראה שיהודים אמריקאים תורמים פוטנציאלים, אשר נופשים בהרים נרדמו, לא מודעים ל’נייעס’ או מעדיפים לעשות מנגלים ו’לשכוח’ יהודי שנמק בכלא, סובל יסורים נפשיים וגופנים  במדגסקר, באחד מבתי הכלא הגרועים בעולם – לפי ארגוני זכויות אדם בינ”ל.

“התמיהה הגדולה מתעצמת נוכח העובדה כי בין התורמים, נמצאים יהודים אשר עדיין אינם מקיימים תורה ומצוות וגם ערבים”.

ציבין מוסיף: “אי אפשר שלא לציין בהפתעה, את תרומתו הנדיבה של עמוס שוקן, מו”ל עיתון הארץ, אשר ידוע בקו השמאלני הקיצוני שהוא נוקט, אבל כנראה שהלב, הנשמה והנקודה היהודית, שווים אצל כולם”. הוא תהה: “שוקן וערבים – כן, ויהודים מקיימים תורה ומצוות, לא?!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות