יהודי שנכנס לכפר פלסטיני בבנימין הותקף בידי פורעים – ורכבו הוצת

כוחות הביטחון חילצו את הישראלי שנכנס בטעות לתורמוס עיא: הוא נפגע קל מאוד ביד • ראש מועצת תורמוס עיא ל'כאן חדשות': קבוצת צעירים בכפר הציתו את רכבו, חלק מתושבי הכפר הגיעו למקום במהירות והגנו עליו - עד הגעת צה"ל
חיים טוויל
ד' אלול התשפ"ג / 20.08.2023 22:28

יממה לאחר הפיגוע הרצחני הנורא בכפר חווארה: יהודי בן 42  שנכנס הערב (ראשון) בשוגג כפר תורמוס עיא שבבנימין, הותקף בידי פורעים פלסטינים – ורכבו הוצת.

תושבים פלסטינים סייעו ליהודי שהותקף והגנו עליו, עד שכוחות הביטחון הגיעו כעבור מספר דקות וחילצו אותו, לאחר שנפצע קל מאוד בידו.

מדובר צה”ל נמסר: “האזרח הישראלי שנכנס לכפר תורמוס-עייא שבחטיבת בנימין, חולץ מהכפר על ידי כוחות צה״ל. בזמן שהיה בכפר, מספר פלסטינים התקהלו סביבו, זרקו לעברו אבנים והציתו את רכבו. הכוחות נכנסו לכפר והוציאו אותו.

“עם יציאת הכוחות והאזרח מהכפר, התפתחה הפרת סדר, במהלכה מספר חשודים השליכו חפץ בוער ויידו אבנים לעברם. אין נפגעים”.

דובר צה”ל הדגיש: “הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים”.

דובר המועצה האזורית בנימין מסר: “היהודי שנכנס בשוגג לכפר הערבי תורמוס עיא ורכבו נשרף על ידי פורעים ערבים, יצא מהכפר בליווי תושבים מהכפר בלא פגיעות בגוף וחבר לכוחות הבטחון ולעובדי מועצת בנימין. מצבו טוב.

“ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, עומד בקשר עם מפקדי הצבא לחקירת האירוע”.

ראש מועצת תורמוס עיא, לאפי שלבי, אמר בשיחה עם ‘כאן חדשות’ כי הישראלי נכנס לכפר שלא בדרך הראשית, אלא בדרך צדדית – דבר שהחשיד את כוונותיו.

לדבריו, הישראלי זוהה על ידי קבוצת צעירים בכפר שהציתו את רכבו. הוא הוסיף כי חלק מתושבי הכפר הגיעו למקום במהירות והגנו עליו, עד להגעת כוחות צה”ל למקום והוצאתו מהכפר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות