צו הרחקה וסגירת קבוצת ווטסאפ: בקשה חריגה של רוטמן מביהמ”ש

יו"ר ועדת חוקה הגיש בקשה לבית המשפט בדרישה להוציא צווי הרחקה נגד 400 פעילי מחאה - וביקש לסגור קבוצת וואטסאפ בה, לטענתו, מפיצים מידע על מיקומו • השופט דחה את דרישתו
חרדים 10
ו' אלול התשפ"ג / 23.08.2023 10:21

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן הגיש לבית המשפט יחד עם רעייתו בקשה, בה הוא דורש להוציא צווי הרחקה נגד 400 פעילי מחאה נגד הממשלה והרפורמה המשפטית, בטענה כי הוא נרדף ומוטרד על ידם.  כך דיווח הבוקר (רביעי) לירן תמרי באתר Ynet.

בנוסף, רוטמן צירף קישור לקבוצות וואטסאפ בה חברים מאות הפעילים, שם לטענתו מפיצים מידע על מיקומו – ולכן ביקש להוציא צווי הרחקה נגד כלל החברים בקבוצה.

בבקשה נכתב: “במהלך התקופה האחרונה, החלו המשיבים לרדוף אחרי המבקשים, בכל מקום, בין אם בישראל ובין אם בעולם, תוך פגיעה בפרטיותו ותוך רדיפה של ממש, סיכון ביטחונם האישי – וקיים חשש ממשי כי המשיבים אשר פועלים באופן רדיקלי ביותר, ו/או מי מטעמם, יפגעו במבקשים.

“במהלך הימים האחרונים ביצעו המשיבים פעולות בילוש נגד המבקשים ופרסמו מידע אישי בדבר תנועות ומיקומם של המבקשים, כאשר המשיבים מעוניינים לחבל בחופשתם הפרטית תוך הפרת חוק הגנת הפרטיות”.

פרקליטו הוסיף: “יצוין, כי חופשה פרטית של המבקשים וילדיהם הקטנים, איננה נכנסת בגדר פעילות ציבורית ו/או הקשורה בביצוע תפקידו של המבקש. כאשר בפועל, צו ההרחקה הינו בהקשר לאיסור הבילוש והפגיעה בפרטיות נגד בני משפחתו של המבקש והמבקש עצמו”.

בהמשך הבקשה כתב עורך דינו אוריאל נזרי: “בית המשפט הנכבד יתבקש להורות על סגירת כל קבוצות הבילוש בווטסאפ ולאסור מעקב, בילוש או פרסום מיקום בזמן אמת אשר נועדו בהגדרתן ובמטרתן המוצהרת לרמוס את פרטיותו של המבקש וחמור מכך של בני משפחתו”.

אלא שבית המשפט דחה את בקשתו.

השופט כתב: “לאחר ששקלתי את כלל השיקולים, מצאתי כי פעילות המשיבים נכנסת לכאורה לגדרה של מחאה פוליטית מותרת, בהתאם לכללי המשחק הדמוקרטי”.

הוא  הבהיר: “אין ספק כי צו לפי חוק מניעת הטרדה מאיימת, מגביל זכויות יסוד בסיסיות של הפרט, ולכן צו כזה לא ניתן כלאחר יד”.

השופט הביע ביקורת מרומזת על עצם הגשת הבקשה: “במהלך הדיון הבעתי את דעתי לכך שהמסגרת הדיונית הנכונה להליך זה הינה בהגשת תביעה אזרחית, שכן הטיפול בבקשה מצריך בדיקות עובדתיות ומשפטיות מורכבות, שאינן מתאימות להליך לפי חוק 21 מניעת הטרדה מאיימת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות