מטווח אפס: 4 נרצחו באבו סנאן – בהם מתמודד לראשות המועצה

ארבעה בני אדם נורו למוות בכפר שבגליל המערבי • בין קורבנות הירי - גאזי סעב, בן 53, מועמד בולט לראשות המועצה‌‌ • אנשי ההצלה: הארבעה שכבו בשטח חקלאי מחוסרי הכרה עם פציעות ירי בגופם. לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם • אבנים נזרקו על צוותי הרפואה שהגיעו להעניק עזרה
חיים טוויל
ה' אלול התשפ"ג / 22.08.2023 20:14

ארבעה גברים בגילאי 50-30 נורו הערב (שלישי) מטווח אפס באירוע ירי  בשטח חקלאי  ביישוב אבו סנאן שבגליל המערבי.

הקורבנות הם גאזי סעב, בן 53, מתמודד בולט בבחירות הקרובות לראשות מועצת אבו סנאן, עוד שניים מבני משפחתו – ואדם אחד תושב ירכא. הם אותרו עם פציעות חודרות בראשם – ומותם נקבע במקום.

סעב היה סרן בצה”ל ושירת בלבנון, לפני שעבר לשרת כמפקד מעברים במג”ב ירושלים, משם השתחרר בדרגת רב-פקד ובתקן סגן-ניצב. סעב כתב בקמפיין הבחירות שלו: “באתי רק לעבוד ולעשות, אני מבטיח לעשות שינוי בכפר. לא לאינטרסים אישיים, לא לאלימות – כן לאחווה ולאהבה. כולנו בני עדה אחת”.

קרובי משפחתו סיפרו: “הנרצחים היו אנשים מכובדים עם שם טוב ורקע מכובד, הם עבדו לפרנסתם. לא מאמינים שדבר כזה קרה אצלנו הדרוזים”.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה העניקו להם טיפול רפואי, אולם בסופו נאלצו לקבוע את מותם.

אבנים נזרקו על צוותי הרפואה שהגיעו להעניק עזרה לפצועים, ובזירה הייתה המולה רבה. כוחות יס”מ יצאו לבית חולים בנהריה מחשש למהומות.

נחמן טובול דובר איחוד הצלה און ליין מסר: “עקב הפרות סדר במהלך הטיפול, הצוותים הונחו לצאת ולהמתין מחוץ לזירה עד לאבטחת כוחות המשטרה”.

פרמדיקים של מד”א רועי וישניה שבתאי ואילן לוין סיפרו: “מדובר באירוע קשה. במקום הייתה המולה רבה. ארבעת הפצועים שכבו בשטח חקלאי מחוסרי הכרה עם פציעות ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם”.

שעות לאחר אירוע הרצח הקשה, מתבררים  – לפי חדשות 12 – פרטים מהחקירה הראשונית: הרכב שבו ישבו המחסלים, הגיע לשטח פתוח סמוך לאחת הכניסות ליישוב היכן שמשפחות נוהגות לבלות – ופתחו בירי מאסיבי כשזיהו את הקורבנות. היורים ידעו את מי הם מחפשים.

סעב נרצח יחד עם עוד שניים מקרובי משפחתו, גברים בשנות ה-30 וה-50 לחייהם, וגבר נוסף. היורים נמלטו מהמקום, ותושבים מבוהלים ששמעו את צרור היריות הזעיקו את המשטרה וכוחות ההצלה.

מפקד מחוז החוף ניצב דני לוי הגיע לזירה יחד עם החוקרים שהחלו לאסוף ראיות, במקביל ניסו חלק מהתושבים להתעמת עם השוטרים בטענה לאוזלת היד של המשטרה.

אמש נרצח מנכ”ל עיריית טירה, ד”ר עבד אלרחמן קשוע. שני גברים נוספים, גם הם כבני 60, נפצעו באורח בינוני וקל מירי באירוע. אחד מהפצועים בתקרית הוא חבר מועצת העיר.

בעקבות אירוע הירי באבו סנאן,  מתחילת השנה קיפחו את חייהם 156 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות