אין סליחה: הותקפו בדרך מסליחות בכותל – ויפוצו בעשרות אלפי ש”ח

משפחה יהודית הותקפה בשנת 2017 כשחזרה מסליחות בכותל בידי ערבים • התוקפים נעצרו אך התיק נסגר •  חוננו ניהל מאבק משפטי, אך המשטרה הגיעה להסדר טיעון מקל במיוחד עם התוקפים, ללא מאסר וללא פיצוי • בתביעה אזרחית בית המשפט חייב אותם, בהעדר הגנה, בפיצוי של 60,000 שקלים
חיים טוויל
ה' אלול התשפ"ג / 22.08.2023 19:32

בית משפט השלום בירושלים פסק כי ערבים אשר תקפו בשנת 2017 משפחה יהודית כאשר שבה מסליחות בכותל יפצו אותה ב-60,000 שקלים – זאת במסגרת תביעה אזרחית שהגישה המשפחה, באמצעות עו”ד מנשה יאדו מחוננו.

בחודש ספטמבר 2017 הותקפו בני המשפחה לאחר ששבו מאמירת סליחות בכותל בידי שני ערבים אשר טענו כי החנו את רכבם ליד חנותם וחסמו אותה.

התקיפה ארכה דקות רבות וכללה שפיכת כוס קפה רותח, מכות אגרופים, בעיטות וסטירות שגרמו לחבלות.

הערבים נעצרו בידי כוח מג”ב שהגיע למקום, אך התיק נסגר בינואר 2018.

ארגון חוננו ניהל מאבק משפטי ותיק החקירה נפתח מחדש, אך לפני מספר חודשים הגיעה חטיבת התביעות במשטרה להסדר טיעון מקל במיוחד עם התוקפים במסגרתו אחד התוקפים קיבל עונש של חודשיים מאסר על תנאי והתוקף השני ירצה 100 שעות למען הציבור.

לאחר הסדר הטיעון הגיש עו”ד יאדו תביעה אזרחית כנגד התוקפים. לאחר שחלף משך הזמן שניתן לתוקפים להשיב על כתב האישום והם לא עשו דבר, קבע בית המשפט כי בהעדר הגנה הם יפצו את הנפגעים ב 60,000 שקלים – מלוא סכום התביעה.

עו”ד חיים בלייכר, מנהל מחלקת נפגעי איבה של חוננו, ברך על פסק הדין: “תביעות אזרחיות הן ההשלמה ההכרחית במלחמה בטרור גם בעת שממוצה הדין הפלילי ובעיקר במקום שהדין הפלילי לא ממוצה כראוי. התביעה האזרחית משיבה לנפגעים את המגיע להם על הפגיעה בהם אך יותר מזאת מביאה להרתעה כנגד אותם פורעים אשר נאלצים לשלם מכיסם לאותם אלו שניסו קודם לכן לפגוע בהם. אנו נמשיך לעשות מאמץ שכל פורע או טרוריסט שפוגע ביהודים ישלם מחיר כבד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות