סערת שכר הטרחה העצום: הצעד של לשכת עוה”ד נגד אליעד שרגא

לשכת עורכי הדין הודיעה: נפתח בבדיקה סביב הדיווח בעניינו של יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא, על שכר הטרחה שגבה מאישה קשת-יום, בגובה של כמיליון וחצי שקלים • בצלמו בדרישה מלשכת עו"ד: לשלול לעו"ד אליעד שרגא את הרישיון
חיים טוויל
ה' אלול התשפ"ג / 21.08.2023 21:37

לשכת עורכי הדין הגיבה הערב (שני) על הדיווחים הדרמטיים אודות שכר הטרחה שגבה יו”ר התנועה לאיכות השלטון, עו”ד אליעד שרגא, מאישה קשת-יום על טיפול בעיזבון אחיה, נכה צה”ל ערירי.

לפי דיווח של אברהם בלוך ב’מעריב’, הלשכה הודיעה כי תפתח בבדיקה בעניין. “נוכח חומרת הדברים המתוארים בפרסום בתקשורת בנוגע לעו״ד אליעד שרגא, ועדת האתיקה של מחוז תל אביב תפתח בבדיקה”.

מוקדם יותר, תקף ארגון ‘בצלמו’ את שרגא, וקרא לשלול את רישיון עריכת הדין שלו, “זאת לאחר התחקירים שחשפו דפוס פעולה של פגיעה חמורה בחלשים ושקופים וכבילת לקוחות בהסכם דרקוני ופוגעני”.

במכתב תלונה ששוגר לוועדת האתיקה של לשכת עו”ד במחוז תל אביב על ידי היועמ”ש של ‘בצלמו’, נכתב בין היתר: “היום עלו פרסומים רבים במרשתת אודות התנהלות קלוקלת של עו”ד אליעד שרגא תוך עבירה על כללי אתיקה בסיסיים. בכתבה נחשף כי משרדו האישי פועל לכאורה מול לקוחות בצורה שגובלת באי חוקיות ותוך פגיעה חמורה ביותר בלקוחות כולל הסכמי כבילה ועוד”.

לפי ‘בצלמו’, “דווקא עורך הדין שמיתג עצמו כמייצג כנגד שחיתות ומוסר קלוקל וכמי שנלחם על טוהר המידות, התגלה כמי שאינו פועל כמצופה מחבר בלשכת עורכי הדין תוך שהוא מפר אמות מוסר בסיסיות… את התנהלותו הוא טרח להסתיר היטב מעיניי הציבור, בכך שפעל במחשכים והחתים את לקוחותיו כי ככול ויתגלעו חילוקי דעות הם יהיו מחויבים לשמור מולו על סודיות וכן ללכת אך ורק להליך בוררות.

“כך  הוא דאג להסתיר את מעשיו ולחמוק מהגעה לבתי משפט ושופטים שיוכלו לבחון את מעשיו. הבוררת שושי לונדנר תקפה את שרגא בפסק הבוררות במילים חריפות לכל אורכו”.

בארגון ‘בצלמו’ דרשו: “נוכח חומרת הדברים וחשיבותם הציבורית, אבקשכם לפעול לאלתר, בנחישות וללא מורא, לבחון את הדברים ביסודיות ולשלול את רישיון עריכת הדין של עו”ד שרגא. רק בדרך זו תיווצר הרתעה אשר תשמור על כבוד המקצוע”.

בחדשות 12 וב’כאן חדשות’ דווח היום כי שרגא גבה מיליון וחצי שקלים כשכר טרחה מאישה קשת-יום על טיפול בעיזבון אחיה, נכה צה”ל ערירי. לפי הדיווח, האישה שאותה ייצג ד”ר עו”ד שרגא, שוטחת טענות קשות על האופן שבו טיפל בעיזבון אחיה, שכר הטרחה המופרז שגבה ממנה – כמיליון וחצי שקלים.

לפי הדווח של גיא פלג ב’המהדורה המרכזית’ של חדשות 12, אחיה של ש’ היה נכה צה”ל. עו”ד שרגא ייצג אותו וכמה מחבריו מול משרד הביטחון. כשהאח הערירי הלך לעולמו, הוריש את כל רכושו לאחותו, ש’, שסעדה אותו. אלא שאז פנו לבית המשפט אחייניו של המנוח ודרשו חלק מהעיזבון.

שרגא ייצג את האחות מול האחיינים, ובגישור נקבע כי בניכוי חובות המנוח, תקבל האחות 4.2 מיליון שקלים. עורך הדין שרגא ביקש ממנה שכר טרחה בגובה מעל 1.5 מיליון.

עו”ד שוש לונדונר פסקה בכתב הבוררות על המקרה שהובא לפניה ש”פער ניכר בין התובע, שהינו אחד מבכירי הפרקליטים בישראל, לבין הנתבעת שהינה אישה פשוטה וקשת יום”, וכן קבעה שמדובר בשכר טרחה חריג בהיקפו.

שרגא ביקש להוציא צו איסור פרסום על פסק הבורר, שניתן לפני כמה חודשים, אך בקשתו נדחתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות